Jätin huonosti pukeutuneen miehen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastunut ja kunnolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastunut ja kunnolla

Vieras
Kirjoittelinkin hänestä tänne, en nyt löytänyt koko ketjua.
Niin, parempi se olikin se lempata, löysin rohkeutta sitten
jättää hänet.

No taisi kannattaa - nyt on mies joka miellyttää myös vaatteidensa
puolesta. Hän pukeutuu tosiaan vaatteisiin joista minäkin pidän, sopivat hänelle kuin
nakutettu. Ja uskaltaa käyttää rahaa vaatteisiinsa, ei
pihistele jos joku vaate miellyttää, niin sen hän myös ottaakin.

Hän osaa arvostaa pukeutumistani, on sanonut sen moneen kertaan.
Kehuu, että sinulle sitten sopii tuo vaate, tai sanoo että tyylini on
nyt vain hyvä. Ihanaa kuultavaa!

Että ei kannata tosiaan jäädä miettimään, jos tuommoinenkin
asia vaivaa suhteessa, kuin miehen vaatetus.
Mutta tämä onni sattui minulle, eikä se takaa että kaikille
kävisi niin hyvä flaksi.

Hyvää alkanutta vuotta Sinulle!

En ole nähnyt koko ketjua, johon alkuperäinen viittaa. Joten en tiedä taustoja tai mikä koko tarina oli.

Kuitenkin tässä kirjoituksessa vilahti lause, että tämä tyyppi oli pihistellyt varojaan pukeutumisen suhteen.

Luulenpa, ettei niinkään ole siitä, että mies jätettiin huonon pukeutumisen vuoksi, vaan pihiyden vuoksi. Mies, joka ei halua panostaa pukeutumiseen, vaikka varaa olisi ja vaikka nainen sitä nätisti pyytää, on ihan ääliö. Jos ei sitten ollut vaatimus hankkia jotain Pradan pukuja tai vastaavia. Mutta siistit, muodikkaat vaatteet eivät paljon maksa. Joku pistää rahaa vaatteisiin, toinen viinaan.

Minulla on smokki, frakki, shaketti, tumma puku ja vaalea kesäpuku ja lakerikengät. Niillä pitää pärjätä ja tähän asti olenkin pärjännyt. Kravatteja, solmukkeita ja rusetteja on kertynyt vuosien mittaan liki sata.

"Trendikäs" on sana jota inhoan. Ei miehen tarvitse olla trendikäs. Miehen pitää olla mies! Jumalauta, eikä mikään vaatehomo!

Hänellä oli esim. rikkinäisiä vaatteita. Kengät, näin parit kappaleet, olivat aivan iänikuisia ja todella huonokuntoisia.. Minä pukeudun asiallisesti, tilanteeseen sopivasti. Olimme kuin eri planeetalta..

Alkuperäinen kirjoittaja dressmanni:
Minulla on smokki, frakki, shaketti, tumma puku ja vaalea kesäpuku ja lakerikengät. Niillä pitää pärjätä ja tähän asti olenkin pärjännyt. Kravatteja, solmukkeita ja rusetteja on kertynyt vuosien mittaan liki sata.

"Trendikäs" on sana jota inhoan. Ei miehen tarvitse olla trendikäs. Miehen pitää olla mies! Jumalauta, eikä mikään vaatehomo!

No ei sillä tavalla nyt vaatehomoksi pidä alkaa..
Onko sinulla farkkuja ollenkaan? Ja voi kai sitä muutakin pukea päälleen kuin noita pukuja..

Hyvä, että olet onnellinen. Toivottavasti kuitenkin miehesikin arvostaa sinua itsenäsi eikä vain ulkomuotosi vuoksi. Itse vihaan pinnallisuutta ja arvostan omassa miehessäni suuresti sitä, että hän rakastui minuun ensi silmäyksellä kassajonossa silloin, kun olin meikittä ja sen kummemmin mitenkään laittautumatta farkuissa jne.

Minäkin jättäisin!!
Mulle on ainakin todella tärkeää, että mun poikaystävä/avomies pukeutuu trendikkäästi ja rohkeasti, niinkuin mäkin. Meidän ystäväpiirissämme ei toisaalta katsottaisikaan hyvällä mitään junttipukeutujia (marketit, Seppälä, KappAhl jne. vaatteet). Kaikki tietävät sen -ja näyttävät huomattavasti paremmilta, kauniimmilta ja eurooppalaisemmilta kuin normaalit kaduntallaajat. Se voi olla pinnallista, mutta eihän se väärin ole! Vaatevaraston uusiminen putoaa loppujen lopuksi samaan kategoriaan kuin vaikkapa kynsien lakkaaminen, sillä omasta ulkomuodostahan siinäkin huolehditaan.

En väitä enkä toivo, että kaikkien tulisi olla samanlaisia tyylittelijöitä ja muotiin hurahtaneita kuin me ja ystävämme, mutta muodin harrastamisessa ei loppujen lopuksi ole mitään ihmeellisempää kuin missään muussakaan harrastuksessa. Näinhän se on hyvä, että poikaystävällä on samoja harrastuksia minun kanssani?

