Jatkuvaa riitelyä meillä... :(

• Viestiketjun aloittaja en jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti
en jaksa enää
Pakko vuodattaa nyt ajatuksia jonnekin kun tuntuu että alan olla ihan loppu eikä ole ketään kenelle puhua... Ongelmana siis meidän perhe-elämä ja parisuhde. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä viitisen vuotta, meillä on ennestään kaksivuotias lapsi ja nyt toinen tuloillaan. Ennen lapsen tuloa meillä meni mielestäni oikein hyvin, oli samat harrastukset ja mielenkiinnon kohteet, tehtiin kaikki yhdessä ja oltiin onnellisia. Toki riideltiin välillä mutta riidat saatiin yleensä sovittua ja kaikki oli (tietenkin) paljon yksinkertaisempaa ja helpompaa. Lapsen tulon jälkeen sitten kaikki alkoi pikkuhiljaa muuttua.

Vieläkin meillä menee ihan hyvin silloin kun mies on viikot töissä jolloin nähdään vain iltaisin pienempinä annoksina tai ollaan lomalla ja on jotain erikoisempaa mieleistä tekemistä. Normaalit viikonloput meinaa nykyään aina mennä riitelyksi, tuntuu että riita saadaan aikaan ihan jostain pienestäkin asiasta ja sitten huudetaan ja itketään pahimmillaan molemmat ja pahimpia riitoja ei saada sovittua enää ollenkaan. Ollaan vaan puhumatta jonkin aikaa ja sitten varovasti aloitellaan taas arkea ja ollaan kuin ei oltaisikaan... Mies on jo pitkään puhunut että minä olen muuttunut ihan erilaiseksi ja ettei enää jaksa kiukuttelujani. Kai se sitten on niin että minä ne riidat saan aina käyntiin kilahtamalla jostain pienestä. Yleensä nämä riidat menee niin että joko minä suutun suoraan jostain asiasta tai mies ensin vähän suutahtaa, alkaa murjottamaan ja minä saan sitten siitä revittyä aikaan ilmiriidan. Olen yrittänyt opetella hillitsemään itseäni mutta tuntuu että kun jostain suutun minun on pakko vaan jatkaa sitä huippuunsa, se raivo on välillä niin kauheaa etten pysty näkemään kuin punaista. Näitä raivokohtauksia tulee nykyään pahimpina aikoina kerran pari viikonloppuun, välillä on pitempiä hyviä kausia jolloin menee ihan hyvin ja tullaan toimeen. Tässäkin välillä oli pitkiä kausia että meillä meni oikeastaan tosi hyvin eikä ollut mitään isompia tappeluita, mutta nyt taas...

Haluaisin ajatella ettei vika ole ainoastaan minussa niin että en tuntisi itseäni kokoajan ihan nollaksi ja jaksaisin paremmin yrittää tämän parisuhteen eteen, mutta mies saa joka kerta kun jostain riidellään kaiken kuulostamaan siltä että minä yksin olen se tämän parisuhteen vika ja ongelma ja että hän on se uhri... Aina kun riidellään mies alkaa hokea samaa ettei enää jaksa tätä eikä minua, että minä olen niin muuttunut siitä mitä joskus olin, valitan kokoajan ja ettei hänen kannata mitään edes yrittää kun teen hänestä niin huonon ihmisen. Tuntuu niin pahalta että kun olen yrittänyt pitkään ja meillä on mennyt hyvin niin mies saa meidän eli minut palaamaan taas siihen samaan pisteeseen missä oltiin sanomalla että minä olen KOKOAJAN tällainen... Nykyään näiden riitojen jälkeen vajoan aina muutamaksi päiväksi jonkinlaiseen masennukseen, koitan olla sitä näyttämättä miehelle tai lapselle mutta itsekseni ajattelen etten enää jaksa. Joskus mietin jopa että haluaisin lähteä ja elää ihan itsekseni niin että voisin olla oma itseni ja sitä mitä oikeasti olen.

