Jatkuva "paha" haju alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turpea alapää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turpea alapää

Vieras
Mitä ihmettä tämä voi olla kun aikaajoin sama "paha" haju tulee ?

Voiko hiiva jotenkin olla elimistössä mistä tämä johtuisi, mutta kun valkovuotoa ei kuitenkaan ole. Mikään ei tunnu auttavan kuin hetkellisesti ! Olen kokeillut canestanit ja sen uuden ph:ta tasapainottavan kuurin, mutta ei !!!!

Kohta taas on sama ongelma ja tuntuu kuin jotakin nestettä valuisi alapää välillä todella "turpean" tuntuinen, mutta virtsaaminen ei kirvellä vaikka välillä alapää haavaiselta tuntuukin.

Tätä on nyt jatkunut n. viime syksystä. Vaivat yleensä ilmestyy ennen kuukautisia ja seksistä muutamien päivien päästä.

Ensiviikolla pakko tilata lääkäri kun tähän ei tunnu auttavan mikään, mutta onko kenelläkään kokemusta tai tietoa mitä voisi olla ?

mulla kanssa ollu jo oikeestaan vuosia että varsinkin yhdynnän jälkeen paikat haisee parikin päivää ihan mädän kalan hajulle,ihan kamalaa ku haju tulee housujen läpi...ja menkkojen aikaan sama homma,en tiiä mistä johtuu mulla hajuja on poistanu aika hyvin maitohappobakteeri kapselit,en oo vaan saanu aikaseks mennä lääkäriin..toisaalta pelottaa jos on joku tulehdus mutta kun tätä on vuosia ollu ni luulis jo että ois kamalat kivutkin jos ois joku tulehdus,mulla ei siis kipuja ainoastaan hajua..varmaan ei pysy tasapainossa toi oma ph

Juu mulla sama juttu ja vivag kuuri menossa parhaillaan,siis maitohappobakteeri kuuri alapään kautta ja ihan vain tuon hajun vuoksi on pakko käyttää pikkuhousunsuojia,muuten haju tulee housuistakin läpi...Mutta toivon että tuo auttaa,gynellä kävin kuukausi sitten ja se kehotti koittamaan tuota kuuria,mutta muuta vikaa ei löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vili:
Juu mulla sama juttu ja vivag kuuri menossa parhaillaan,siis maitohappobakteeri kuuri alapään kautta ja ihan vain tuon hajun vuoksi on pakko käyttää pikkuhousunsuojia,muuten haju tulee housuistakin läpi...Mutta toivon että tuo auttaa,gynellä kävin kuukausi sitten ja se kehotti koittamaan tuota kuuria,mutta muuta vikaa ei löytynyt.

Otettiinko sinulta mitään kokeita ?

muukin kroppa nyt kuntoon. Kun sinulle taitaa tulla tuo vaiva aina uudestaan. :/

Kärsitkö hiivasyndroomasta? Tarkista ruokavaliosi ja poista siitä valkoinen sokeri, valkoiset jauhot ja hiiva. Osta hiivakuuri myös suun kautta. Netistä löytyy tietoa myös tuolla hiivasyndrooma nimellä. Hiivakuurilla tarkoitan apteekista tai luontaistuotekaupasta ostettavaa tablettikuuria.

Hajua ja rusehtavaa vuotoa voi aiheuttaa myös kehon omat pöpöt, jotka pääsevät kohdunkaulaan pienestä limakalvovauriosta. Itsellä tätä aiheutti hormonikierukka. Poistamisen jälkeen vaiva katosi. Pelkäsin kohta saavani kohdunkaulan syövän tjms.

Voimia sulle, omasta kokemuksestani tiedän, että inhottaa ja pelottaa! :hug: Papakoe on hyvä koe!

mulla ihan samaa, mutta oon huomannut että sellaiset kiiltävät alushousut tekee sen. oon siirtynyt vallan tavisalkkareihin kankaan puolesta. seppälästä oon niitä kiiltäviä ostanut, en osta enään.

Alkuperäinen kirjoittaja turpea alapää:
papa otettiin joukkoseulonnassa pari viikkoa sitten, mutta tulokset ei ole vielä tullut.