Ja huomauttaisin, ettei trendikkäisiin vaatteisiin tee miehestä yhtään homompaa. Homo on seksuaalisuuntaus, ei pukeutumistyyli. "Dressmanni", niin todellakin...

Kyllä homouden todennäköisyys kasvaa aina sen myötä , mitä enemmän mies on kiinnostunut vaatteista ja varsinkin sisustuksesta. Sellainen puunaaja oli minunkin ex-mies, ja kuinka ollakkaan. Niin se vain on. Pitäkäähän homotutka käynnissä kuitenkin.

Serkkupoika oli pienenä kumma tyyppi. Hän halusi aina järjestää leikeissä muotinäytöksiä ja vaihteli muutenkin vaatteitaan pitkin päivää ja peilasi itseään peilistä. Aikuisiässä hän solmi parisuhteen ja muutti yhteen (toisen homppelin kanssa).

Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on!:
Serkkupoika oli pienenä kumma tyyppi. Hän halusi aina järjestää leikeissä muotinäytöksiä ja vaihteli muutenkin vaatteitaan pitkin päivää ja peilasi itseään peilistä. Aikuisiässä hän solmi parisuhteen ja muutti yhteen (toisen homppelin kanssa).

Eikä varmasti ole sen "huonompi" ihmisenä kuin Sinäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja homo taikka pii:
Kyllä homouden todennäköisyys kasvaa aina sen myötä , mitä enemmän mies on kiinnostunut vaatteista ja varsinkin sisustuksesta. Sellainen puunaaja oli minunkin ex-mies, ja kuinka ollakkaan. Niin se vain on. Pitäkäähän homotutka käynnissä kuitenkin.

Huomauttaakseni vielä, minun exäni ilmeni myöhemmin homoksi. Nykyinen ei ole moinen neiti, vaikka onkin kiinnostunut sisustuksesta ja muodista. Ainakin minä tiedän näistä kahdesta tällä kertaa selkeästi enemmän.
Vaatteilla koreileminen tekee miehestä siis vain hyvännäköisen, ei homoseksuaalia. (Jos suomimiehet tämän ymmärtäisivät, niin olisi kaduilla useammin jotain katsottavaakin...)

22v on vielä kesken henkisen kehityksensä, koska vaatteet ja ulkonäkö ovat hänelle ja ystävilleen must. Toivottavasti ikä tuo sinulle aikanaan hieman avarakatseisuutta. Kaikille tämä ei onnistu, vaan vielä vanhoinakin he arvostavat ihmistä habituksen perusteella.

siis se ei kyllä ole turhamaista että välittää miehen pukeutumisesta. joskus nuorempana seurustelin vähän aikaa miehen kanssa joka oikeasti käytti aivan liian pieniä (siis lyhyitä) vaatteita, ja syyksi sanoi vaan kun ei ole niin kiinnostunut ulkonäöstä ja ei tykkää kaupoissa roikkumisesta.

no herrajestas tuleehan siinä nyt jo mieleen että kuinka hän voi olla kiinnostunut minust ajos ei viitsi edes vähän panostaa itseensä, että näyttäisi edes kivalta !

ei miehellä tarvi mitään ihmeellistä olla. siis siistit vaatteet (=pestyt & puhtaat) ja oikean kokoiset. ei sekään ole kivaa et mies peilailee ½h joka aamu ja hirveesti "tuunailee" itteään, mutta siis se että on vaan yleis siisti.

alkperaiseelle.

siis olit 'rakastunut ja kunnolla' mutta jatit sen?

siis vaatteet ovat sulle tarkeampaa?

voi veljet sentaan! onko tuo vitsi?

jos on rakastunut ei sita katso vaatteita,jos ei ole rakastunut haluaa muuttaa toista.
mieti vahan jooko?

Alkuperäinen kirjoittaja ---ap_--:
Hänellä oli esim. rikkinäisiä vaatteita. Kengät, näin parit kappaleet, olivat aivan iänikuisia ja todella huonokuntoisia.. Minä pukeudun asiallisesti, tilanteeseen sopivasti. Olimme kuin eri planeetalta..

no miksi sa liikuit tuollaisessa seurassa? olit mennyt tutustumaan tuollaiseen mieheen jos tiedat etta vaatteet ovat sulle tarkeampi asia? miksi jatkoit nin kauan .etta kerkist rakastua siihen?
MUKA.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä itsetunto:
22v on vielä kesken henkisen kehityksensä, koska vaatteet ja ulkonäkö ovat hänelle ja ystävilleen must. Toivottavasti ikä tuo sinulle aikanaan hieman avarakatseisuutta. Kaikille tämä ei onnistu, vaan vielä vanhoinakin he arvostavat ihmistä habituksen perusteella.

Minkäs perusteella täällä meidänkin yhteiskunnassamme ihmisiä noin yleensä ottaen arvostetaan? Älykkyyden, yhteiskunnallisen aseman ja tämän sinun peräänkuuluttamasi habituksen kombinaation perusteella.

