Jatkaisitko silti töissä vaikka lääkäri katsoisi että et ole työkykyinen?

• Viestiketjun aloittaja Kipeä
  • Ensimmäinen viesti
Kipeä
Siis jos lääkäri antaisi sairauslomaa sairastumisen vuoksi.
Menisitkö silti töihin? Vai hakisitko vain antibioottikuurin ja jatkaisit töissä?
Mä olen nyt ihan kahden vaiheilla.... En millään voisi olla pois töistä ja kuitenkin pystyn olemaan pystyssä ja liikkumaan.
Työni on fyysisesti keskiraskasta/raskasta.

Alashandra
En menisi. Ja muista: kukaan meistä ei ole korvaamaton. Tuskin työt pysähtyy vaikka sairastat nyt taudin pois. Vaarana on että sairautesi pitkittyy ja joudut loppujenlopuksi olemaan pitempään poissa kuin nyt.

Kipeä
Mä en vaan saa oltua saikulla. En vain millään saa sanotuksi että en tule töihin...
Viimeksi tein kipeänä niin kauan hommia että lopulta meinasin joutua sairaalaan.
Viimeksi sain oikein hirveän mahataudin sunnuntaina ja maanantaina menin töihin. Oli aivan hirveä olo...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kipeä:
Mä en vaan saa oltua saikulla. En vain millään saa sanotuksi että en tule töihin...
Viimeksi tein kipeänä niin kauan hommia että lopulta meinasin joutua sairaalaan.
Viimeksi sain oikein hirveän mahataudin sunnuntaina ja maanantaina menin töihin. Oli aivan hirveä olo...
Ihannetyökaveri :LOL:

"Mahatautia tarjolla kaikille, olen korvaamaton mutta työkaverit ilmeisesti eivät..."

Alashandra
Alkuperäinen kirjoittaja Kipeä:
Kuules nyt. Otat puhelimen ja soitat olevasi kipeä ja sairastat ihan hyvällä omallatunnolla. Jokainen meistä joutuu joskus sairastaan. Se ei sinun arvoasi työntekijänä alenna. Vai oletko ainoa joka teidän työpaikassa sairastaa?

Olet tunnollinen työntekijä, mutta oman terveyden uhraamista tuskin työnantajakaan arvostaa.

Haleja ja pikaista paranemista <3

jos on sairas ja sairauslomaa saa, et mene töihin. Oma terveys on sellainen josta pitää itse oppia pitämään huolta ja antaa aika toipua sairaudesta, varsinkin jos siihen on lääkärikin todennut, että työkykyinen ei juuri nyt ole. Kuurinkin tietenkin otat, jos siihen on tarvetta ja samalla sairausloma, niin paranet nopeiten. Itse joskus nuorena en ollut poissa (mielestäni mitättömän) flunssan takia ja jälkitauti oli rankka ja jouduin sairauslomalle yli 3 viikoksi, kuin jos olisin heti ollut sen muutaman päivän ja melko varmaan olis sillä mennyt ohi. Mutta opin sen kantapääkautta ja hieman viisastuin, olen oppinut kuuntelemaan kehoani ja aika hyvin osaan jo arvioida milloin pitää jäädä kotiin ja milloin voin olla töissä esim kuurin kera.

myy
Ei toisia saa mennä tartuttamaan, mutta muuten voisi itse katsoa jaksamista. Ja tosiaan on selvitettävä tuo vastuuasia, koska esimerkiksi monissa oppilaitoksissa on se tilanne, että jos on sairaslomalla niin vastuuvakuutus ei silloin kata jos jotain oppilaitoksen tiloissa tälle henkilölle sattuu.

-
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Ei toisia saa mennä tartuttamaan, mutta muuten voisi itse katsoa jaksamista. Ja tosiaan on selvitettävä tuo vastuuasia, koska esimerkiksi monissa oppilaitoksissa on se tilanne, että jos on sairaslomalla niin vastuuvakuutus ei silloin kata jos jotain oppilaitoksen tiloissa tälle henkilölle sattuu.
Raukeaako tapaturmavakuutus, jos tulee sairauslomalla töihin?

- Yllättävän usein työnantajat toteavat, etteivät voi ottaa töihin, kun ei ole vakuutukset voimassa. Se on täyttä roskaa ja moneen kymmeneen kertaan selvitetty. Sellaisia vakuutusehtoja ei ole olemassa, että tapaturmaehdot eivät olisi voimassa, jos tulee niin sanotusti sairaana töihin.

Talouselämälehdestä poimittua.

Riippuisi ihan työstä ja sairaudesta. Jos esim. olisin opettaja ja sormi olisi paketissa, niin voisin mennä näin alkusyksystä varsinkin töihin. Mutta samaista ammattia en menisi harjoittamaan flunssassa.

Jos taas olisin vaikkapa putkimiesyrittäjä, niin luultavasti hakisin sen antibioottikuurin ja menisin töihin, kun taas sormipaketissa en ehkä voisi sitä työtä tehdä.

Yhteistyössä