Jehovantodistajat ja joulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonttutyttö tuulentieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tonttutyttö tuulentieltä

Vieras
Mietin vain mitä jehovantodistajat tekevät jouluna, kun kuitenkin valtaosa ihmisistä juhlii joulua ja joka paikasta loistavat kynttilät. Joulukuuset ovat koristeltuina julkisissakin tiloissa ja ihmiset toivottelevat toisilleen hyvää joulua.
Onko heillä kiusaantunut olo? Onko heillä sisämmässää kuitenkaan hyvä olla, kaihertaako siellä sisäinen pieni ääni, että voi kuinka olisi ihanaa juhlia toisten mukana?
Ajattelin vain kun osa täälläkin kertoo ettei ole laittanut joulua eikä laitakkaan. En tahdo lietsoa mitään vaan vain aivan uteliaisuuttani mietin näitä asioita ja olen miettinyt ennekin. JOsko joku jehovantodistaja osaisi valottaa tätä asiaa?

Miksi vain jehovat?? onhan muitakin uskontokuntien edustajia suomessa jotka eivät joulua juhli, ja silti näkevät sitä kikkialla ympärillään. en ole jehova,mutta en tiedä miksi hekään sitä sen kummemmin miettisivät.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi vain jehovat?? onhan muitakin uskontokuntien edustajia suomessa jotka eivät joulua juhli, ja silti näkevät sitä kikkialla ympärillään. en ole jehova,mutta en tiedä miksi hekään sitä sen kummemmin miettisivät.

Aivan onhan muitakin uskontosuuntia, voivat muutkin vastata:)

Mun ystäväni, joka on Jehovan todistaja, käy aina aattona hakemassa läjän konvehteja -50% ja kasan leffoja, ja viettää joulun pyhät sohvalla löhöten =)
Suurin osa tuntemistani muslimeista osallistuu joulunviettoon, jos heillä on suomalainen puoliso. Ne, joilla ei ole, viettää joulua vaan talviloman malliin.
Kun itse asuin muslimimaassa, niin mikään sisäinen pieni ääni ei kaihertanut kun siellä juhlittiin islaminuskon juhlia, vaan olin täysillä kemuissa mukana :)

Yhteistyössä