Jarruttavatko alueen pahat uutiset muutoasi alueelle: Viikin Latokartanon koululaisten tyttöön kohdistama raaka pahoinpitelytapahtuma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli vaikuttaako nämä uutiset sinuun ja miten?
Vaikuttaako asunnon ostopäätökseen kyseiseltä alueelta?
Heikentävätkö osto/muuttohaluja Viikkiin?

(Kyseessä siis Viikin Latokartanon koululaisten tyttöön kohdistama raaka
pahoinpitelytapahtuma.)

Jos olisin ostamassa nyt asuntoa, niin luultavasti vaikuttaisi. Mutta vain hetkellisesti. Parin kuukauden päästä tuskin enää vaikuttaisi. Mulla kuitenkin jo aikuiset lapset, joten alueen koulun tästä tapauksesta saama "likaläikkä" ei haittaa.

En tunne tuota Viikin aluetta, mutta kyllä negatiiviset uutiset noin yleisesti ottaen vaikuttaisi jos olisin uutta asuinpaikkaa etsimässä. Millainen maine alueella on, millaista porukkaa, miten paljon rikoksia tehdään jne. En haluaisi muuttaa levottomalle alueelle asumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
En tunne tuota Viikin aluetta, mutta kyllä negatiiviset uutiset noin yleisesti ottaen vaikuttaisi jos olisin uutta asuinpaikkaa etsimässä. Millainen maine alueella on, millaista porukkaa, miten paljon rikoksia tehdään jne. En haluaisi muuttaa levottomalle alueelle asumaan.
Mua ei sinällään yksittäiset rikokset haittaa. Siis alueen maineen kannalta. Pahoinpidellyksi tai tapetuksi voi tulla ihan missä vaan. Mutta tossa Viikin tapauksessa musta huolestuttavaksi asian tekee se, että paikalla oli nelisenkymmentä ihmistä katsomassa eikä kukaan tee mitään.

Irvokkaalta tuntuu se että kiinteistövälittäjät ovat markkinoineet esittelyissään aluetta sillä että siellä on Helsingin parhaat koulut. : (
Ja totuus on toisenlainen: karmiva : /

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole sinne hinkumassa, mutta jos olisin, ei vaikuttaisi. Suurin syy välttää aluetta on Pihliksen läheisyys.

Mikä Pihliksessä mättää?
Itsekin tosin vierastan sitä. En halunnut muuttaa sinne siksi koska monet palvelut tuolla suomen vanhimassa betonia metsän keskelle lähiössä.
Lisäksi Myllypuron pahamaineisuus painaa vaa'assa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mua ei sinällään yksittäiset rikokset haittaa. Siis alueen maineen kannalta. Pahoinpidellyksi tai tapetuksi voi tulla ihan missä vaan. Mutta tossa Viikin tapauksessa musta huolestuttavaksi asian tekee se, että paikalla oli nelisenkymmentä ihmistä katsomassa eikä kukaan tee mitään.

Järkkyä joo, en ole lukenut tuosta tapauksesta. Se on totta, että pahoinpidellyksi voi joutua missä vain. Toisilla alueilla vain levottomuutta ja ongelmia on enemmän ja yleisemmin kuin toisilla.

En ole sinne hinkumassa, mutta jos olisin, ei vaikuttaisi. Suurin syy välttää aluetta on Pihliksen läheisyys.

Mikä Pihliksessä mättää?
Itsekin tosin vierastan sitä. En halunnut muuttaa sinne siksi koska monet palvelut tuolla suomen vanhimassa betonia metsän keskelle lähiössä.
Lisäksi Myllypuron pahamaineisuus painaa vaa'assa.

Siis Viikkiin en mäkään halunnut muuttaa Pihliksen läheisyyden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Järkkyä joo, en ole lukenut tuosta tapauksesta. Se on totta, että pahoinpidellyksi voi joutua missä vain. Toisilla alueilla vain levottomuutta ja ongelmia on enemmän ja yleisemmin kuin toisilla.

Totta. Olen kuullut samaa monilta alueella asuvilta. Lisäksi siellä on kamalan paljon asuntoja myynnissä ja HALVALLA. Moni haluaa jo pois.

Tässä yhtenä päivänä oli palstalla ketju, jossa puhuttiin ryhmään kuulumisen tärkeydestä. Mä en oikein ymmärtänyt koko tärkeyttä kunnes mua valaistiin asialla. Ton Viikin tapauksen jälkeen musta on äärettömän surullista, että se ryhmään kuulumisen tarve on todellakin niin suuri, että edes avun tarpeessa olevaa ihmistä ei haluta auttaa. Ja surullista, että tällä uhrilla ei ollut sellaista ystävää, joka olisi tilanteeseen puuttunut jo heti sen alettua. Ehkei kaikille ystävät tosiaankaan ole tärkeitä, mutta tässä Viikin tapauksessa yksikin ystävä olisi ollut tarpeen.