jee jee jehova...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lainaa tai osta Dawkinsin Jumalharha. Otat sen aina esiin kun aloitetaan tutkiskelu etkä mene heidän mukaan. He merkitsevät sinut kadotetuksi ja sen jälkeen heistä ei ole vaivaa.

Jehova tarkottaa Jumalaa. ihan raamatusta otettu tuo nimi alkuperäsenä. jehova=jumala! ja kyllä ne jehovan todistajat raamattua lukee,lukevat kuulemma kaikista eniten! muut uskonnot ei kuulemma osaa tulkita raamattua oikein. törkeää tuomita ketään.

tottakai ne nyt kulkee ihmisten ovilla ja kulkee loppuun asti!! katsokaas ilosanomaa täytyy levittää kaikille niin kauan kun elää. että kaikki saisivat mahdollisuuden tuntea jeesuksen:) ne tekee vain hengellistä työtään!

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Ota raamattu ja ala lukeen sitä ääneen niille ni ne kaikkoaa. :laugh: :laugh:
Oon testannut kun kaveri käski ja aina tehoaa. Lähtevät puolijuoksua hameenhelmat hulmuten. :kieh: :kieh:

Tai koraani....
Musta raamattu ois vielä parempi ;)

Mun ystäväni oli alkanut puhua niille Jeesuksen verestä, olivat kuulemma juosseet karkuun. Eli toi Raamatun lukeminen on varmaan aika hyvä :)

ois se näköstä, jos kaikki lestadiolaiset, helluntailaiset, kirkkouskovaiset jne kulkis ovelta ovelle tyrkyttämään uskontoaa ja KERÄÄMÄSSÄ PISTEITÄ TAIVASTIELLE.
Onneks muut uskonnot on sen verran fiksuja, etteivät sorru samanlaiseen käytäntöön.

Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jehovan ystävä:
Jehovathan lukee raamattua itsekin, että mä en nyt ihan tajunnu että miten raamatun lukeminen niitä kaikottaa... :/

se raamattu oo Raamattua nähnytkään :D

mulla on jehovantodistajia lähisuvussa ja kyllä heillä ihan tavallinen raamattu on. Siinä vain käytetään jumalasta nimeä Jehova. Ja kyllä he lukevat koko raamattua, he tulkitsevat sitä oikeaksi katsomallaan tavalla. Sehän se uskontojen ero usein on, ihmiset käsittävät asioita erilailla.

Kaikki tuntemani jehovantodistajat ovat oikein mukavia ja ystävällisiä ihmisiä ja ymmärtävät kyllä kääntyä ovelta, jos heille niin sanotaan. Varmasti heikäläisissäkin on paskapäitä niinkuin kaikissa uskonnoissa ja kategorioissa.

Miks se jumalan nimi pitää siinä olla jehova?!? Pelkääkö ne jumalaa niin paljon, et pitää keksiä "armahtavaisempi" nimi?

Koska he uskovat Jehovan olevan jumalan nimi. Se lukee monissa jeesuksen aikaisissa rakennuksissa hepreaksi. Mä en ymmärrä teidän sivitymättömyyttä ja osoitte vaan olevanne juntteja kun tuomitsette ihmiset uskonsa perusteella vaikka selvästikään teillä ei ole ko uskonnosta mitään tietoa. Eikö tällä palstalla rasismi ole kielletty?

Kyllä heille riittää se kun sanoo suoraan ja selvästi että en halua että käytte enää meillä ja kertokaa tämä myös siellä valtakunnansalillanne. Sittenhän he eivät kai omien sääntöjensä mukaan saisi käydä kun siitä on suoraan sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja mamistus:
Alkuperäinen kirjoittaja XXS:
Oon sanonu aika napakasti, että otan kyllä ihan itse yhteyttä kun nämä asiat ovat ajankohtaisia ja että koen heidän yhteydenottonsa häiritseviksi. Sillä heistä olen päässyt jo vuosia sitten eroon.

Tää on hyvä. Täytyy kokeilla.

mä olen ilmoittanut, että olen tyytyväinen ev.lut ja voin kyllä heille kertoa siitä uskonnosta jos haluavat kuulla =) ja mulla on kyl muutamia "jehku" kavereita.

Kuinka monta pistettä pitää saada että pääsee taivaaseen? Kuinka monta kertaa oven takana käymisiä, kuinka monta käännytettyä? Nehän on pisteytetty tarkkaan. Mun eno käski antaa lehdet saunansytöksi, eivät sen jälkeen enää käyneet :D

Jehovan todistajilla on selkeät säännöt: jos joku sanoo selvällä suomen kielellä että "älkää tulko tänne enää, kiitos, en halua että tulette meidän ovelle" niin he eivät saa tulla toistamiseen. Heillä on lista niistä kodeista, jonne heitä on kielletty menemästä.
Kokeilkaa joskus, se toimii =). Mutta "just nyt ei sovi" tai "painukaa vittuun" ei ole sellainen lause, jonka jälkeen he eivät tulisi uudelleen.

Miks se jumalan nimi pitää siinä olla jehova?!? Pelkääkö ne jumalaa niin paljon, et pitää keksiä "armahtavaisempi" nimi?

Eikös jossain ikivanhoissa teksteissä Jumalasta käytetä nimitystä Jahve tai Jehova, riippuu siitä mihin kohtaan mitkäkin vokaalit tungetaan?
Näin mä muistelisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Eikös jossain ikivanhoissa teksteissä Jumalasta käytetä nimitystä Jahve tai Jehova, riippuu siitä mihin kohtaan mitkäkin vokaalit tungetaan?
Näin mä muistelisin...

Se taidettiin kirjottaa ilman vokaaleita. JHV. Kai.

Yhteistyössä