jatkoa Paljonko menee rahaa tupakka/alkoholi kalluppiin. Aatelkaapa paljonko noi tekee vuodessa ja mitä sillä

Etelään
Itse tässä koitan tsempata itseäni lopettamaan, siis tupakoinnin. Ehdotin miehelle että lopetetaan molemmat ja lähdetään vuoden päästä pariksi viikoksi reissuun. Reissuun oli valmis lähtemään, mutta ei lopettamaan polttamista...
Ajattelin, että jos saan nyt lopetetuksi, niin lomailen sitten vuoden päästä itsekseni pari viikkoa vaikka Thaimaassa.. :) Mies hoitakoon kodin ja kakarat :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Tämän vuoden saldo: 0 €... Vuositasolla taitaa olla 20-30 €, eli keskimäärin 2 tai 3 punaviinipulloa.

Ei kovinkaan paha.

Muihin "paheisiin" kyllä palaa rahaa... eilen ostin lipeää 40 €:lla ja vesipetsiä 30 €:lla...
 
"KKK"
No, mä teen kaikenlaista ja otan silti viikoittain viiniä / olutta ja poltan myös tupakkaa.
Jos olisin köyhä, lopettaisin että saisin niillä rahoilla jotain muuta.
 
"minä"
No kyllä meillä ainakin on rahaa ihan kohtuulliseti käytettävissä, vaikka juodaankin 10-15 euron viinipullo viikonlopun aikana ja lisäksi vielä muutama saunaolut viikon aikana. Toki voisimme samalla rahalla esim. mennä muutamaksi päiväksi kylpylään koko perheellä. Mutta minulle tuo lasi (jää todellakin siihen yhteen lasiin) hyvää viiniä perjantai-iltana on sitä pientä luksusta, jota kaipaan tämän arjen hulinan vastapainoksi. Ei minulle sen rahan säästäminen johonkin isompaan toisi mitään mielihyvää. Ja onneksi meillä on varaa käydä myös siellä kylpylässä :)
 
"alma"
[QUOTE="KKK";23562640]No, mä teen kaikenlaista ja otan silti viikoittain viiniä / olutta ja poltan myös tupakkaa.
Jos olisin köyhä, lopettaisin että saisin niillä rahoilla jotain muuta.[/QUOTE]

Peesi, tosin en polta. En minä tarvi niitä rahoja muuhun, ja nautin alkohlista. En oikein ymmärrä ajatusta, että se olisi automaattisesti hukkaan heitettyä rahaa.
 
Noin voi ajatella oikeastaan mistä vain.
Voisin käydä yhdellä ulkomaan lomalla per kesä sillä rahalla, mikä menee meillä vuodessa kahviin.
Jos mietin rahoja, jotka menee kirjoihin niin voisin ottaa ukon ja pari mukulaakin mukaan ... :)
Jos luopuisin joistain sitoumuksista säästäisin myös niin ja niin paljon ... ja toisaalta jos ottaisin lisää moisia, pitäisi kiristää muualta.

Elämä kuitenkin valintoja. En minä usko että sen laatu oleellisesti paranisi jos viinilaskut jäisivät budjetista kokonaan pois.
 
Niin kauan kun ei muusta elämästä tarvi tinkiä tupakan tai alkoholiostosten takia niin en jaksa. Sit pitäis ihan yhtälailla laskee et mitä sillä rahalla sais kun ei huollattais kynsiä, kävis kampaajalla, ostais meikkejä, ajais yhtään ylimäärästä kilometriä jne.
 
JONSERED Karhunkantaja
Niin kauan kun ei muusta elämästä tarvi tinkiä tupakan tai alkoholiostosten takia niin en jaksa. Sit pitäis ihan yhtälailla laskee et mitä sillä rahalla sais kun ei huollattais kynsiä, kävis kampaajalla, ostais meikkejä, ajais yhtään ylimäärästä kilometriä jne.
Sittenhän minä olisin rikas!

Eikö säästetty euro olekin tienattu euro?

en osta meikejä, en "huollata" kynsiä, kampaajallakaan en aina viitsi käydä ja välttelen ns. ylimääräistä ajoa. Vaan ei näy lompakossa. ;)
 
"hmmm"
niin kyllähän sillä varmaan tekis jonkun pienen viikonloppureissun kotimaassa, mutta sellaisia me tehdään muutenkin pari kertaa vuoteen, ja laitetaan rahaa säästötilille, josta sitten joskus käytetään kun tulee tarve. saadaan kaikki tarpeellinen ja enemmänkin vaikka menisi se 100€ kuussa nautintoaineisiin.

miksi siis luopuisimme?
 
Sittenhän minä olisin rikas!

Eikö säästetty euro olekin tienattu euro?

en osta meikejä, en "huollata" kynsiä, kampaajallakaan en aina viitsi käydä ja välttelen ns. ylimääräistä ajoa. Vaan ei näy lompakossa. ;)
Jännä juttu et johonkin ne rahat aina menee :D
Ja vaikka kuinka tekis mitä niin eurookaan ei mukaansa saa - tosin mä ajattelin olla poikkeus ja kirjottaa testamenttiin et mulle pitää arkkuun aikanaan laittaa euro mukaan...
 
"VIERAS"
So? Jos haluaa juoda alokoholia ja nauttii siitä, niin miten se on hukkaan heitettyä rahaa?

Samalla tavalla voisi ajatella vaikka lemmikeistä, moottoripyörästä, askartelusta, sisustamisesta, hiusten värjäämisestä, karkeista... "turhia" asioita löytyy vaikka miten paljon.
 
"vieras"
Just vastasin tonne ekaan ketjuun että lopetin tupakanpolton raskauden alussa ja säästöä tulee n. 500€ vuodessa. Alkoholia en käytä. Uskon että mies lopettaa tupakanpolton viimeistään kun vauva syntyy. Miehen tupakanpoltto ei tavallaan mulle kuulu ja ollaan sovittu ettei mun läsnäollessa polta. Enkä aio painostaa lopettamaan, sillä saattais olla päinvastainen vaikutus. Mies on kova stressaamaan raha-asioista, joten pitääkin kysellä paljonko sitä rahaa menee tupakkaan ja alkoholiin. ;) Itellä ei ole muita "ylimääräisiä" menoja kuin world wisionin kummimaksu. :) Opin luopumaan heräteostoksista j shoppailusta kun tuli karenssi. Nykyään ostan vain sen mitä ilman en pärjää.
 

Yhteistyössä