Jäykkäkouristusrokote annettu 28.12.2000 eli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mut oli aiemmin jäyk.rokotettu 09/99 niin tasan 10 vuotta piti mennä (viikoilleen!) ennekuin sain uuden, vaik meil on koira.. kylla oli tarkkaa, mut perustelivat sillä et jos sen ottaa yhtää aiemmin kuin 10 v on täynnä, niin se vaan aina aikaistuu mukia turhaa seuraavien kymmenvuosien osalta...

Ai en olekaan kuullut koskaan, että suositusväli on koiranomistajilla jotenkin eri.... Ja vuosi sitten varasin th:lta miehelle ajan jäykkäkouristusrokotukseen ja ei hänkään maininnut mitään tuollaista, vaikka puhelun aikana tuli ilmi että meillä on koira. Ja nyt muistankin, että hän sanoi, että minun rokotteeni onkin sitten vielä voimassa.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös se ole vielä tämän vuoden voimassa? Mulla siis.

On, mikäli et ole tekemisisää eläinten kanssa.:)

Siis onko se sitten eri aika vai? On meillä itsellä koira.

No jos koira, niin rokotusväliksi suositellaan 8 vuotta.:)

ei koirallisuus tai koirattomuus vaikuta

Alkuperäinen kirjoittaja pohjoisesta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös se ole vielä tämän vuoden voimassa? Mulla siis.

On, mikäli et ole tekemisisää eläinten kanssa.:)

Siis onko se sitten eri aika vai? On meillä itsellä koira.

No jos koira, niin rokotusväliksi suositellaan 8 vuotta.:)

ei koirallisuus tai koirattomuus vaikuta

Kyllä täällä vaikuttaa..;)

Tuli vaan toi äsken mieleen, kun lapsi purasi mua sormeen kun katselin sen hampaita. 1v9kk siis. EI mitään haavaa tullut toki, mutta tuli toi asia mieleen siitä ja tsekkasin tota rokotuskorttia ja siinä on että 28.12.2000 annettu. Ja muistankin kyllä kun kävin sen silloin hakemassa.

Sitäpaitsi minä imetän tällä hetkellä tuota taaperoa eli en kai edes saisi rokotusta nyt?

Joo ei näytä löytyvän mistään terveyskirjastosta tms. paikasta mitään muunlaista tietoa, toi 10vuotta se siis on.

Tietääkö joku että laitetaanko sitä imetysaikana?

mulla kun ei ollut tarkkaan tiedossa kauanko on viimeisestä rokotuksesta, ja olin matkalle lähdössä "riskimaahan" sain rokotuksen ihan terv. hoitajan kehotuksesta. Eli saattoi olla, että oli mennyt jo yli 10 vuoden, mutta saattoi olla reilusti allekin.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
mulla kun ei ollut tarkkaan tiedossa kauanko on viimeisestä rokotuksesta, ja olin matkalle lähdössä "riskimaahan" sain rokotuksen ihan terv. hoitajan kehotuksesta. Eli saattoi olla, että oli mennyt jo yli 10 vuoden, mutta saattoi olla reilusti allekin.

No toki joo, eihän kaikki varmasti muista koska on sen saaneet viimeksi.

minä sain sen syksyllä vaikka oli varmaan alle 10v, en muistanut milloin olen saanut sen ja terkkarin kanssa laskettiin että todennäköisesti on lähes 10v siitä kuin sain ja antoi minulle piikin. Eli parempi ottaa vähän etuajassa kuin vähän myöhään.

Yhteistyössä