Mulla tämä samainen ongelma on nyt jo kolmatta vuotta ja on juostu gynellä. Ensin vaihdoin lopetin pillerit (Melianesta Femodeniin) gynen määräyksestä, josko sillä saataisiin vuoto kuriin. Ei auttanut, joten pillerit lopetettiin kokonaan.
Puolen vuoden päästä oli kontrolli ja kun pillereiden lopettaminenkaan ei ollut auttanut, sain puolen vuoden progesteroni-kuurin, jolla pyrittiin kierron tasaamiseen (kierto oli kyllä säännöllinen, mutta välivuodoista haluttiin eroon). Söin kuuria kolme kuukautta, kierto meni tosi sekaisin ja pahimmillaan vuodin putkeen yli kuukauden, jolloin sitten lopetin senkin kuurin.
Tämän jälkeen menin uudelle lääkärille, joka ohjasi minut sairaalaan naistenpolille endometrioosiepäilyn vuoksi. Polilla jouduin taas uudelle lääkärille, joka totesi kaiken olevan kunnossa, mutta halusi mun pitävän kirjaa vuodoista (ikään kuin en ois pitänyt jo sitä ennen) ja varasi uuden ajan.
Tälle uudelle ajalle marssin kaikkine päiväkirjoineni ja tämä (jälleen kerran uusi) gyne suostui ottamaan vaivani tosissaan ja määräsi minut hysteroskopiaan, jossa sitten tähystettiin kohtu ja poistettiin jotain kohdun repaleista limakalvoa.
No, tämäkään toimenpide ei tuottanut tulosta, varsinaisesti missään ei ole mitään vikaa, mutta vuodot vaan jatkuu ja jatkuu. Nyt mulla on kuukauden päästä uusi kontrolliaika, jossa uskon, että vihdoin ja viimein saan lähetteen sinne laparoskopiaan, jolla siis endometrioosi voidaan todeta. Mitään muuta syytä en enää tälle vuodolle osaa keksiä, eikä osaa gynetkään ja verikokeessa oli joku arvo koholla, mikä viittaa endometrioosiin. Mitään muita endon oireita mulla ei ole, paitsi että alavatsaa vihloo vasemmalta ajoittain tosi pahasti.
Alan oikeesti olla täynnä tätä vuotoa. Jos mitään vikaa ei taaskaan edes laparoskopiassa löydy, varmaan poistatan koko kohdun enkä ikinä saa niitä lapsia, joita niin kovasti haluan. Oikeasti toivon, että kyseessä on endometrioosi. Että löytyisi joku syy.