Jehovien ovimerkinnät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edna Birch
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ne laittaa kuulema oveen mustan ristin, jos talossa ollaan epäkohteliaita eikä oteta niitä vastaan. ja sit niillä on sellainen lista, että joka on kuunnellut ja ollut kiinnostunut, niin siitä listasta sit näkyy nimi ja sen luona aletaankin sitten urakalla vierailla. itse listalla kerran ollut. mutta en ole enää :kieh:

Ja ihan yhtä paljo ne Jehovan Todistajat ulko-ovia merkkailee ku muutki uskovaiset.

Kyllä ne muistiin laitetaan että kenellä ei tarvii mennä käymään mutta Jehovan Todistajatki on siirtyneet käyttämään ihan paperia mihin kirjoittavat..

Tiedän joo, vanhemmat oli Jehovan Todistajia..

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
No höpöhöpö ne mitään oviin merkkaile. Vittu että voikin olla lapsellista tollasta edes väittää. Ehditkö edes itseasiassa kuuntelemaan oliko ovellasi käynyt edes jehovantodistaja????

Mormonitkin kulkee ovilla. Enkä hetkeäkään usko ettäkö oveesi olisi piirrelty! :laugh:

ja taas - luetunymmärtäminen. yksi soma muori kiertää hyvinkin ahkerasti tuossa oven takana. enkä ole vastaavanlaisesta "töhrimisestä" kuullut ennen kuin tänä päivänä, enkä omissa karmeissanikaan mitään ennenkuin menin varta vasten katsomaan- siellähän niitä, mystisiä merkkejä. Kuten muissakin ovissa. Tällä perällä kuulemma hyvinkin yleistä, ja tämänkin tiedon sain jälkeen kun olin palstalta kysynyt.. pitääpä lähteä raapustamaan huomaamaton pieni risti nurinpäin karmiin, sinne samaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
No kyllä mäkin olen kuullut et jehovat merkkaileen oven pieleen viivoja käynneistään. En tiedä onko sit ihan urbaanilegendaa koko juttu.

kuule, EI OLE TAPANA ja piste! Legendaa on, ihan samoin kun joskus väitettiin, ettei ne saa omistaa tv:tä tai pesukonetta!

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Ja ihan yhtä paljo ne Jehovan Todistajat ulko-ovia merkkailee ku muutki uskovaiset.

Kyllä ne muistiin laitetaan että kenellä ei tarvii mennä käymään mutta Jehovan Todistajatki on siirtyneet käyttämään ihan paperia mihin kirjoittavat..

Tiedän joo, vanhemmat oli Jehovan Todistajia..

mutta ne EIVÄT tuhri sun ovenpieliäsi ja piste...

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
minkälaisen merkinnän ne tekee ulko-oveen?

luepa tuo ensimmäinen viestini ;) ihan huomaamattomat on, yläsaranan lähellä. näkyy olevan naapureiden ovissa myös osassa yks, osassa kaks.

näin meilläkin,ei siis millään tussilla merkattu.

No kuulkaas nyt! Ei todellakaan laita oviin merkkejä, on ihan pienet vihkot tms, mihin laittavat ylös jos joku kieltää käymästä. Kukaan mitään ovia merkkaa! Ja tämä on tieto!
Ootte tekin yksiä pölhöjä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieraananyt:
Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
No kyllä mäkin olen kuullut et jehovat merkkaileen oven pieleen viivoja käynneistään. En tiedä onko sit ihan urbaanilegendaa koko juttu.

kuule, EI OLE TAPANA ja piste! Legendaa on, ihan samoin kun joskus väitettiin, ettei ne saa omistaa tv:tä tai pesukonetta!

Ei, kun ne on lestat, jotka ei saa omistaa telkkaria tai ikkunallista pesukonetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraananyt:
jaahas. mun mielestä kyllä ihan kaupunkilegendaa koko juttu. Mä olin lapsuuteni / nuoruuteni jehova, silloin oli muistiinpanovihkot, mihin esim merkattiin jos joku ei halunnut että siellä käydään.

eikös jehova tarkota jumalaa eli olit jumala??? et siis jehovan todistaja?

lisäkysymys:miksi et ole enää?

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
minkälaisen merkinnän ne tekee ulko-oveen?

Meillä jos ei ovea avaa, niin ne laittaa ristin etupihalle palamaan..........

Hahhahah.. JT:t ei ristiä tunnusta, ettäpä silleen.. Kannattaa varmaan olla avaamatta sitä suuta jos ei mitään tiedä!

Hei!

olettekste huomanneet että prosentuaalisesti evankelisluterilaisten joukossa on enemmän skitsoja kun jehovalaisten :D

Tää on muuten niin totta! Mutta piiri pieni pyörii eikä sitä omaa napaa pidemmälle kurkita. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
No kuulkaas nyt! Ei todellakaan laita oviin merkkejä, on ihan pienet vihkot tms, mihin laittavat ylös jos joku kieltää käymästä. Kukaan mitään ovia merkkaa! Ja tämä on tieto!
Ootte tekin yksiä pölhöjä!

No hyvin todennäköistähän on, ettei niitä ovia todellakaan kukaan merkkaile, mutta mistä sitä koskaan tietää jos jossain kulkee joku ihan yksittäinen, joka niin tekee.

Ja sen mahdollisen yksittäisen takia sitten taas yleistetään! Just joo, hei haloo taas ja hyvää päivää!

Itsehän en mitään uskontokuntaa edusta. Mutta tuollaiset jutut vaan kuulostaa niin hauskoilta.. ja kyllä, kipaisin rapun ylös alas ovia tiiraillen, ja tällaista on:
alakerta: meidän ovessa | ylhäällä, - alhaalla. naapurilla - alhaalla.
keskikerros: kahdessa ovessa + saranan yläosassa, yhdessä - alhaalla
yläkerta: kahdessa ovessa | yläosassa, yhdessä | yläosassa ja - alaosassa.

saunanoven karmissa ei mitään merkintää. sattumaako? ei nuo mittamerkeistäkään käy.. ja vissiin lyijykynällä kuitenkin tehty, yläosassa haalistuneet, alemmat merkit vahvempia.

Huisia :D kysynpä mummolta kun tulee oven taakse seuraavan kerran.

ja kyllä, kipaisin rapun ylös alas ovia tiiraillen, ja tällaista on:
alakerta: meidän ovessa | ylhäällä, - alhaalla. naapurilla - alhaalla.
keskikerros: kahdessa ovessa + saranan yläosassa, yhdessä - alhaalla
yläkerta: kahdessa ovessa | yläosassa, yhdessä | yläosassa ja - alaosassa.

kipaisehan vielä apteekkiin ja pyydä psyykelääkettä. Cipralex on ihan kiva, tasoittaa kummasti noita ihme viurahduksia! :D

:D mä luulin et sellasia saa vaan reseptillä :snotty: ja mä oon niin hullu ettei mulle uskalleta määrätä edes migreenilääkkeitä :whistle:

Yhteistyössä