Tuntuu ettei me miehen kanssa ymmärretä toisiamme nykyään ollenkaan. Minä olen lapsen kanssa kotona ja mies käy töissä joista iso osa on reissuhommia niin ettei mies ole kotona kuin viikonloppuisin. Minä muutin miehen luokse vieraalle paikkakunnalle eikä minulla ole täällä vieläkään oikein ystäviä tai tuttujakaan, olen aika yksinäinen ja silloin kun mies on kotona odotan että tehdään koko perheellä jotain ja ollaan yhdessä. Mies taas haluaisi ottaa rennosti ja olla vaan rauhassa, ja viettää aikaa harrastuksensa parissa. Harrastus on sellainen että se vie kokonaisia päiviä ja siellä ei lapsen kanssa oikein hyvin voida olla mukana tai jos ollaan, suurin osa siitä olemisesta ollaan lapsen kanssa kahdestaan ja mies harrastaa. Harrastus oli meille ennen yhteinen mutta minä olen siitä joutunut käytännössä kokonaan luopumaan. Ymmärrän että mies haluaa raskaiden työviikkojen jälkeen rentoutua ja tehdä omiaan mutta rankalta se tuntuu itselle kun minulla ei ole juurikaan sitä omaa aikaa... Käytännössä olen lapsen kanssa koko ajan, kerran kuukaudessa on ehkä kerta jolloin saan yksin käydä jossain - ruokakaupassa, kirppareilla tai jotain muuta semmoista. Tämä on yksi iso meitä rassaava asia josta usein itken mutta mies ei tunnu sitä koskaan täysin ymmärtävän. Muistan varmaan aina kun kerran tämmöistä riitaa/itkua sovittaessa mies silitteli minua ja kysyi että eikö se enää ole mitään tai ettenkö enää arvosta sitä että hän koittaa olla lapsen kanssa niin että minä saan omaa aikaa siivota. Tottahan se on helpompaa ja mukavampaa siivota ilman että lapsi pyörii siinä jaloissa mutta mies laskee minulle omaksi ajaksi sen kun SAAN tehdä kotitöitä yksin... Mielestäni olen luopunut aika paljosta verrattuna miehen elämään, hän ei vaan sitä koskaan mitenkään noteeraa. Ja tottakai, tietystihän sitä joutuukin luopumaan mutta harmittaahan se silti. Ja ymmärrän kyllä että miehelle on raskasta kulkea töissä ja varsinkin niissä reissutöissä, ja että haluaa sitten niille vähän vastapainoakin. Tai olen ainakin koittanut ymmärtää ja antaa hänen mennä (ei samassa määrin kuin ennen mutta on voinut kuitenkin samoja juttujaan jatkaa mitä ennen tätä perhe-elämääkin) enkä mielestäni ole vaatinut häneltä paljon kotitöiden tekemisiä viikonloppuisin tai varsinkaan viikolla, kun itse olen kuitenkin kokoajan kotona. Ongelma on tässäkin kun mies taitaa kuvitella tämän ainaisen kotona olemisen niin helpoksi ja auvoisaksi, ja minä taas haikailen välillä sinne töihin... Ja kun tiedän että tämä on tätä vielä useamman vuoden.

En tiedä voiko näitä taas lisääntyneitä raivokohtauksia ja riitelyitä laittaa tämän raskauden piikkiin kun olin ennen tätä raskauttakin välillä ihan hermoheikko, mutta kyllä tämäkin osaltaa näihin oloihini on vaikuttanut. Raskaus ei vielä ole edes puolessa välissä mutta hankalaa on ollut, alkuun oksensin ja pahoinvoin ja olin ihan rikki siitä tajuttomasta väsymyksestä ja nyt sitten on muuten itkuisia, huonoja ja kipeitä päiviä jolloin tuntuu että olen ihan kauhea ja ruma enkä kelpaa mihinkään. Itsetunto on ihan jossain pohjamudassa. Asiaa ei auta ettei mies ymmärrä yhtään näitä oloja, enkä kehtaa näistä hänelle puhua enkä itkeä kun luulen ettei se saisikaan häntä ymmärtämään. Tuntuu että kaipaisin nyt entistä enemmän läheisyyttä ja niitä kahdenkeskisiä hetkiä, vaan mies ei ole minuun nyt pariin viikkoon juuri koskenutkaan. Ei ole hellyydenosoituksia, ei sanota mitään hyvää (ei puolin eikä toisin). Mies ei puhu raskaudesta muuten kuin joskus vitsailee kasvavasta mahasta, ei häntä kiinnosta minun oloni tai asiat jotka liittyvät tulevaan vauvaan. Ei tule käymään neuvoloissa tai ultrissa, hyvin vastahakoisesti ja kiroillen täyttelee niitä "turhia" lappuja mitä neuvolasta kannan... Olisi niin ihana kun olisi joku vähän jakamassa tätä, nyt kannan taas kaiken ihan yksin ja se väsyttää.

