Järkyttävät kuukautiset!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punatulkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

punatulkku

Vieras
Synnytin noin 9kk sitten neljännen lapseni ja kuukautiset alkoin n4kk synnytyksestä ja ovat siis olleet nyt muutaman kerran,mutta millaiset! :(
1-5 päivään yhtä lorinaa, joudun käyttämään yösiteitä koko ajan, muuten ei kehtaa lähteä ulos talosta, yöllä on oltava pyyhe pyllyni alla jos en halua vaihtaa lakanoita joka yö,sidepaketteja menee noin 3-4kpl joka kuukautisaikana, koska koko ajan vuotaa ja paljon.
Minulle on tehty ultratutkimus ja kopeloitu monta kertaa ja sanottu vain että kohdussa on 2 pientä myomaa, eikä asiaan ole otettu mitään kantaa.
Kysynkin nyt onko kellekkään sattunut vastavaa,ennen tätä neljättä lasta menkat oli kutakuinkin normaalit.
Onko tähän kamalaan vuotoon mitään aupua saatavissa ja tiedättekö tasaantuuko vuoto ajan myötä vai sainko täsätä loppuajan riesan itselleni?
Kertokaa pliis kokemuksianne, tämä on minulle jo stressin aiheeksi muodostunut :(

Minulla kans aikaa 9kk ed.synnytyksestä ja sain 4 lapseni...Mulla sama ongelma kuin sulla.Todella runsaat kuukautiset,kävin gynelläkin, mutta mitään ei löytyny ja apua vaivaani en saanut..kai näistä on vain kärsittävä..laskeeko sulla hemoglobiini tään takia? ja kamalan väsy olo?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 16:42 minulla myös kirjoitti:
Minulla kans aikaa 9kk ed.synnytyksestä ja sain 4 lapseni...Mulla sama ongelma kuin sulla.Todella runsaat kuukautiset,kävin gynelläkin, mutta mitään ei löytyny ja apua vaivaani en saanut..kai näistä on vain kärsittävä..laskeeko sulla hemoglobiini tään takia? ja kamalan väsy olo?

Juu,just noin. Väsyttää ja hemoglobiini ei olekkaan päässyt sitten synnytyksen oikein oikeisiin lukemiin tulemaankaan. Paras tässä kaikessa oli neuvolassa kun valitin, niin terveydenhoitajan tokaisu että " Terveempänä pysyt kun öljyt vaihtuu kerran kuussa!"
Ja jos käsitin oikein, niin todellakin, ei ole kolestroliongelmia,se on todella hyvissä lukemissa ollut nyt !

=) =)
Mutta apua! en kyllä todellakaan halua kärsiä näistä koko loppuaikaa!
Kiertokin on lyhentynyt 25 päivään ja sitten 5-7 päivää tätä yhtämittaista lorinaa,A-pu-va! :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 22:14 punatulkku kirjoitti:
\

Juu,just noin. Väsyttää ja hemoglobiini ei olekkaan päässyt sitten synnytyksen oikein oikeisiin lukemiin tulemaankaan. Paras tässä kaikessa oli neuvolassa kun valitin, niin terveydenhoitajan tokaisu että " Terveempänä pysyt kun öljyt vaihtuu kerran kuussa!"
Ja jos käsitin oikein, niin todellakin, ei ole kolestroliongelmia,se on todella hyvissä lukemissa ollut nyt !

=) =)
Kiertokin on lyhentynyt 25 päivään ja sitten 5-7 päivää tätä yhtämittaista lorinaa,A-pu-va! :'(

mitäs jos aloittaisit pillerit? Mulla ne ainakin vähensi vuotojen määrää, ja ainakin pitää kierron tasapitkänä. Ja runsaisiin vuotoihin suosittelen kuukautiskupin hankkimista, ei tartte koko ajan olla vaihtamassa sidettä ja saa nukkua yön rauhassa. Mulla ainakin toimii hyvin, ja runsaat on menkat!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2006 klo 23:20 kalamama harmaana kirjoitti:
\
\

=) =)

mitäs jos aloittaisit pillerit? Mulla ne ainakin vähensi vuotojen määrää, ja ainakin pitää kierron tasapitkänä. Ja runsaisiin vuotoihin suosittelen kuukautiskupin hankkimista, ei tartte koko ajan olla vaihtamassa sidettä ja saa nukkua yön rauhassa. Mulla ainakin toimii hyvin, ja runsaat on menkat!

