JEE!! mä pääsen tutkimuksiin perjantaina!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
hermoratatutkimuksiin siis :D

soittivat sairaalasta et tuli peruutusaika..helmikuussa on jo pistetty lähete menemään ja kun sinne soittelin oli seuraava vapaa aika vasta syyskuussa, mut onneks se sihteeri lupas soitella heti jos aikoja vapautuu..

olin jo ehtiny perjantaille varata yksityiseltä ortopediltä ajan, mut nyt ei tarvii sit sinne mennä:D

jokohan alkais selviimään mikä tätä kättä riivaa :kieh:

Hyvä ettei tarvii odotella pidempään.Mulla saikku loppuu perjantaina, mutta lääkäri soitti ja pyysi käymään uudestaan ja katsotaan saikun jatkoa ja muutenkin mitä seuraavaksi.Ortopedille pääsen 1.7...siihen voi mennä aikaa kunnes pääsen leikkaukseen(puolessa vuodessa kyllä pääsee).Se on selvä ettei siivoushommia tällä hetkellä pysty tekemään.
Aamulla kun lähdin tyttöä viemään päiväriparille ja auton ovet avasin kaukosäätimellä, niin se sattui ihan hirveesti oikeaan käteen ja sen jälkeen se entisestään kipeämpi.Jänne vihoittelee pahemman kerran.

mä en vielä saanut aikaa lääkärille, voi olla et se sit venyy pidemmälle, mut onpahan jotain sit jo tehtynä..
mä oon lomaillu tässä 1,5 viikkoo ja ollu ilman lääkkeitä, kun mitään ei tee niin jotenkuten pystyy olemaan..Sattuu ku avaa oven (kääntää siis ovenkahvaa ) tai vetää vessan :snotty:
ja nyt toi on alkanut olee jo kosketusarka..aiemmin se kipukohta oli tuolla luiden välissä, nyt koko kyynärpään sivu on kipeä.
saa ny nähdä kuin tässä käy..

toivottavasti sunkaan ei tarvii ikuisuuksia ootella et pääset leikkaukseen,mä en vielä ees tiiä leikataanko tätä vai mitä tehdään..(ku tietäis ees mikä on vikana )

terveppä terve. mulla on tehty kahdesti enmg-tutkimus käsivarteen/käteen.

Mun taustat tosin on että olen katkasiisut kateni teininä rullaluistellessa jolloin molemmat luut katkesivat kokonaan ja käteen laitettiin metallilevyt ja ruuvit, parin vuoden päästä poistettiin.

todennäköisesti mulla hermohäiriön aiheuttaa kasvanut arpikudos mikä painaa hermoja. eivät halua leikata koska ei älyttönästi vaivaa, kun arpikudos mokoma on sellasta ettei yhtään tiedä kuinka paljon siintä tulee takasin jos ronkitaa, voi mennä jopa huonommaksi

Itse tutkimus oli tosi epämukava, jopa kivulias, mutta onneksi se ei kauaa kestä.

joo, mä oon kuullu et ei kovin mukavalta tunnu =)

golfkyynärpää on mulla se alkuperäinen diagnoosi, mut koska tää oireilee nyt sekä sormiin et olkapäähän päin, ni voi olla et siellä on pinne jossain muussa kohdassa.
mulla on siis pikkurilli ja nimetön sekä kämmensyrjä ollu puuduksissa kohta vuoden, välillä käsi kramppaili (pikkurilli,nimetön ja keskisormi ) nyt kiskoo pahimpina päivinä kaulaan asti toi hermo..

sulla on sit just se toinen hermo ku mulla, mulla puutuu peukalo ja etusormi. oikeestaan kauheesti kipua ei tunnu, mutta tuo puutuminen ja pistely on v-mäistä, ja välillä yleensä kun laitan hiuslenksua tms koko käsi jää kramppiin ja kipu on aivan karsea, sitten menee pitkän aikaa että käden saa rennoksi :( onneksi noita tulee enään harvoin. täytyy kyllä kiittää omaa kättäni operoineita kirurgeja, hienosti on käsi saatu takaisin toiminta kuntoon vaikka ennenleikkausta kuulemma pahalta näyttikin.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23936417:
joo, mä oon kuullu et ei kovin mukavalta tunnu =)

golfkyynärpää on mulla se alkuperäinen diagnoosi, mut koska tää oireilee nyt sekä sormiin et olkapäähän päin, ni voi olla et siellä on pinne jossain muussa kohdassa.
mulla on siis pikkurilli ja nimetön sekä kämmensyrjä ollu puuduksissa kohta vuoden, välillä käsi kramppaili (pikkurilli,nimetön ja keskisormi ) nyt kiskoo pahimpina päivinä kaulaan asti toi hermo..