En tiedä lukeeko tätä kukaan mutta sainpahan edes jonnekkin avautua, helpottaa vähän kun saa jotain edes puettua sanoiksi.

"vieras"
Vaikuttaa siltä, että tosiaan olet muuttunut. Ei mikään ihme, kun olet luopunut ystävistäsi, työstäsi, sosiaalisista suhteistasi, asuinpaikastasi miehen vuoksi. Kotona oleminen ilman aikuiskontakteja vaikuttaa ihmiseen, jos on aiemmin tottunut toisenlaiseen elämään. Odotuksesi miestä ja yhteistä aikaanne kohtaan ovat korkealla ja petyt, kun mies haluaakin rentoutua. Voisitko löytää elämääsi arkipäiviksi muutakin sisältöä kuin vain kodin ja lapset?

työ
Oletko ajatellut mennä töihin? Minkä ikäinen 1. Lapsi on? Voisitko hakea hänelle hoitopaikkaa tai saada häntä muuten säännöllisesti hoitoon. Perhe elämä on rankkaa. Vaikka mies reissussa hän varmasti haluaa palautua niinkun kerroit. Tehkää jotain kivaa yhdessä, reissuun jos vielä mahdollista ennen 2. Lapsen syntymää. Olkaa lähekkäin, tehkää molemmat sitä mistä nautitte. Ota omaa aikaa, lähde pois harrastuksiin kun mies on. Hommataan lapselle hoitaja että saatte yhteistä aikaa!

"kohtalotoveri"
Meillä oli samanlaista. Pariterapia on auttanut todella hyvin, mutta se vaatii kyllä molemmilta halua korjata suhde. Minä olin tosi kiukkuinen, suutuin pienestäkin, mies murjottaa, ei kerro mitään omia asioita, ei mitään keskusteluyhteyttä ollut.

Me käymme Väestöliiton terapiassa omalla rahalla, kallis hupi, mutta joka ikisen sentin arvoinen. Tapaamisia on n. kerran kuussa, hinta muistaakseni 135 eur / 1,5 h.

Ensimmäinen mistä tuolla terapiassa lähdettiin liikkeelle oli se, että vanhempien parisuhde on lapsen koti, ja vanhempien tärkein tehtävä on huolehtia omasta parisuhteestaan. Vasta silloin lapsella on mahdollisuus voida hyvin.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";28936172]Vaikuttaa siltä, että tosiaan olet muuttunut. Ei mikään ihme, kun olet luopunut ystävistäsi, työstäsi, sosiaalisista suhteistasi, asuinpaikastasi miehen vuoksi. Kotona oleminen ilman aikuiskontakteja vaikuttaa ihmiseen, jos on aiemmin tottunut toisenlaiseen elämään. Odotuksesi miestä ja yhteistä aikaanne kohtaan ovat korkealla ja petyt, kun mies haluaakin rentoutua. Voisitko löytää elämääsi arkipäiviksi muutakin sisältöä kuin vain kodin ja lapset?[/QUOTE]

On vaikeaa löytää arkeen mitään muuta kun ei ole ketään jolle antaa lasta hoitoon viikolla, ainoastaan mies silloin kun on töissä kotipaikkakunnalla. Ei oikein pysty mitään harrastusta tms. omaa aloittamaan kun ei koskaan tiedä milloin mies voi lasta hoitaa... Tämä kotiäitys on vastakohta sille mitä kuvittelin vielä muutama vuosi sitten tässä vaiheessa olevani.

