jauhekorvikkeen sekoittelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soijaa kokeillut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Soijaa kokeillut

Vieras
Te erityiskorvikkeita lapsillenne antavat ja muutkin jauheesta korvikkeen tekevät: Teettekö koko vuorokauden maidot kerralla, vai vaan yhden annoksen? Kuulemma on tulossa uusi suositus, jonka mukaan ei saisi tehdä kun yhden annoksen kerrallaan, koska joku pöpö kasvaa valmiiksi tehdyssä maidossa. Itse teen koko vrk-annoksen kerralla, eikä ole tullut mitään onkelmia.

Olen kuullut minäkin tuosta suosituksesta. Olen aina tehnyt yhden annoksen kerrallaan, koska ei aina tiedä, montako desiä maitoa päivän aikana menee. Ei sitten mene hukkaan ollenkaan. On nuo maidot sen verran kalliita.

Mulla on sellainen kätevä puolen litran kannellinen purtilo jossa sekoitan sen puolen litran annoksen kerralla ja siitä aina annostelen tarvittavan määrän pulloon.
Ainoo ongelma on kun ei meinaa sekottua millään vaikka hikipäässä ravistelen purtiloo, niin jotenkin se jauhe kökkööntyy sinne purkkiin välillä. BLÄÄH!!!!! Hikistä hommaa ;)

Mitäs korviketta Marza70 käytättte? Meillä käytössä Peptidi Tutteli ja on tosi tarkkaa, että sekoittaa jauheen just ohjeen mukaisesti 60 asteiseen veteen. Jos on lämpimämpää tai kylmempää, niin ei sekoitu niin hyvin...kinkkumittarilla mitataan veden lämpötila...heh! Onpahan sillekin käyttöä muulloinkin kun jouluna. Joku kertoi joskus tällä palstalla sekoittavansa vispilällä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 19:12 MARZA-70 kirjoitti:
Mulla on sellainen kätevä puolen litran kannellinen purtilo jossa sekoitan sen puolen litran annoksen kerralla ja siitä aina annostelen tarvittavan määrän pulloon.
Ainoo ongelma on kun ei meinaa sekottua millään vaikka hikipäässä ravistelen purtiloo, niin jotenkin se jauhe kökkööntyy sinne purkkiin välillä. BLÄÄH!!!!! Hikistä hommaa ;)

Mä kans käytän peptidituttelia ja huomasin et ei millää meinaa liueta joten oon ottanu ihan vispilän käyttöön ja sit kaadan pulloihin.
Yleensä kaks kertaa päivässä teen maidot ettei kauheenkauan seiso jääkaapissa.

AI JAA ... NO PEPTIDI TUTTELI on meillä muuten käytössä.
Ilmankos se ei kunnolla sekoitu. Eli nuinkin tarkkaa sitten on. Noh.... pitänee kaivaa kinkkumittari kaapista esiin ;)
Säästyy ranteet kun ei tartte raivona heilutella.
Kiitti vinkeistä :hug:

Silloin, kun meillä oli tämä allergia lapsi ja meillä meni neocate niin keitin vedenkeittimellä vettä ja kaadoin kannuun ja siitä laitoin tuttipulloon ja jauheet päälle ja vatkasin ja suosittelen tekemään yhden annoksen aina kerralla, mutta vauvoilla menee enemmän niin voihan sitä tehdä 1/2- 1 litra kerralla ja säilyttää se tietenkin jääkaapissa.

Lisäänpä vielä, että oon huomannu, että jos ei halua vispilällä sekoitella, niin sekoittuu ravistamalla helpoiten niin, että laittaa 200 ml tuttipulloon ensin jauheen, sitten osan vedestä, esim.puolet ja sekoittaa ravistamalla niin ettei pohjalle laskeudu paakkuja ja vasta sitten lisää lopun veden. Näin nesteellä on tavallaan enemmän tilaa hölskyä pullossa ja sekoittuu paremmin. Ja tietty sekoittuu paremmin myös mitä rivakammin pulloa kykenee hölskyttämään......tämäkin käytännössä todettu. Meillä mies saa aina jauheen sekoittumaan nopeammin, kun joskus "talkoilla" niitä maitoja keittiön päydän ääressä sekoitellaan. Ja eikun ranteita verryttelemään...heh!

Peptidi on tosi kökköä :kieh: Meillä käytettiin sitä ekana ja on näistä korvikkeista ollut kaikista huonoiten sekoittuva. Almiron, Nj ja Neocate sekoittuvat vähän ravistelemalla.

Heips!
mulla ei oo ollu mitään ongelmia peptidin sekoittelussa. täytyy vaan katsoa, että pullo on ihan kuiva, vesi on oikeen lämpöstä (kinkkumittari myös käytössä) ja aina ENSIN jauhe ja sit vesi. mulla on ollu erikokoisia pulloja ja ei oo ollu mitään merkitystä, että onko pullossa tilaa vai ei. ravistan raivolla ja se on ollu ihan tasaista.

t.lissu

Yhteistyössä