Jatkuva ja kipeä kurkkukipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurkku kipuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurkku kipuilija

Vieras
vas.puolen kurkkua, tuntuu kipua niellessä. Välillä yhtäkkiä, kun puhun niin saattaa tuntua semmonen repeämiskipu, viiltävä kova kipu. Oli jonkun aika sitten kova flunssa, ja sillon ei ollut nieluviljelyssä mitään (.n.3-4vk sitten ). Nyt kuitenkin edelleen tuo vaivaa, samoin nuha.
Ilmeisesti lääkäriin mentävä huomenissa, mutta osaako joku sanoa että ei oo vakavaa :D

No kyllä tuo olisi hyvä tutkia ihan lääkärillä, koska pitkään jatkunut..
Lääkäri osaa katsoa näkyykö siellä jotain ylimäärästä ja saattaa laittaa eteenpäin korva-nenä-kurkkupolille..

Ei tietenkään pahinta pidä ajatella heti, mutta kurkkusyöpähän alkaa oireilla noin.. (kurkku/nielu ym.)

Onko sulla muuten närästystä?

Mullakin oli tässä lähes kolme viikkoa nuhaa ja "toispuolista" kurkkukipua, vain oikea puoli kurkusta on kipeä, ja kipu tuntui nielaistessa. Myös oli yskää, varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä. Nyt oon pari päivää ollu ihan terve. En käynyt ollenkaan lääkärissä, vaikka ei mulla koskaan ennen ole ollut noin kauan kurkku kipeä, mutta onneks se meni ohitse itsestään.

Jahas ja se on sitten syöpä taas ensimmäisenä ehdotuksena:o Minä veikkaisin jotain flunssan jälkitautia, äänihuulen vauriota, pientä paisetta tai sitä että kurkkuun on joku terävä syötävä tehnyt haavan.

Alkuperäinen kirjoittaja näitä;25883785:
Jahas ja se on sitten syöpä taas ensimmäisenä ehdotuksena:o Minä veikkaisin jotain flunssan jälkitautia, äänihuulen vauriota, pientä paisetta tai sitä että kurkkuun on joku terävä syötävä tehnyt haavan.

Sanoinkin , "ettei pidä heti alkuun pahinta ajatella, mutta..."

Tiedän itse tapauksen jossa oireili näin vain ja diagnoosin sai ruokatorvensyöpäkö se nyt oli!? ja eli sen jälkeen 2kk ! :(
Nuori ihminen, eikä koskaan tupakoinut / juonut! surullista! :(

Kaikkeen täytyy varautua, mutta ei heti uskotella / olettaa pahinta!

Yhteistyössä