Tuntuu, että ollaan tämmöisessä noidankehässä eikä vaan päästä pois. :(

"vieras"
Sori en jaksanut lukea koko tekstiä, mutta älkää koskaan erotko raskausaikana tai pikkulapsiaikana. Raskausaikana hormonit ovat hyvin sekaisin, tulee niitä raivokohtauksia ja niille mitään mahda. Itsekin olen raskaana ja saatan saada lähes hallitsemattomia hetkellisiä raivokohtauksia, kun tekisi mieli heittää astiat seinään tai muuta. Muutamia astioita on tullutkin rikottua. Osaan jo vähän hallita näitä kohtauksia ja kohta onneksi synnytän. Mitään muuta selitystä näille kohtauksille ei ole. Meilläkin mies sanoo välillä, ettei jaksa näitä, mutta sanoo sitten myös ymmärtävänsä, että hormoneista johtuu.

Pitää vaan oppia hillitsemään tätä raivoa, mutta voin sanoa, että vaikeaa se on. Kaikille ei tälläistä tule, joten älkää tulko sanomaan, että "ei tuollainen ole normaalia". Kyllä se on, kunhan ei ketään vahingoita.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";28936219]On vaikeaa löytää arkeen mitään muuta kun ei ole ketään jolle antaa lasta hoitoon viikolla, ainoastaan mies silloin kun on töissä kotipaikkakunnalla. Ei oikein pysty mitään harrastusta tms. omaa aloittamaan kun ei koskaan tiedä milloin mies voi lasta hoitaa... Tämä kotiäitys on vastakohta sille mitä kuvittelin vielä muutama vuosi sitten tässä vaiheessa olevani.

Tuntuu, että ollaan tämmöisessä noidankehässä eikä vaan päästä pois. :([/QUOTE]
Tarkoitinkin jotain, mitä voit tehdä kotoja tai yhdessä lasten kanssa. Tavata muita ihmisiä. Koita myös ajatella, että kyse on väliaikaisesta tilanteesta ja on varmasti hyvä katsella jo työpaikkatarjontaa sillä silmällä, että voisit lähteä äitiysloman jälkeen töihin. Kotiäitiys ei tosiaan sovi kaikille eikä sitä tarvitse murehtia, jos kaipaa elämäänsä muutakin sisältöä kuin siivous ja lapset :)

"Jep"
Samanlainen tilanne täälläkin.

Ensimmäiseksi ehdottaisin ulkopuolisen lastenhoitoavun palkkaamista, jotta pääset omiin menoihisi. Esim. mll:n koulutettu lastenhoitoapu on ainakin meillä ollut todella toimivaa, ja saat hoitajan kotiin tuttuun ympäristöön. Hoitaja tulee vähintään 2 tunniksi ja tuntipalkka 8,20 e. Myöhemmin voit sopia ajat hoitajan kanssa suoraan. Jatka vanhaa harrastustasi tai aloita uusi jos et raskauden takia pysty vanhaa jatkamaan. Ajatuksena kuitenkin se, ettet käytä vapaa-aikaasi "haahuiluun" vaan oikeasti teet jotakin missä tapaat samanhenkisiä ihmisiä tai voit tuntea edistyväsi ja osaavasi.

Sinuna ottaisin yhteyttä myös paikkakuntasi perheneuvolaan. Perheneuvola tarjoaa myös parisuhdeterapiaa. Emme itse vielä ole aloittaneet tätä, mutta ajat on varattu ja toivon tätä kautta keskusteluyhteyden taas löytyvän. Jonot ovat pitkiä mutta me saimme 2-3 viikon sisään palvelusetelin yksityiselle terapeutille, jonka kanssa sitten jatko sovitaan. Näin siksi ettemme olleet ns. kiireellisiä tapauksia (väkivaltaa, alkoholia tms.) Kerroin puhelimessa rehellisesti, että meillä on kaikki periaatteessa ok, mutta keskusteluyhteys puolison kanssa rätisee ja haluttaisiin kokeilla tätä vaihtoehtoa ennen kuin lopullisesta erosta päätetään. Todella mukavia ja asiallisia olivat ainakin minulle.

