Jeesus ei syntynyt jouluna.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei haloo...eiköhän se nyt ole tiedossa ihan meillä uskovaisillakin.
ei edes itämaassa oo keskitalvella kukaan vartioimassa lampaita keskellä yötä ulkona..mutta joo jeesus ei ole syntynyt talvella ja jeesus oli 3 vuotias kun ajanlasku alkoi..jeesus kuoli ollessaan 32 vuotias eli vuonna 35.

onhan näitä muitakin hassuja juttuja..esim se satavuotinen sota joka ei ollutkaan satavuotinen ja muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:
Jeesus on kyllä historiallinen henkilö, kenet muutkin uskonnot tunnustavat tosin eivät vapahtajana.
Miten sellaista pakanallista joulua sitten vietetään?

Nooh, on kai sinullakin kuusi, teille tulee joulupukki, ruokaa on yllinkyllin ja kun lapsukaiset nukahtavat niin........... Siinäpä se.

=)

Pakanallisia joulun viettotapoja on yhtä monia kuin on niitä "pakana" uskomuksiakin (niitäkin on monia). :D ...siis joka maassa (ainakin) ollut omansa. Eipä tuo joulu ole alunperin joka maassa samanlainen tapahtuma ollut.

Lue vaikka joulupukin alkuperää, niin sieltä löytyy eräitä vanhoja jouluun liittyviä uskomuksia. (Tosin pukki oli aika pelottava yhteen aikaan...) Mutta uskoisin, että nykyisellään aika monella on samanlainen joulu riippumatta siitä, mikä on se perimmäinen syy siellä takana, miksi sitä jouluaan viettää. :)

Ja vielä kerran: mua ei haittaa yhtään kenenkään joulunviettosyyt. :) Kunhan on hauska joulu.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
ei edes itämaassa oo keskitalvella kukaan vartioimassa lampaita keskellä yötä ulkona..mutta joo jeesus ei ole syntynyt talvella ja jeesus oli 3 vuotias kun ajanlasku alkoi..jeesus kuoli ollessaan 32 vuotias eli vuonna 35.

onhan näitä muitakin hassuja juttuja..esim se satavuotinen sota joka ei ollutkaan satavuotinen ja muuta.
sitä se ilmaston muutos teettää...

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Ja mikä oli uutinen tässä? Jos yhtään on kuunnellut koulun uskontotunnilla, luulisi tuon olevan tiedossa.

Sepä se. Kun suurimmalle osalle tämä EI ole uutinen. Mutta pelottavan paljon joka joulu tulee vastaan niitä, joille tämä on ihan uutta tietoa. ...niin tänäkin jouluna. Siksi tämä aloitus. :)

Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
1.kuusi+tähti latvassa=paimenet löysivät Jeesuksen suuren tähden johdattamana 2.lahjat.itämaan tietäjät toivat jeesukselle hänen syntymänsä kunniaksi

Niinpä, eikö olekin kivasti sekoitettu pakanajuhlaa ja kristinuskoa? Tallissa ei kuitenkaan ollut kuusta eikä joulupukkia historian mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua?:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Joulu on peruttu:Josef tunnusti!

...tai jos Maria oli kaksineuvoinen? Intersukupuolinen? Hermafrodiitti - oliko se niin?

Tuolla asiaa:
http://www.tsv.fi/ttapaht/018/holmen.htm

Tai sit maria vaan kävi jakamassa torttua joillekin paimenille.Ja tyhmä puuseppä-jooseppi usko että jumalahan se asialla!

alunperinhän joulua juhlittiin keskitalvenjuhlana niinkun juhannus on keskikesänjuhla. vasta myöhemmin sille on tullu kristillinen merkitys. eli on normaalia että muutkin kun kristityt viettävät joulua.

Tiedätkö, kun ei ole. :D Sehän se tässä hauskaa onkin... sain vähän aikaa sitten oikein ruudun täydeltä yhdeltä uskovaiselta kaveriltani, joka alkoi arvostella minun joulunvietto-oikeuttani (hän juuri mulle sanoi, että kun se on HÄNEN Jumalansa juhla..). Jotta joo, kaik ei tahdo tietää. =)

Ja mikä oli uutinen tässä? Jos yhtään on kuunnellut koulun uskontotunnilla, luulisi tuon olevan tiedossa.

Oi.

Luulisi.

Ja uskontotuneista piittaamatta kuvittelisi, että kaikki tietävät että joulua vietetävän Jeesuksen syntymän muistoksi tai kunniaksi, harvanpa kuolleen synttäreitä muutenkaan vietetään.

Mut tasan ei käy älynlahjat...
:/

Alkuperäinen kirjoittaja uskis:
1.kuusi+tähti latvassa=paimenet löysivät Jeesuksen suuren tähden johdattamana 2.lahjat.itämaan tietäjät toivat jeesukselle hänen syntymänsä kunniaksi

Niinpä, eikö olekin kivasti sekoitettu pakanajuhlaa ja kristinuskoa? Tallissa ei kuitenkaan ollut kuusta eikä joulupukkia historian mukaan.

mä luulen et joulupukki muistuttaa senajan tietäjiä...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Tiedätkö, kun ei ole. :D Sehän se tässä hauskaa onkin... sain vähän aikaa sitten oikein ruudun täydeltä yhdeltä uskovaiselta kaveriltani, joka alkoi arvostella minun joulunvietto-oikeuttani (hän juuri mulle sanoi, että kun se on HÄNEN Jumalansa juhla..). Jotta joo, kaik ei tahdo tietää. =)

valitettavasti uskovaiset on pahimpia tuomitsijoita..käännä vaan poskee =)

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Oi.

Luulisi.

Ja uskontotuneista piittaamatta kuvittelisi, että kaikki tietävät että joulua vietetävän Jeesuksen syntymän muistoksi tai kunniaksi, harvanpa kuolleen synttäreitä muutenkaan vietetään.

Joo no nyt mä kyllä tipahdin. Mä en edes tiedä, missä kohtaa mun älynlahjat loppui kesken :ashamed:

Sörhipöykerö hei.

Mä olin kanssasi samaa mieltä!

Täytyy sanoa (Sörhipöykerön puolustukseksi), et sen verran kiertävästi onnistuit vastauksen antamaan, et mäkään en siitä ottanut selvää... :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

valitettavasti uskovaiset on pahimpia tuomitsijoita..käännä vaan poskee =)

Aikani käännän ...sit teen tämmösen aloituksen. :D

Oi.

Luulisi.

Minulle joulu on kyllä enemmän valonpilkku keskellä talvea joka katkaisee arjen, en minä sitä kristillisessä mielessä vietä. Se muinainen pakanajuhla ennen kuin kristityt omi ajankohdan viehättää enemmän.

Oi.

Luulisi.

Minulle joulu on kyllä enemmän valonpilkku keskellä talvea joka katkaisee arjen, en minä sitä kristillisessä mielessä vietä. Se muinainen pakanajuhla ennen kuin kristityt omi ajankohdan viehättää enemmän.

Mullakin joulu on iloa pimeyden keskelle. Valoa, lämpöä ja hyvän mielen jakamista. Perheen kanssa yhdessäoloa. :)

Jos tuo on kovin pakanallista, niin olkoon sitten. Mut se on mun pakana-joulu. :)

Ja nyt:

HAUSKAA JOULUA IHAN KAIKILLE! :D

Yhteistyössä