Jatketaanko velliä maidolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TiinuLiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TiinuLiinu

Jäsen
05.03.2005
567
0
16
Heippa!

Olen ajatellut alkaa antamaan 4kk ikäiselle pojallemme velliä aamupalaksi/iltasyömisiksi...Mutta.. Olen kuullut niin paljon eri ohjeita siitä miten se kuuluisi aloittaa. Toisten mielestä se sekoitetaan maitoon pikkuhiljaa vellin määrää maidossa lisäten, ja toisten (kuten neuvolantädin) mielestä velli vellinä ja maito maitona. Mutta jos kuvitellaan vaikka että velliä menee jossain vaiheessa 50ml kerrallaan, niin laitankos sitten maitopullon valmiiksi ja annan maitoa lisäksi sen toiset 50ml (jos siis poitsu söisi norm.100ml maitoa). Ja jos sekoitan vellin maitoon, koko ajan vellin määrää lisäten, niin millos sitten osaan vaihtaa vellitutin käyttöön? ettei seos olisi liian löysää vellitutiin muttei taas liian kiinteää maitotutiin... :/ Harvinaisen hankalaa minun päähäni =) Olipas taas niin fiksusti selitetty..... :whistle: Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan..

Niin siis auttakkeepas tyhmää ja kertokaa miten te olette tämän asian kanssa tehneet ja miten se "kuuluisi" tehdä? velli vellinä vai vellimaitona?

Me ollaan muutamana päivänä annettu jo velliä. 20ml velliä ja 80ml maitoa päälle. Sit pikkuhiljaa lisätty, 40ml velliä ja 60ml maitoa. Annan noin 3 kertaa päivässä vellin, ettei tule kerralla niin suurta määrää. Parin päivän päästä voin antaa jo illalla koko satsin velliä. Meillä ei oo vellituttia käytössä, hyvin on tullu ulos maitotutistakin. Ostan kyllä kun rupeaa enemmän syömään.Nyt on hankala vaihdella, joten syötän samasta.

Mä alotin kans sekottamalla noin 20ml maidon sekaan. Päivittäin lisäsin määrää, ja mitään oireita ei tullut. Alotin maissivellillä, josta siirryttiin sit aika pian perun-porkkanavelliin.
Meillä jätettiin nyt velli pois ja siirryttiin puuroon. :p

Kannatta aloittaa pienellä vellimäärällä joko maitoon sekoitettuna tai "puhtaana" vellinä, koska pienen suoliston täytyy antaa tottua kiinteämpään pikkuhiljaa. Maissilla on hyvä aloittaa, mutta joillakin vauvoilla maissista menee vatsa kovaksi. Maissivelli on muuten aika litkua, joten se tulee ihan hyvin tavallisestakin tutista ulos.

meilei tunnu vauva tulevan kylläiseksi puurosta ja maidosta saa 19 aikaan puurion ja syö usein kokonaan tai melkein noin 1 desin tai enemmän jonka jälkeen noin 160 ml maitoa silti herää yöllä ja syö.. oonkin ajatellut et onko liikaa jos laittaa iltamaitoon velliä vielä lisäksi.. poika nyt siis 6kk. ennen kuitenkin nukkui yöt putkeen nyt heräilee milloin mistäkin asennosta.. lisäksi ilm. hampaita tulossa ja liikkelle lähtemässä

Yhteistyössä