Jehovan todistajista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hmmm";22878590]naapurissa asuu jt-perhe ja eivät he juurikaan kommunikoi naapurien kanssa. Tervehtivät kyllä ja keskustelevat säästä jne. Mutta lähempää kontaktia eivät tee. Katsoin ohjelmaa ja minua hämmästytti se, että jt:t suosivat kouluttamattomuutta???!! Siis mitä? Lapsiakaan ei siis kannusteta kouluttautumaan?[/QUOTE]

Katsoin kyseisen ohjelman ja ihmettelin myös tuota että j. todistajat suosivat kouluttamattomuutta. Mun tuntemat jt ovat kyllä koulutettuja eivätkä mitenkään karta meitä vääräuskoisia. Vaikka osa heistä toki ovat koittaneet käännyttää muakin.

tiimarinvihko harmaana...

"heillä on aikuiskaste, jotta ihmisellä on mahdollisuus itse päättää silloin kun on siihen riittävän kypsä"

Tuo on harhaluulo, että Jehovan todistajat kastaisivat vain aikuisia.
http://veljesseura.org/?q=node/284

"Ei siitä voi mun mielestä seurakuntaa syyttää"

Allaolevassa linkissä kopioituna Jehovan todistajien viralliset karttamisohjeet.
Eikö kenenkään tarvitse mielestäsi kantaa vastuuta näistä opetuksista?
http://koti.mbnet.fi/jpoika/dokumentit/karttaminen.htm

"heillä on aikuiskaste, jotta ihmisellä on mahdollisuus itse päättää silloin kun on siihen riittävän kypsä"

Jehovan todistajien lapsikaste | Veljesseura.org

Allaolevassa linkissä kopioituna Jehovan todistajien viralliset karttamisohjeet.
Ilmaise kristillist uskollisuutta kun joku sukulainen erotetaan

Tässä on Jehovan todistajien virallinen sivu
Jehovan todistajien viralliset internetsivut

Jehovantodistajien ryhmä on ihan vihoviimeinen mihin mä liittyisin ikinä.

Mä oon pienenä ollu mukana siinä mummoni kanssa ( vietin kesäsin paljon aikaa mummolassa ) seurasin sitä touhua ja kyllähän kaikki tosi mukavia oli siellä jne. Kun mummo päätti erota joukosta niin kaikki ne mukavat ihmiset eivät enää tunteneetkaan ja sekös kummastutti. Lähinnä se kaksnaamaisuus ärsyttää eli niin kauan kun olet mukana olet jees.

Seurasin sitten vanhempana yhden pariskunnan toimintaa.. Nainen esitteli paapalleni puolikännissä tissejä ja mies dokas kaupungissa ihan rohkeesti. ( kävi paljon baarissa missä olin töissä ) Eli saarnataa viinan ja tupakan pahuudesta ja silti itse poltetaan kuin korsteeni ja kännätään minkä ehditään.

Mun työkaveri on JT ja on aivan ihana! Hänen kanssaa on kirvoitettu muutamia keskusteluita uskonnosta. Muutama asia oli mitä mä en voinu käsittää, esim. jos hänen lapsensa syntymän jälkeen tarvitsisi esim. verensiirtoa selviytyäkseen niin kuolemankin uhalla hän siitä kieltäytyisi.

Liika ehdottomuus on pahasta joka asiassa.

Mä taas ymmärrä tuon että jos et ole mukana niin ei käytetä aikaa sinuun.
Kun heidän elämänty'nsä on saarnata uskontoa ja jakaa hyvää uutistaan.
Ei siinä aikaa jää sitten näille mailmallisille ihmisille kun käyt kokouksissa,töissä ( kyllä tekevät työtä ja opiskelevat paljonkin!) käyt kentällä yms.
Vapaa-aikaa vietetä'n usein samanhenkisten ihmisten seurassa joten ei kumma jos ei sinun ovelle enään tulla juttelee usein niitä näitä.
Tämän jehovantodistajien opit noudettaa tiukasti kristillistä raamattua.Kaikki löytyy omastakin kirkkoraamatustasi.
LApsikasteita tehdään mutta ei pienille vaan tietääkseni jo teini-ikää lähestyville. Voit erota milloin haluat.
Ihmisiä nämäkin ovat ja tekevät syntiä' ja virheitä kuten muutkin uskonnonedustajat,insestit murhat yms ovat yleisiä muitten uskonnon piireissä. Ja varmaan joku kieromieli on jehovantodistajissakin mukan.Jos ihminen haluaa käyttää uskontoa suojana toimia väärin on se aika helppoa.

Jehovan todistajien lapsikaste | Veljesseura.org

Ilmaise kristillist uskollisuutta kun joku sukulainen erotetaan

Mun mielestä ihminen on ensisijaisesti vastuussa itse tekemisistään. Jos joku käskee mua hyppäämään kaivoon, hyppäänkö? En.

No mulle tällä hetkellä läheisin ihminen, äitini sisko, oli tuossa uskossa virallisesti hyvin pitkään. Mä en jaksa uskoa, että hän peittelis multa mitään. Ja hän ei ole mistään katkera, tosin häntä ei erotettu eikä hän oikeastaan edes eronnut. Uskonto vaan jäi hänen mennessään naimisiin muslimi-miehen kanssa.

Tuossa ohjelmassa oli aika paljon sellaisia asioita jotka ei pidä paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ystäväni on jt;22878819:
Minusta kuitenkin lapset kasvatetaan jehoviksi eikä valinnanvapautta sinänsä ole, koska tosiaan seurakuntakin tukee tätä hylkäämisperiaatetta ts. ollaan tekemisissä vain välttämättömien asioiden suhteen jos esim. lapsi ei haluakkaan liittyä jehovan todistajiin.

Kukin tyylillään ja tavallaan tietenkin, jehovalaisuus ei ole mitenkään sieltä sallivimmasta päästä oleva uskonto.

Kapelimestari ja viulisti Anna-Maria Helsing on kertonut että kun hän päätti erota jehovantodistajista, niin koko suku hylkäsi hänet.

Kapellimestariuden hinta: suku hylkäsi | Omat polut © – etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia

Kotonaan vanhempien luona hän saa kuitenkin käydä ja saa jutella heidän kanssaan. Mutta se on siinä.

Eipä ihme että jehovan todistajien organisaation ylimmällä tasolla nautitaan vauraudesta ja järjestöllä on miljardien omaisuus.
Se perustuu rivijäsenten palkattomaan työhön.

"Jos haluat miljonääriksi, perusta yritys. Jos haluat miljardööriksi, perusta uskonto."

Tunnen muutamia jehovantodistajia ja ole keskustellut heidän kanssaan paljon. Omien sanojensa mukaan he eivät käännytä, vaan opettavat. Jehovantodistajissa on tietenkin kaikenlaisia ihmisiä, eri koulutustaustoilla, mutta yleisesti kehotetaan suosimaan ammattikouluja. Korkeakouluopiskelu olisi pois julistamistyöstä.

Olin myös jehovantodistajien hautajaisissa. Pappiahan siellä ei ollut, eikä vainajaa siunata. Lauletaan vain jehovien lauluja ja joku vanhempi uskonveli puhuu. Mustia vaatteita ei ollut niin paljoa kuin yleensä hautajaisissa. Sitä paratiisin tuloa maan päälle korostettiin ja ylösnousemuksen odotusta. Arkulle laskettiin kaikenlaista tavaraa, kuten leluja (vainaja iäkkäämpi mies).

Yhteistyössä