Jättipaise nivusessa ja raskaana?! Auttakee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuvaapuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuvaapuva

Vieras
Viikon verran olen seuraillut kun nivuseen on kehittynyt paiseen tapaista. On ollut ennenkin muissa paikoissa mutta ei todellakaan mitään näin suurta! Olen viikolla 25 raskaana ja huolestuttaa voiko tulla joku tulehdus tms. mikä vaikuttaa raskauteen/lapseen. Paise on nyt punertava luumun kokoinen nivusessa siis ja kipeä kun mikä, käveleminen ja istuminen, jopa nukkuminen sattuu. Toissapäivänä menin sitä puristelemaan ja sieltä tuli ruskeanpunaista mätää ja paljon. Kipeämmäksihän se siitä tuli ja kasoi vaan uudestaan heti =( Nyt en ole uskaltanut pahemmin siihen enää koskea. Olen lukenut että monet eivät lääkäriin mene ja kysyisinkin kannattaisiko tuota käydä lääkärissä näyttämässä? En kehtaisi, ahdistaa ja hävettää. Pelottaa että se puhkaistaan tms. Sitä kivun määrää o.O AUTTAKAA!

Jos paise on todella luumun kokoinen, pitää käydä näyttämässä lääkärille..puhkaisevat sen ja saat ab-kuurin..Eikä kannata hävetä suotta, paiseiden puhkaisut ovat lääkäreille rutiinitoimenpide:)

Mulla oli raskaana ollessa takapuolessa iso paise,
Terkkari ei alkanut puhkaseen vaan sano et
Mies voi puhkasta kotona jos on pakko..
Steriilillä neulalla tietty! Meni viikossa ohi, oli kyllä tosi kipeä!

Miehella joutuivat leikkaamaan auki ja puhdistamaan, mutta juuri ennen leikkausta puhkesi ja se haju oli jotain sanoin kuvaamatonta... Niin ja antibiootit paalle ja paranemiseen meni kauan aikaa.

Mä oon kyllä saanu paiseet aina neulalla, toki ne tulee takaisin ja hetken saa tyhjennellä.

Nivusessa mullakin ollut luumun kokoinen, neula syvälle ja puristus. Tosin olet raskaana joten ite en alkais puhkomaan.

Kiitos asiallisista vastauksistanne.. Juu sen päätin kyllä jo etten sitä rupea enää itse sörkkimään enkä puhkomaankaan, on sen verran hellänä :/ Ajattelin nyt katsoa huomisen vielä kuitenkin josko puhkeaisi itsestään, on ihan sen näköinen että ei kauaa kestä. Antibiootteja itsekin mietin, mutta kun on muutenkin iso kynnys mennä lääkäriin kun ei kehtaa edes miehellä asiasta kertoa, niin nolo ja ällöttävä vaiva jotenkin... :D Mutta pakko kai se on mennä jos tuo tuosta ei parane :(

Siis.... :headwall: Juu, kannattaa hautoa sitä mätäpaisetta kotona ja odottaa, että saa jonkun sepsiksen... Se se vasta terveellistä on! Hävetys on tärkeämpi, kun vauvan teveys?

Ei tietenkään oma hävetys ole lapsen terveyttä tärkeämpi, mutta eipä ole kukaan oikein puhunutkaan täällä että siitä olisi jotain haittaa lapselle :o On tosiaan ollut ennenkin muutama paise eri paikassa tosin ja hieman pienenpämä ja ovat ihan itsekseen puhjenneet ja parantuneet niin ajattelin että josko sitten tämäkin.. Mutta joo ehkä sitten soitan sinne lääkäriin huomenna että saa mielenrauhan...

[QUOTE="kätilö";27512923]Ehdottomasti lääkäriin! Tarvitset antibiootin ja katsovat tartteeko puhkaista. Vaarallisempaa se mahdollinen yleisinfektio on sekä sulle että lapselle.[/QUOTE]

No tässähän nimimerkki kätilö käskee mennä lääkäriin, ettei tule yleisinfektiota eli vaikkapa verenmyrkytystä. Se ei ole nolo vaiva. Noloa olisi vaikka kaivaa käpy tai tomaatti sun römpsästä.

Raskaana ollessa mikä tahansa infektio voi olla riski, että niitä kannattaa hoidattaa vähän äkäisemmin kuin jos vaan joutuis itsekseen omassa kropassaan seurauksia katselemaan. Mutta panikointikin on turhaa. Ja joo, noi on lääkäreille ihan rutiinihommaa.

Kuulemma kaali- tai sipulihaude saattaa saada paiseen tyhjenemään, kokeileppa googlata.

Yhteistyössä