jauheesta tehdyn korvikkeen säilyvyys?

• Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti
kaisa
Voiko sitä tehdä useamman annoksen verran jääkaappiin valmiiksi? Paketissa on, et pitäisi tehdä aina vähän ennen tarjoamista, jotta maito on mahdollisimman tuoretta.
Meil nyt uus tilanne, ku joudutaan siirtymään tissistä korvikkeelle, ni siks kyselen. Voiko 6kk ikäiselle tehdä sen maidon kylmään raanaveteen ja sit vain lämmittää sen. Vai pitääkö sen vielä tänki ikäiselle olla keitettyä vettä? Syö jo kiinteää

ap
Alkuperäinen kirjoittaja de:
ei tarvi keittää.
näin vähän järkeilinki.. mut miten tuo säilyvyys, tai miten te muut teette? annatteko valmista korviketta tai teettekö aina annoksen kerrallaan? Meil näkkyy nyt menevät 120-150ml kerrallaan

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mites muut.. ku mietin et jos yöksi tekis pullollisen tai kaks valmiiksi, ni ei tarvi kuin lämmittää
Tai sit ostat öitä varten valmista korviketta...
toinen vaihtoehto kyllä, mut tuntuu turhalta ku purkillista ei mene kerralla ja taas sit se ei riitä mitä siitä jää seuraavalle kerralle..

no meillä ainakin keskoskorviketta saa tehdä vuorokauden annoksen jääkaappiin. Nii uskosin että saa tehdä tuosta normaalistakin korvikkeesta. Mut keittäsin kyllä sen veden sitten.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mites muut.. ku mietin et jos yöksi tekis pullollisen tai kaks valmiiksi, ni ei tarvi kuin lämmittää
Tai sit ostat öitä varten valmista korviketta...
toinen vaihtoehto kyllä, mut tuntuu turhalta ku purkillista ei mene kerralla ja taas sit se ei riitä mitä siitä jää seuraavalle kerralle..
Mutta kyllähän sen lopun voi laittaa sitten jauhemaidon joukkoon seuraavana päivänä :)

Mä tein yötä varten valmiiksi, kun eihän se montaa tuntia siellä jääkaapissa ollut. Monesti tein päivällä niin, että laitoin pulloon jauheen valmiiksi, ja sitten vedet perään, kun tuli maidon aika.

Mä olisin käyttänyt valmista korviketta, mutta kun isoveikan masu ei tykännyt, jauhomaidolla nuo ovat sitten kasvaneet alkutaipaleensa.

qwer
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Kyllä mä tein aina yömaidot pulloihin valmiiksi jääkaappiin. Ja mun lapsi joi korvikemaitoa alusta asti rintamaidon ohella, joten sitä meni monta pulloa yössä.
Niin, enkä keittänyt vettä, paitsi tietysti ihan alussa muutaman kuukauden.

Yhteistyössä