Tsemppiä!

Varmasti kummassakin on vikaa ja kuulostaa siltä, että ette osaa kommunikoida niitä tunteita ja ajatuksia toisillenne oikein. Mutta kyllä mun korvaan särähtää tosi paljon se, että sä olet luopunut kaikesta ja mies vaan ihan välttämättömistä asioista. Teillä on ollut yhteinen harrastus, jossa mies edelleen käy ja josta sinä olet joutunut kokonaan luopumaan, koska mies ei voi esim. joka toinen viikonloppu olla sitä koko päivää lapsen kanssa kun sinä käyt harrastamassa?

Jos mies on teistä ainoa joka saa omaa aikaa ja muutenkin osallistuu perheen yhteiseen hoitamiseen hyvä jos ollenkaan, niin ei ihme että sulla on pinna kireällä. Kyllä silloin pikkulapsi aikana pitää molempien joustaa siitä omasta vapaa ajasta eikä vaan äidin. Toki, kuten joku sanoi kaikille ei kotiäitiys sovi ja silloin pitää harkita sitä, että menet toisen äitiysloman jälkeen töihin, mutta en ole varma auttaako sekään. Jos mies ei nytkään jousta yhtään omista menoistaan ja haluistaan, niin sitten oletkin tilanteessa, että käyt töissä, hoidat lapset ja kodin ja et siltikään voi tehdä mitään muuta ja mies jatkaa kuten ennenkin...

Te tarvitsisitte kipeästi ulkopuolista näkökulmaa, joka voisi ottaa kantaa teidän perheen työnjakoon ja jaksamiseen. Pelkästään tekstisi perusteella ei voi sanoa onko syy siihen, että mies ei viihdy kotona se että olet äkäinen ja suutut helposti vai suutuko helposti ja olet äkäinen siksi, koska miestä ei kiinnosta hoitaa yhteistä perhettänne. Jokatapauksessa mies on nyt niin kauan väittänyt, että kaikki syy on sinussa, että alat uskoa siihen (riitelemiseen tarvitaan kuitenkin aina kaksi!). Joten ei tuota solmua saa ratkaistua muuten kuin terapiassa. Mies varmasti itsekin uskoo jo omia sanojaan siitä, että hänessä ei ole mitään vikaa ja se ei ole terve lähtökohta korjata mitään ongelmia.

hjk
En sitten todellakaan sano tätä millään pahalla! Itselläni oli samoja kokemuksia ja ajatuksia aikoinaan.

Jotenkin tuntuu, että olet nyt siirtänyt vastuun omasta hyvinvoinnistasi muiden harteille. Sinulla taitaa olla liikaa aikaa pyöritellä asioita mielessäsi ja suuria odotuksia perhe-elämää kohtaan. Pikkulapsiarki on raskasta aikaa niin kotona olevalle, kuin töissä käyvällekin vanhemmalle. Onneksi se ei kestä ikuisesti.

Miehelläsi on paljon muutakin elämässään kuin koti ja hänen näkemyksensä perheenä olemisesta voi olla hyvinkin erilainen kuin sinulla. Töiden jälkeen sitä vain voi olla niin uupunut, ettei jaksa olla 100% mukana vaimon ja lasten kanssa vaikka ehkä haluaisikin. Ja etenkin jos kotona on kireä fiilis, niin kuka siellä haluaa edes olla? Kummallakaan ei ole väärää ajatusmaailmaa. Oletteko ihan asiallisesti keskustelleet miten haluatte aikaanne viettää ja mitä haluatte elämältä ylipäätään? Jos teillä on samat toiveet, niin miettikää yhdessä mitä kompromisseja teette jotta saavutatte nuo tavoitteet. Jos taas näkemykset eroavat niin sitten sinun on toteutettavana vain oma suunnitelmasi -toki muu perhe huomioon ottaen. Toista ei voi muuttaa, vain itseään voi.

