Jatkaisitko avioliittoa jos miehesi tippuisi varkkaasta köyhäksi?

• Viestiketjun aloittaja ei jaksaisi
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ei saa ansiosidonnaista vaikka ei ole ollut yrittäjä.Minä saan kotihoidontukea ja opintorahaa.Eilen tuli päätös toimihenkilöunionilta että saa 8 eur päivässä ennen tienannut 2100 eur kk kun oli töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Pelastuuko talo pakkohuutokaupalta jos eroat?Tuskin,luulen mä.Ehkä tässä on nyt aika uudistaa vähä arvopohjaa.JOs elämänsä perustan laskee rahan ja omaisuuden varaan niin jonain päivänä voi olla kurjat oltavat.Ei se talo ja raha oo onnellisuuden perusta kun on oikea asenne elämään.ja ei liene miehen syytä nykyinen tilanne jos hänet on irtisanottu esim henkilöstön vähentämisen takia.Pikemmin teidän pitäis nyt tukea toinen toistanne ja luoda uskoa siihen,että tästä selvitään.vuokra-asunnoissaki eletään ihan onnellista elämää,ainaki täällä suunnalla =)

Näinpä juuri!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minäkin kävisin jos töitä saisin opiskelen kylläkin mutta jos eroaisimme saisimme enemmän tuloja.Hän ehkä saisi pidettyä tämän talon yms.
siis mä en voi uskoa että on olemassa ihmisiä joille talo on niin tärkeä että avioliittoki voidaan purkaan sen takia...jos sun miehes ny sais sen talon pidettyä niin mitä sä siitä kostut,jos te ootte eronnu nii eikö sun pitäis sit asua muualla kuitenki. :headwall:

Meillä itseasiassa on tavoitteena talolaina maksettuamme tehdä mahdollisimman vähän töitä, tienata mahdoliisimman vähän ja kuluttaa mahdollisimman vähän. Toistaiseksi joudumme molemmat tekemään töitä, että saamme talon omaksi mahdollisimman nopealla aikataululla, mutta sen jälkeen voimme alkaa tehdä niitä asioita, jotka ovat oikeasti tärkeitä. =)

Keittiönoita
Ainakin jäisi lapselleni tämä koti jos talo pelastuisi.
aa, nytkö sun mies jäi työttömäksi? Oisko toi työttömyys se kohtalon sormi, joka nyt osoittaa sulle oikean suunnan? Niin monasti kun olet avioeroa miettinyt, niin olisiko nyt lopullinen syy lähteä?

Ainakin jäisi lapselleni tämä koti jos talo pelastuisi.
hei,kumpi on tärkeämpi lapselle,yhdessä asuvat vanhemmat vai talo.Jos lapselta kysyt niin vanhemmat.Jos sä lastas yhtään ajattelet niin pysytte yhdessä ja annatte talon mennä jos on mennäkseen.Lapsi ei kuule sellaisista asioista kuin oma talo,piittaa pätkääkään varsinkaa jos vanhemmat talon takia asuu erillään.Nyt katse peiliin ja miettimään vähä omia arvoja.Ei millään pahalla mutta tuntuu että ne arvot on nyt vähä vinksallaan...

koppis
No perhana sun kanssas! Nyt haet itelles työpaikan ja jatkat sitten paremmalla ajalla opiskeluja. Onks sun mies kunnon mies eli jäikö työttömäksi mistä syystä? Jos on kunnon isukki ja hakee tilalle uutta duunia, niin mitä ihmettä sä erosta höpiset..

No en mä kyllä haluaisi erota.Pitää keksiä jotain muuta työtä kun ei saa liitolta rahaa.
siis jos sä et halua erota niin myytte kylmästi sen talon ja menette vuokralle.Mä nyt toistan itseäni mutta ei hyvänen aika joku omakotitalo voi olla niin tärkeä että se ajaa kaiken muun ohi.Vuokra-asunnossaki pystyy elää onnellista elämää.Oikeesti,mieti mikä on tärkeää ja mikä ei.Lapsi ei arvosta omaisuutta jonka ehkä perii joskus kymmenien vuosien päästä jos sen omaisuuden takia pitää uhrata ehjä perhe. Oikeesti. :wave:

ap
No kun en saa töitä olen kauan ollut kotona.Mieheni ehkä saa jotain muuta työtä esim.ostaa isänsä yrityksen vaikka se ei sen omaa alaa olekkaan.Jäi lomauitetuksi nyt useaksi kuukaudeksi,eli ihan ok mies.

Keittiönoita
Tulipa vielä mieleeni, että kun sulle on aina ollut kärsimystä miehesi akateemisuus, niin voihan tämä aika olla teidän parisuhteen ja sun itsetuntosi kannalta jopa parantavaa aikaa. Kotiäiti/opiskelijana sun tuskin tarvitsee tuntea alemmuutta työttömän miehesi rinnalla?

Ei saa ansiosidonnaista vaikka ei ole ollut yrittäjä.Minä saan kotihoidontukea ja opintorahaa.Eilen tuli päätös toimihenkilöunionilta että saa 8 eur päivässä ennen tienannut 2100 eur kk kun oli töissä.
Etkös sä vasta tilittänyt tätä ja silloinhan kaikki totesi, että siinä liiton päätöksessä on pakko olla joku virhe. Johan peruspäiväraha on parempi kuin tuo 8 euroa päivässä-laskelmanne.

Selvittäkää nyt asiat ensin, äläkä ala mitään eroa miettiä! Ja pankin kanssa voi sopia lyhennysvapaista ja jos ei muu auta, niin sitten myydä talo ja muuttaa halvempaan siksi aikaa että tilanne tasaantuu, mies saa uuden työn tai sinä alat ansaita paremmin.

Juu no minä en pysty miestäni elättämään.Lisäksi hänellä ehkä olisi töitä jos jatkaisi isänsä firmaa mutta se ruumiillista työtä eikä oikein häntä kiinnosta.Nyt vaan olisi pakko tehdä sitä työtä kun muuta ei ole.
Työnteko ei kiinnosta niin parempi uhrata perhe sen sijaan? :headwall: Teillä on arvot todella metsässä... Meille kun kävisi noin, kumpi tahansa ottaisi työtä vastaan vaikka ei niin paljon KIINNOSTAISI.

poipoipoi
Jos raha on niin merkittävä asia tai sitä on mielestäsi ihan liian vähän, niin ei muuta kuin itse töihin ja tienaamaan !!!

Ihan törkeää miestäkin kohtaan. Kun ajattelee taas tätäkin esimerkkiä jos tilanne olisi toisinpäin: Ukko, joka on tottunut, että hänet elätetään, valittaisi kun akka ei enää olekaan tarpeeksi hyvätuloinen. Pitäisköhän jättää se akka..

vieras
No tuota, etkös sinä voi mennä töihin? Jätät lapset miehelle hoidettaviksi, keskeytät opiskelun vähäksi aikaa, ja alat tienata elantoa perheellesi. Jos miehesi tulot ovat olleet 2100 e / kk, niin kyllä kai sinäkin saat jostain työn josta saa lähes tuon 2000 e / kk.

Siis kyllähän taloudelliset vaikeudet perheessä kiristävät tunnelmaa ihan varmasti, mutta ei rahakaan ole autuaaksi tekevä voima. Perheen taloudellisesta hyvinvoinnista ovat vastuussa molemmat, eli kumpikin osapuoli etsii töitä ja yrittää elättää perheensä parhaimman mahdollisuutensa mukaan.

Yhteistyössä