Jättäisitkö 8kk isänsä hoitoon viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Lähtisin etelään kaverin kaa. Eka ajattelin että ottaisin vauvan mukaan, mutta mies ei anna, vaan haluaa mielummin että vauva jää kotiin hänen kanssaan. Oon ite ollu viikon lomalla ulkomailla vauvan kaa ilman miestä eikä kukaan kommentoi tota ollenkaan mutta sitten jos ÄITI on viikon erossa lapsestaan se on ihan kamalaa monen mielestä.

Ollaan tasavertaisia vanhempia, eli mies hoitaa yhtä paljo ku minä (eli en ole mitänkään vauva "ykkösvanhempi" )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähtisin etelään kaverin kaa. Eka ajattelin että ottaisin vauvan mukaan, mutta mies ei anna, vaan haluaa mielummin että vauva jää kotiin hänen kanssaan. Oon ite ollu viikon lomalla ulkomailla vauvan kaa ilman miestä eikä kukaan kommentoi tota ollenkaan mutta sitten jos ÄITI on viikon erossa lapsestaan se on ihan kamalaa monen mielestä.

Ollaan tasavertaisia vanhempia, eli mies hoitaa yhtä paljo ku minä (eli en ole mitänkään vauva "ykkösvanhempi" )

En jättäisi noin pitkäksi aikaa. Unohtaa pian sinut.

No... jos olisi tuollainen tilanne, että vanhemmat tasavertaisia niin... äh, no kun en osaa edes kuvitella :D En voisi kuvitella olevani tuonikäisestä viikkoa erossa, kun jo 2 pvän poissaolo sisaruksen synnyttyä teki tiukkaa, vaikka tuolloin 1-vuotias poika kävikin vierailuaikana.

Pitäisi opetella ottamaan vähän aikaa itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En jättäisi noin pitkäksi aikaa. Unohtaa pian sinut.

No ei unohtanu isäänsäkään kun oltiin yli viikon reissussa.

jos on tarve olla ilman vauvaa vapaana viikon, niin varmasti vauva ja isä pärjäävät.
olin itse ekan kokonaisen viikon (tai 5 pv) pois vauvan luota kun lapsi 1o kk. Hyvin pärjäsivät ja minullakin oli ihanaa nukkua kokonaisia öitä, vaikka työmatka olikin.

Meillä mies lähti 7,5 kk lapsen kanssa sukuloimaan Ruotsiin, viipyivät siellä viikon. Hengissä tulivat molemmat takaisin ja itse sain rauhassa nukkua yövuorojen välit. Toki soittelin päivittäin ja ikävöin, mutta onhan niitä yh-isiäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Siis oletteko molemmat olleet kotona vauvan kanssa hänen elämänsä ajan?

Opiskellaan molemmat ja käytännössä ollaan molemmat oltu yhtä paljon vauvan kanssa :) Välillä mä oon käyny luennoilla ja välillä mies. Ekat 2kk oltiin täysin kotona, miehellä silloin joululoma.

En haluaisi olla noin pienestä erossa viikkoa. Ensimmäisen kerran olen ollut viikon erossa lapsesta, kun hän oli 5-vuotias ja isän kanssa viikon reissussa. Ikävä oli silloinkin kova :)

Naurettava kysymys? Mitä te itsestänne oikein luulette...meillä isä jäi kotiin koko vanhempainvapaan ajaksi, eli n. 3kk täysipäiväisesti isänsä hoitoon. Miehet kykenee siihen miten naisetkin, tosin imetyksen kanssa oli aluksi vähän järjestelyä.

Olen jättänyt etelänmatkan ajaksi 9kk ikäisen viikoksi isälleen ja heillä meni oikein hyvin. Kyllähän isän pitää lapsensa kanssa pärjätä! Ja pitäähän äidin pystyä irtautumaan lapsestaan. Ikävähän mulle tuli, mutta viikko on lyhyt aika ja irtiotto tekee hyvää ite kullekkin. Siis lähdeppä reissuun kaverisi kanssa!!!

Yhteistyössä