Koet, että olet luopunut paljosta. Miksi olet antanut enemmän kuin saanut? Olet tehnyt vapaaehtoisesti valintasi. Jos et ole niihin tyytyväinen niin muuta tilanne itsellesi edulliseksi. Turha syyttää tai purkaa sitä suuttumusta mieheesi. Kannatan lasten kotihoitoa, mutta se ei sovi kaikille. Sinulle voisi tehdä hyvää palata työelämään heti kun seuraava äitiysloma päättyy. Saat uudenlaista sisältöä elämääsi, sosiaalisia kontakteja, ajatusmaailmasi laajenee väkisinkin ja odotukset yhteistä aikaa kohtaan muuttuvat realistisemmiksi. Jos sinä et voi hyvin se kostautuu väkisinkin lapsillesi ja miehellesi.

Ja lopuksi ota omaa aikaa. Palkkaa muutaman kerran kuukaudessa lastenhoitaja ja tee jotain mistä nautit. Lähde vaikka lenkille. Kunnon hikilenkin jälkeen on henkisesti ihana olo, mutta fyysisesti niin piipussa ettei jaksa enää riidellä ;)

fdfdfd
nopeasti vaan tähän totean että hakeutukaan pikimiten ammattiavun piiriin...ennenkuin asiat on niin solmussa että ero on väistämätön. Pariterapiaan (esim perheasianneuvottelukeskukseen). Vertaistuesta voisi olla teille myös apua ja sitä saa mm avioliittoleireille ja kursseille.Tarvitsette selkeästi tuhon kehän katkaisua eli teidän tulisi saada tukea uusien parisuhdetaitojen oppimisiin. esim oppia rakentavaa riitelyä jne. Näitä taitoja todellakin opetellaan parisuhdekursseilla ja leireillä. Kts järjestääkö esim seurakunta sellaista lähistöllä.

En usko että pelkkä oman ajan saaminen auttaisi teitä...te tarvitsette nyt keskinäiseen suhteeseenne paneutumista myös ja sellaisessa ilmapiirissä ja ympäristössä että pääsette tuosta repivästä ja niin turhasta tuhoavasta riitelystä.

"vieras"
En nyt kommentoi muuhun kuin kahteen seikkaan; a)raivokohtauksesi vaikuttavat siltä että olet masentunut. Tee netissä masennustesti. Ahdistushäiriö masennuksen kanssa aiheuttaa juuri tuollaisia oireita. Olet selvästi ahdistunut kotona.
B) Miksi ihmeessä olette heti tehneet toisen lapsen? Jos tilanne on ollut tuollainen jo ensimmäisen synnyttyä? En jaksa aina ymmärtää ihmisiä, jotka itse omilla valinnoillaan ajavat itsensä umpikujaan. Mikä kiire on tehdä se toinen lapsi, jos ensimmäisenkään kanssa ei viihdy kotona? Anteeksi...
Mene äkkiä terapiaan/lääkärille puhumaan ahdistuksistasi, ennen kuin toinen lapsi syntyy!

"joku"
Mun tulee välillä töksäyteltyä miehelle kaikkea sellaista, mitä en haluaisi, että mies sanoo mulle. Yritän tsempata usein niin, että oikeasti mietin ennen kuin suuni avaan, että haluaisinko itse, että mies sanoo mulle näin. Aika lailla sataprosenttisesti tulee silloin pidettyä suu kiinni ja tajuttua, että ihan typerää olisi alkaa nalkuttamaan tästäkin asiasta.

Eikö siellä paikkakunnalla ole tosiaan yhtään mitään ohjelmaa kotiäideille? Ei mitään seurakunnan perhekerhoja, MLL:n tai vastaavien kahviloita, facebookin porukkaa alueen äideille, ei ketään ikinä puistoissa? Mulla oli ekat puoli vuotta hieman yksinäistä, kun muutettiin uudelle alueelle. Lapsi oli silloin vielä alle vuoden, joten ei tullut niin paljon käytyä puistoissakaan. Sitten kun tutustuin kunnolla lähialueen kotiäiteihin, on ollutkin tosi paljon mukavaa seuraa päivisin. Se vaan vaatii sen yleensä, että saa itsensä raahattua pihalle 9-11 välillä. Mä en silloin esikoisen kanssa tajunnut, että kaikki on silloin "aikaisin" aamupäivällä pihalla ja myöhemmin on vaikea löytää seuraa.

