Jatkaisitko avioliittoa jos miehesi tippuisi varkkaasta köyhäksi?

• Viestiketjun aloittaja ei jaksaisi
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Voih. Et sä varmaan jaksakkaan. :'(

Parempi varmaan pakkaa kimssut ja kamssut ja etsiä joku usi mies, jolla ois rahaa ja joka vois susta pitää huolta. Kyllä varmaan kelpaat, kun olet noin mukavakin. :hug:

Jos mies köyhtyisi omasta syystään (pelaamalla, yltiöpäisellä tuhlaamisella, järjettömillä autokaupoilla jne.) voisi olla aika miettiä avioliiton tulevaisuutta.

Jos taas köyhtyminen tapahtuisi miehestä riippumattomista seikoista (esim. työttömyys), mitään perusteita avioliiton purkamiselle ei olisi.

ap
Juu no minä en pysty miestäni elättämään.Lisäksi hänellä ehkä olisi töitä jos jatkaisi isänsä firmaa mutta se ruumiillista työtä eikä oikein häntä kiinnosta.Nyt vaan olisi pakko tehdä sitä työtä kun muuta ei ole.

Keittiönoita
Jos miehesi on töissä ollessaan ollut ihan ok tuloinen ja nyt joudutte hakemaan toimeentulotukea, tilanne lienee tilapäinen ( = miehesi joutuu odottamaan, että alkaa saada ansiosidonnaista ) ? Ellei miehesi sitten ole ollut yrittäjä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En vaan rakkaudesta muuta en jaksa katsoa talon pakkohuutokauppaa yms.
Pelastuuko talo pakkohuutokaupalta jos eroat?Tuskin,luulen mä.Ehkä tässä on nyt aika uudistaa vähä arvopohjaa.JOs elämänsä perustan laskee rahan ja omaisuuden varaan niin jonain päivänä voi olla kurjat oltavat.Ei se talo ja raha oo onnellisuuden perusta kun on oikea asenne elämään.ja ei liene miehen syytä nykyinen tilanne jos hänet on irtisanottu esim henkilöstön vähentämisen takia.Pikemmin teidän pitäis nyt tukea toinen toistanne ja luoda uskoa siihen,että tästä selvitään.vuokra-asunnoissaki eletään ihan onnellista elämää,ainaki täällä suunnalla =)

mii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Rakastan miestäni olen aina rakastanut mutta ei ole järkevää nyt kun tilanteemme siis talous on tämä niin olla yhdessä.
Minä en kyllä arvioi avioliittoani sen mukaan mikä on taloudellisesti järkevää. Mutta ehkä mä siks oonkin köyhä...

tytsyjen äiti
Eikö naimisiin mennessä luvata rakastaa toista myös vastoinkäymisissä? Eikö naimisiin mennä siksi että rakastaa toista ihmistä eikä tämän tiliä? Ne yksinhuoltajien lapsilisä yms.korotukset ei ainakaan niin huimia ole että sellaisia ajatellen kannattaisi eroa ottaa jos muuten on asiat kunnossa ja hyvä mies. Olisiko enemmänkin aika olla toisen tukena, varmaan miestäsi painaa työpaikan menetys ja rahahuolet..!

Yhteistyössä