Jatkuva päänahan kutina ja haavat päässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan Kutina!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mul on kanssa päänahan ja käsien kanssa tota kuivuusongelmaa. Päänahka kutisee ja hilseilee ja kädet kuivuu harmaaks ja punaseks ja kauheeks. Sormien välit halkeilee. Mulla autto gluteeniton ruokavalio, tai no viljoja en kauheasti syö muutenkaan kun maha tulee kipeäksi. Keliakiakin tutkittu, mutta ei kuulemma ole. En tiedä sit mikä mul on, joku yliherkkyys vaan. Mutta nyt ei haittaa vaikka lotraa vedellä kahen pienen kanssa tai on ulkona hetken hanskoja tms. On noi vielä vähän kuivat joskus, mutta paremmat. Samoin vaihdoin saippuamerkkiäkin muutama päivä sitten, jos sekin auttais. Auttaisko shampoomerkin vaihto.. mulla ainaki reagoi tosi herkästi päänahka kaikkiin aineisiinkin.

Mä olen ennenkin tämän tänne linkittänyt, mutta tässä. Jos pesen muutamankin kerran jollain toisella shampoolla, mä raavin päänahkani kirjaimellisesti verille. Tätä saa meillä päin myös Prismasta (siellä myydään kampaamotuotteita), mutta myös muista kampaamotuotteita myyvistä kaupoista. Halvempaa on meidän nurkilla (10,90 e).

Uudelleenohjausilmoitus

Hassu linkki tuli, mutta tuolta löytyy siis System 4 -sarjan Climbazole-shampoo. TOIMII! (kokeiltu myös Bio+, mutta mulla ei toimi)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25150538]Mainittakoon, että tämäkin on rasvoittuvan päänahan ongelmiin tarkoitettu eli siinä on hiivasieniä tappavaa ainetta (climbazole) eli kyse ei ole atopian aiheuttamasta ongelmasta.[/QUOTE]

Välillisesti on, sillä atooppinen iho infektoituu herkemmin - myös sieni-infektioihin.

Järkyttävä kutina ja kostea hilse loppui minulla kun isännän kanssa aloitettiin vhh-dieetti. Siinä ei syödä hiilihydraatteja ja mää luulen että jonkinlainen liika hiivankasvu aiheutti kutinaa. Kannattaa koittaa. AInoa mitä siinä voi hävitä on muutama kilo :)

Kokeile tuota: Aco Special Care Intensive Dry Scalp Treatment - hoitogeeli kuivalle hiuspohjalle
Myydään apteekissa, ei haise millekkään, ei tee hiuksista likaisen tuntoisia, helppo levittää nokkapullosta jakaus jakaukselta päänahkaan, poistaa kutinan välittömästi. Myynnissä myös shampoo ja hoitoaine samaa sarjaa.

Yhteistyössä