Kurja, kun et voi aloittaa säännöllistä harrastusta, jos miehesi ei ole aina samaan aikaan kotona. Ellei sitten esim. joka viikonloppu sulla olisi mahdollista mennä jonnekin vähän tuulettumaan, esim. leffaan tai shoppailemaan tai mikä vaan kiinnostaa.

Mies tarvitsee töiden jälkeen hetken lepoa ja samoin sinä tarvitset aikaa ilman lasta. Tai ainakin mä tarvin :)
Tsemppiä!

anonymous
Kyllä menee puntit vähän näin miehenä sanoen vähän epätasaisesti joo jos sanot että miehen "oman" ajan antaminen on sitä, että sinä saat siivota yksin. Meillä tilanne ollut päinvastainen: olen puurtanut viimeiset 2 vuotta kotona ja töissä niin paljon kuin jaksan ja antanut vaimon käydä jumpassa, kavereita tapaamassa, olen pitänyt isäkuukauden ja isyysvapaat ja silti minua on tasaisesti syytetty koko #%tun ajan, etten osallistu lastenhoitoon tarpeeksi enkä ole kiinnostunut heistä, vaikka he ovat tärkeintä mitä minun elämässäni on. Sitten tuli burn out itselleni ja kävin sairaalan kautta viime kesänä hakemassa vähän lisävoimia. Kotiin palattuani syytökset jatkuivat ja asutaan nyt erillään. Mutta totta kaikki nuo edellä mainitut kommentit, että kummankin täytyy tunnustaa ja tunnistaa muuttunut elämä lasten tulon jälkeen ja arvostaa kumppaniaan niin että kumpikin jaksaa ja haluaa antaa perheensä hyväksi parhaansa.

Lailei
Hei.

Kuulostaa aika tutulta ja jos yhtään lohduttaa niin tuo on asia josta lähes jokainen pariskunta riitelee:/ se vaan on niin että vieläkin tänä päivänä mies on se joka vaatii huolehtimaan kodista ja olettaa naisen pärjäävän. Oletko ehdottanut että sinäkin pääsisit vuorostasi aina harrastamaan ja voisitteko hyvänen aika hankkia lastenhoitoapua? Sitä on varmasti saatavilla! Sulla on sekä oman ajan puute että yksinäisyyden tunne. Olen itse kokenut samaa ja olen myös vakavissani harkinnut eroa. Minun mieheni ei ole edes lapseni isä, joten voin sanoa että sulla ainakin on varaa vaatia, minä joudun nielemään koska lapsi ei varsinaisesti hänen vastuullaan. Missä päin asustelette?

Lailei
Hei.

Kuulostaa aika tutulta ja jos yhtään lohduttaa niin tuo on asia josta lähes jokainen pariskunta riitelee:/ se vaan on niin että vieläkin tänä päivänä mies on se joka vaatii huolehtimaan kodista ja olettaa naisen pärjäävän. Oletko ehdottanut että sinäkin pääsisit vuorostasi aina harrastamaan ja voisitteko hyvänen aika hankkia lastenhoitoapua? Sitä on varmasti saatavilla! Sulla on sekä oman ajan puute että yksinäisyyden tunne. Olen itse kokenut samaa ja olen myös vakavissani harkinnut eroa. Minun mieheni ei ole edes lapseni isä, joten voin sanoa että sulla ainakin on varaa vaatia, minä joudun nielemään koska lapsi ei varsinaisesti hänen vastuullaan. Missä päin asustelette?
Ja lisäten vielä ettei tule taas kommenttia että yleistetään miehet, mutta perisuomalainen pariskunta, jossa katsotaan asioita vanhentunein silmin. On toki miehiä jotka puurtavat perheen eteen, mutta perinteinen mies on valitettavasti aina "äidin poika".

Yhteistyössä