Ihmettelenpä, miten voivat tuntemattomatkin ihmiset olla minulle kateellisia, vaikkeivät tiedä älykkyydestäni tai yhteiskunnallisesta asemastani yhtikäs mitään? Se, minkä he näkevät, on ulkonäköni ja -tilanteesta riippuen- ulkopuolinen tarkkailija voi tehdä päätelmiä elämäntyylistänikin. Nämä, jos mitkä, liittyvät tähän habitukseen.
Mainittakoon premissiksi se, etteivät ihmiset ole juuri koskaan kateellisia henkilöille, joita pitävät vähemmän arvoisina kuin itseään.
Eiväthän vaikkapa koulutetut, aikuiset naiset missään nimessä(!) voi olla kateellisia jollekin toiselle vaikkapa tämän uudesta, upeasta merkkilaukusta? Mahdoton ajatus!

Ajatuksella merkkilaukkujen ja yht.kunn.statuksen yhteydestä kansan silmissä voisi tietenkin vielä leikitellä, mutta jätettäköön se.

Edelleen: Voihan se tietenkin olla, että olen täysin keskenkasvuinen henkiseltä kehitykseltäni (enkä väitä ollenkaan, etteikö minulla olisi vielä suurin osa elämää edessä), mutta luultavakseni teen tästä ikuisuuteen ensipäätelmäni ihmisistä heidän ulkonäkönsä ja käyttäytymisensä perusteella.
Enkä koskaan tule seurustelemaan huonosti pukeutuvan miehen kanssa.
Taidanpa jäädä henkisesti vajavaiseksi! :)

Alkuperäinen kirjoittaja 22v:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä itsetunto:

Minkäs perusteella täällä meidänkin yhteiskunnassamme ihmisiä noin yleensä ottaen arvostetaan? Älykkyyden, yhteiskunnallisen aseman ja tämän sinun peräänkuuluttamasi habituksen kombinaation perusteella.

Ihmettelenpä, miten voivat tuntemattomatkin ihmiset olla minulle kateellisia, vaikkeivät tiedä älykkyydestäni tai yhteiskunnallisesta asemastani yhtikäs mitään? Se, minkä he näkevät, on ulkonäköni ja -tilanteesta riippuen- ulkopuolinen tarkkailija voi tehdä päätelmiä elämäntyylistänikin. Nämä, jos mitkä, liittyvät tähän habitukseen.
Mainittakoon premissiksi se, etteivät ihmiset ole juuri koskaan kateellisia henkilöille, joita pitävät vähemmän arvoisina kuin itseään.
Eiväthän vaikkapa koulutetut, aikuiset naiset missään nimessä(!) voi olla kateellisia jollekin toiselle vaikkapa tämän uudesta, upeasta merkkilaukusta? Mahdoton ajatus!

Ajatuksella merkkilaukkujen ja yht.kunn.statuksen yhteydestä kansan silmissä voisi tietenkin vielä leikitellä, mutta jätettäköön se.

Edelleen: Voihan se tietenkin olla, että olen täysin keskenkasvuinen henkiseltä kehitykseltäni (enkä väitä ollenkaan, etteikö minulla olisi vielä suurin osa elämää edessä), mutta luultavakseni teen tästä ikuisuuteen ensipäätelmäni ihmisistä heidän ulkonäkönsä ja käyttäytymisensä perusteella.
Enkä koskaan tule seurustelemaan huonosti pukeutuvan miehen kanssa.
Taidanpa jäädä henkisesti vajavaiseksi! :)

ymmärrettävää,ootkin VASTA 22 vuotias.
ja sanot " Enkä koskaan tule seurustelemaan huonosti pukeutuvan miehen kanssa."

Kyllä sinäkin vaan tulet vielä seurustelemaan tavallisesti tai jopa huonosti pukeutuvan miehen kanssa kun alat huomaa ettei niistä trendi-pelleistä ole mihinkään ,sitten kun sinullekin tulee sitä ikää niin,alat sen kyllä huomaa..ei kun tajua.
Olet nyt vaan vielä nuori sellainen jolle on tärkeää ostaa joka kuukausi tai ei, mielummin joka viikko uusia vaatteita kun itsetunne ei ole vielä kohdallaan.vaatteet ovat niin tärkeää sinulle vielä,ja tsiikaat aina mitä toisilla on päällä.
kirjoitit: Voihan se tietenkin olla, että olen täysin keskenkasvuinen henkiseltä kehitykseltäni "

ei se voi "olla " se on noin.

Kysymyksessä on aivan yksinkertainen ajatusleikki. Kumpi vaatii enemmän kantajaltaan käydä oloasussaan kaupassa tai pukeutua ja meikata sinne? Kyllä helpompi on meikata ja huolitella vaatteitaan; harva pystyy arvostamaan itseään niin paljon, että voi olla häpeämättä itseään vaatteidensa vuoksi.

Siis alkuperäinen teki todella suuren mokan ja hänellä on paljon tekemistä itsensä tutkiskelussa.