hormooni kierukka jättää monilla vuodon kokonaan pois tai ainakin tekee siitä niukemman! Et siinä kans yx vaihto ehto jos ehkäsyä olet suunnitellut.. =)

\
\

=) =)
Tiedän tunteesi,mulle kans neuvolassa suurinpiirtein "naurettiin"asialle..Sieltä ainakaan en tuu apua saamaan..Näistä vaivoista kärsivät vaan tietään kuinka Hirveetä tää on..Nyt alotin pillerit,katotaan josko apua..tuskin..jotenkin vierastan hormonikierukkaa...Pillerit on helpompi jättää pois jos huomaa et ei sovikaan..Mitä sinä oot miettinyt?Mulla muuttui kierto päinseiniä ja vuotaa kans 5-7pvää..mukava"kytistellä" kun ei tiiä yhtään milloin "ratkee".

Mä yhdyn kans noihin edellisiin... Niin tai tietty riippuu ihan teidän suunnitelmista =) Mutta jos ette ole ainakaan vielä uutta vauvaa yrittämässä,niin ainakin toi hormonikierukka niukensi mun todella runsaat menkat ihan minimiin ja näin ollen pääsin myös kovista menkkakivuista kokonaan eroon! =) Ja monilta olen kuullut että hormonikierukka vie menkat pois,tai ainakin niistä tulee niukat..
Mä kärsin kans tosi runsaista menkoista+kivut päälle :( mutta nyt helpottaa kun otin hormonikierukan! ;) menkat kestää nyt muutaman päivän ja verta tulee päivän aikana pari pientä tippaa! pärjään ihan pikkuhousun suojilla silloin kun on menkat..

Tosin onhan siinä tietty sekin että toi hormonikierukka ei vaan kaikille sitten sovi...joskus oon täältäkin lukenut että joillekkin hormonikierukka on se viho viimeinen vaihtoehto! mutta taas joillekkin se paras..
Pillereistä mulle ei ole kokemusta,en ole koskaan syönyt..mutta kuulemma nekin vois niukentaa..niin kuin tässä joku jo tais mainitakkin. =)

No niin tai näin..niin toivotaan että pääset eroon noin runsaista menkoista!!!! :flower:

Tuohon kuukautiskuppiin, että minulla runsaat menkat ja kuppi tuleee hetkessä täyteen. Kuppi ja side yhdessä helpottaa kyllä.

Minulla on kanssa ollut runsaat vuodot jo eka synnytyksen jälkeen ja sain gyneltä reseptin pillereihin jotka vähentää vuotoa ja minulle ne ainakin on auttanut lääkkeen nimi dyklokapron 500mg annostuksen sitten lääkäri määrää ja maksoi vähän yli 10e.

Mulla on ollut se ongelma ennen ekaa ootosta teiniajan....eka keskenmeno muutti tilannetta (nyt olluki sit useita keskenm.). Mulle suositeltiin teiniaikana e-pillerii ja vaik muuten en tarttis ku halluisin paljon lapsia/en ollut ees naimisis mut terveydellisist syist oon ottanu kaksi kertaa kuukauden kuurin. ja on auttanut!

minulla 2kk synnytyksestä, kuukautiset alkoivat juuri, eikä ennen tätä vuoto ole ollut noin runsasta. super tamppooni pakko käyttää myös yöllä, ja kello soimaan kun on aika vaihtaa.. lakanat kyllä menee pelkällä siteellä.. toivottavasti asettuvat! =)

En tiedä voisiko kyse olla tästä, mutta minulla oli tricomonas (tai joku sinne päin...)- tulehdus joka aiheutti ihan järkyttävät kuukautisvuodot, en pahemmin uskaltanut kotoa poistua... Tarttuu sukupuoliteitse.

Olen koko ikäni kärsinyt kovista säryistä kuukautisten aikana ja mielettömistä vuodoista.....

Viimeisin Poikani syntyi seitsemän vuotta sitten ja tein päätöksen kun ei enään kaivata uusi tulokkaita, pyydän Hormonikierukkaa Terv,kesk, omalääkäriltä..........

Sain kuin sainkin reseptin, kovien vuotojen vuoksi.......
Se asennettiin minulle kolme vuotta sitten 25.3. Vuodot loppuivat lähes tykkänään, pientä tihkua esiintyy joskus ja rinnatkin vähän kipeät ovat, eli siis silloin kait kun pitää niiden inhottavien kuukautisten aikaan olla..

Elikkä parin vuoden päästä täytyy sit otattaa pois ja vaihtaa uuteen...... :flower:

Yhteistyössä