Kuulostaa osittain siltä, että olis tosiaan jtn pinnettäkin.Mulla vasemmassa pinnetila ja oikeassa se jänne.Hermoratatutkimus ei mikään kauheen paha ollut...mulla tuntui ainoastaan silloin aika ilkeetä kipua, kun oli se neula kädessä ja sit lääkäri pyysi laittamaan kättä nyrkkiin...se sattui, mutta kyllä sen silti kesti.Laitappa sitten( utelias minä:ashamed: ) viestiä, että mitä sulle tutkimuksessa sanotiin.Nyt pakko lopetella kun ei pysty ilman kipua kirjoittamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23936483:
joo, mä ilmoittelen..
en tiiä sanooko se tutkimuksen tekijä mitään, vai pitääkö lääkärin nähdä ne tulokset ensin?
tosiaan kun voi mennä pitkään ennenku lääkäriajan saan..

sen verran vielä et...Mulle tutkimuksen tekijä sano, et tarvii leikata ja lähete menee takas kirurgiselle ja saan ajan ortopedille ja hän kertoo sit leikkauksesta paremmin...kuulemma ns veretön leikkaus odotettavissa

sen verran vielä et...Mulle tutkimuksen tekijä sano, et tarvii leikata ja lähete menee takas kirurgiselle ja saan ajan ortopedille ja hän kertoo sit leikkauksesta paremmin...kuulemma ns veretön leikkaus odotettavissa

mä toivon kans et se edes jotain osais sanoa..
nyt oon käyny vain työterveyslääkärillä eikä siellä oo osattu sanoa juuta eikä jaata..mulla oli perjantaiks ortopedille aika mut peruin sen nyt ku tonne tutkimuksiin pääsin

sulla on sit just se toinen hermo ku mulla, mulla puutuu peukalo ja etusormi. oikeestaan kauheesti kipua ei tunnu, mutta tuo puutuminen ja pistely on v-mäistä, ja välillä yleensä kun laitan hiuslenksua tms koko käsi jää kramppiin ja kipu on aivan karsea, sitten menee pitkän aikaa että käden saa rennoksi :( onneksi noita tulee enään harvoin. täytyy kyllä kiittää omaa kättäni operoineita kirurgeja, hienosti on käsi saatu takaisin toiminta kuntoon vaikka ennenleikkausta kuulemma pahalta näyttikin.

mä oon kans eläny särkylääkkeiden ja kylmävoiteiden ja kylmäpussien avulla..yks lääkäri sanoi et voi olla ettei sitä leikata,vaan se vaan on sit aina tollanen |O
pahimpina viikkoina se on sit menny siihen et alkuviikko menee ihan ok, mut to ja pe on sit ihan kamalia töissä, kun oikean käden ranne alkaa kans temppuilemaan, kun oon oppinu käyttämään sitä oikeaa kättä ton vasemman tilalla..(olen oikeakätinen ja toi huono käsi on vasen )

oli kanssa särkyä oikeessa kädessä ja puutumista pikkurilli-nimetön akselilla. Hermoratatutkimuksessa (joka oli aika inhottava) näkyi jottain häikkää (jonka tutkija heti sanoi) muttei oikein selvinnyt mistä johtuu. Sain myöhemmin sitten lähetteen magneettikuvauksiin, löytyi välilevyn pullistuma niskasta. Pullistuma painoi hermojuurikanavia. Jouduin sitten kaularankaleikkaukseen, joka meni hyvin. Noin vuoden kärsimykset loppui siihen :)

Mulla kanssa se tutkimuksen tekijä kertoi heti miltä näytti ja näytti myös ruudulta. sitten meni vissiin viikko niin sain kirurgin soittoajan ja parinpäivän päästä soitti ja sovittiin ettei tehdä mitään jos ei pahene.

pahin tosiaan oli se mikä laitettiin peukalon tyvessä olevaan lihakseen ja sit piti laittaa nyrkkiin, hyi hitto.

Tsemppiä matkaan, toivottavasti tutkimuksessa jotain näkyisi ja saisit sitten lähetteen eteenpäin. musta pahin oisi jos ei näkyisi mitään koska sit ei saa kyllä apuakaan

ok..täytyy toivoa et ne jotain osais sit sanoa, kun en oo uskaltanut mennä minnekkään hierojalle (jäsenkorjaajalle ) vaikka yks sellainen mua töissä aina kehottaa varaamaan siltä ajan =)
oon oottanu et saisin tietää mikä on vika, ja sit uskaltaa mennä kokeilee josko sellaisesta olis apua..
lääkärit ei oo osannu sanoa et onko sellaisesta apua, toinen lääkäri sanoi et ei ole apua, pikemminkin voi pahentua, toinen taas sano et voihan sitä kokeilla.
siks mä sinne ortopedille sen ajan varasinkin, ku aattelin et se osais ees jotain neuvoja antaa.
jumppaliikkeitä oon kotona tehny,mut ei ne oikein tunnu auttavan.

Yhteistyössä