Toivottavasti ei mitään vakavaa tiedossa.
Mul kanssa sam ongelma papa kans otettiin mut siinä ei ollu mitään.Varmaan sullakin se hiivasyndrooma,juotko paljon limua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja turpea alapää:
papa otettiin joukkoseulonnassa pari viikkoa sitten, mutta tulokset ei ole vielä tullut.

Toivottavasti ei mitään vakavaa tiedossa.
Mul kanssa sam ongelma papa kans otettiin mut siinä ei ollu mitään.Varmaan sullakin se hiivasyndrooma,juotko paljon limua?

En oikeastaan koskaan juo limua.

Hiivasyndrooma sitten varmaan. Saako siihen jonkun kuurin millä lähtee ?

Epäspesifi emätintulehdus voi olla. Googlella saa tarkkaa tietoa..
Se pitkään kestävä mädän kalan haju siis on juurikin tuo epäspesifi emätintulehdus, joka johtuu bakteerista (mutta ei siis ole mikään sukupuolitauti) Helppo hoitaa antibioottivoiteella. Kierukka lisää riskiä ja yhdynnän ja kuukautisten jälkeen se haju on voimakkain. Gynelle vaan, niin vaivasta pääsee helposti eroon....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla ihan samaa, mutta oon huomannut että sellaiset kiiltävät alushousut tekee sen. oon siirtynyt vallan tavisalkkareihin kankaan puolesta. seppälästä oon niitä kiiltäviä ostanut, en osta enään.

hahaa!hyvä neuvo!! :D voi olla että paikat hikoo tosta keino materiaalista..
laitampas tästä puuvillakalsaria jalkaan ja katotaan katooko hajut =)

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Epäspesifi emätintulehdus voi olla. Googlella saa tarkkaa tietoa..
Se pitkään kestävä mädän kalan haju siis on juurikin tuo epäspesifi emätintulehdus, joka johtuu bakteerista (mutta ei siis ole mikään sukupuolitauti) Helppo hoitaa antibioottivoiteella. Kierukka lisää riskiä ja yhdynnän ja kuukautisten jälkeen se haju on voimakkain. Gynelle vaan, niin vaivasta pääsee helposti eroon....

Samaa mieltä. Sellainen yleinen hiivasyndrooma aiheuttaa mm. myös iho-oireita, pallomaisen masun, vaikkei olisikaan raskaana, emätintulehduksia, vatsavaivoja. Joten kyllä kannattaa kokeilla limujen ja namien vähentämistä, pullan ja vaaleiden sämpylöiden välttämistä. Ja nauttia suun kautta hiivan häätölääkitys. Itse olen käyttänyt luontaistuotteita, mutta ilmeisesti lääkäritkin määräävät tätä nykyä herkemmin kuurin myös suun kautta. Juttele asiasta lääkärille, varsinkin kun jos ilmenee noita muita oireita. Marjat on ihania herkkuja kesällä ja vahvistavat yleiskuntoa!

Järki sen sanoo kiiltävät hengittämättömät lähes muoviset alusvaatteet eivät sovi jatkuvaan käyttöön koska kosteus ei poistu eikä haihdu vaan hautoo,luonnonmateriaalit puuvilla ym on se oikea ja varsinkin täällä pohjolassa kun on kylmä ja pitää pukeutua,tuolla lämpimissä maissa on taas aivan eri juttu kun ei tartte pukeutua kaulaa myöden.
Niin ei ne mummo pöksyt sitten olekaan se pahanalku kun eivät edes näy paksujen vaatteiden alta miettikää sitä terveyttä ennemmin kuin sitä mikä näyttää sexyltä

oon vielä nuori mutta mullakin on sama ongelma :/ pahinta on koulussa kun haistaa itse hajun ja yrittää peitellä sitä... käytän pikkuhousunsuojia koska samaan aikaan tulee valkovuotoa. pitäisikö yrittää saada maitohappobakteereja? :)

vitsi että ois mahtava saada teidän kaikken haisevia pilluja yhtä aikaa :) musta tuota teidän keskustelua on niin mukava että alkaa ihan mulukku seisomaan housuissa <3

Yhteistyössä