Järkky painonnousu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normaalia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

normaalia?

Vieras
Apuuva...

Mulla olisi ylihuomenna neuvola mutten taida kehdata mennä sinne.. :ashamed:

Paino on meinaan noussut järkyttävästi. Viime käynnillä (9 viikkoa sitten) olin rv 14 ja painoin 59kg.
Nyt, menossa rv 24 ja painoa 65 kg !!! :x

Siis miten tässä näin on päässyyt käymään.. Mä en edes syö paljoa herkkuja, isoja annoksia ruokaa vaan. :ashamed: Tuntuu että koko ajan on nälkä. Olen hoikka normaalisti, enkä koe lihoneeni nytkään muuten kun että maha on kunnon jalkapallo - perinteinen poikamaha. Mutta toi painonnosu - HUI!!!!

Tuleeko kunnon nuhtelut terkkarilta? :(

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Ei tule, rohkeesti vain. Ei tuo ole paljon 10 viikossa! :)

Eikö?

Musta se tuntuu ihan hurjalta. Viime raskaudessa painoa kun tuli KOKO raskausaikana 10 kg.

Tää on nyt johtanut siihen, että mietin koko ajan mitä voin syödä hyvällä omalla tunnolla ja yritän kärvistellä nälässä... :ashamed:

Tuossa on nyt nousua 6kg. Aikaa 10vkoa. Se tekee alle kilon per viikko eli ei ole paha. Jos menee yli kilon per viikko, niin sit on aihetta huoleen. (Tai siitä ainakin saa varmasti kuulla.)
Ja toisessa raskaudessa paino saattaa nousta herkemmin ja etenkin alkuvaiheessa. Ihan normaalia vaikkei näin kaikilla käykään. Älä turhaan ala stressata painosta, pidä vain ruokavalio järkevänä, jottet liikaa sokeria ahmi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:
Tuossa on nyt nousua 6kg. Aikaa 10vkoa. Se tekee alle kilon per viikko eli ei ole paha. Jos menee yli kilon per viikko, niin sit on aihetta huoleen. (Tai siitä ainakin saa varmasti kuulla.)
Ja toisessa raskaudessa paino saattaa nousta herkemmin ja etenkin alkuvaiheessa. Ihan normaalia vaikkei näin kaikilla käykään. Älä turhaan ala stressata painosta, pidä vain ruokavalio järkevänä, jottet liikaa sokeria ahmi.

Kiitos lohduttavista sanoista! :flower:
Jostain siis luin että normaali painonnousu LOPPURASKAUDESSA on sellanen 200g/vko, mulla jo alussa tällainen tahti...

Ongelma vaan tosiaan on se, että paino tuntuu tulevan nimenomaan ruoasta, koska herkkuja en juurikaan syö. Jos syön pienempiä annoksia ruokaa on koko ajan nälkä ja sitten varmaan tulisi naposteltua kaikkea turhaa. On tämä hankalaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyy:

Kiitos lohduttavista sanoista! :flower:
Jostain siis luin että normaali painonnousu LOPPURASKAUDESSA on sellanen 200g/vko, mulla jo alussa tällainen tahti...

Ongelma vaan tosiaan on se, että paino tuntuu tulevan nimenomaan ruoasta, koska herkkuja en juurikaan syö. Jos syön pienempiä annoksia ruokaa on koko ajan nälkä ja sitten varmaan tulisi naposteltua kaikkea turhaa. On tämä hankalaa!

Itsellä nousi 10kg ennen ensimmäistä neuvolaa toisessa raskaudessa. Epäilen, että johtui siitä että olin vuosi takaperin laihduttanut ja raskaus jotenkin sekoitti sitten kehon kokonaan. Loppuvaiheessa sit tasaantui, mutta painoa tuli silti yhteensä joku 20-25kg.

Syö vain rauhassa, kyllä niitä kiloja saa sitten tiputettua kun vauva on syntynyt. :hug: Itse jouduin ekassa raskaudessa syömään kahden tunnin välein tai pyörryin. Toiset tarvii raskaana enemmän energiaa ja keho kyllä sen vaatii. Parempi, että syöt oikeaa ruokaa enemmän kuin että napostelet herkkuja joka välissä.

No mä en oo vielä noilla viikoilla, mutta mulla tullut painoa rv4-rv12 sellaset 6 kiloa myös!! Mulla oli painoindeksi sellanen 21 raskauden alussa, joten neuvolantätikään ei muutakun nauranut mun lihomiselle. Siis jos on hoikka/normaali raskauden alkaessa, ei kai sillon mitään hätää lihomisen suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh :):
No mä en oo vielä noilla viikoilla, mutta mulla tullut painoa rv4-rv12 sellaset 6 kiloa myös!! Mulla oli painoindeksi sellanen 21 raskauden alussa, joten neuvolantätikään ei muutakun nauranut mun lihomiselle. Siis jos on hoikka/normaali raskauden alkaessa, ei kai sillon mitään hätää lihomisen suhteen.

No joo, kyllähän ne neuvolassa sanoo, että jos on hoikka, on sitä painoakin varaa tulla enemmän.

Mutta viime raskaudessa en muuta tehnyt kun istuin mussuttamassa suklaajätskiä ja painoa kertyi kaiken kaikkiaan 10 kg, nyt on tullut yli puolet siitä jo alussa ja ihan vaan ruoalla.

Ehkä nää raskaudet on vaan erilaisia...

Mäkin "suunnitelin" niin hyvin ennen raskautta, että en liho koko aikana yli 10 kiloa! Hyvin näyttää menevän kun tosiaan tullut jo yli puolet tavoitteesta!

Mutta mulla kanssa toi ruokahalu vain hyppäsi pilviin heti plussattuani, ja pakko syödä aikakin vähän kolmen tunnin välein, tai huono olo yllättää. Mulla varmaan vaikuttaa myös se, että ennen raskautta olin aika huono syömään. Saatoin syödä vain kerran päivässä! Mun kroppa oli varmaan vuosia elänyt säästöliekillä.

täällä tullut 7-10kg ja rv22 menossa :whistle:
mä oon todennut että pojan odotus tekee tän, esikoinen oli poika ja tuli 20kg ,tytöstä 11kg ja nyt taas näyttää pahasti siltä että painoa vaan tulee ja tulee koska odotan poikaa.Tää on vaan mun teoria :D

Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
täällä tullut 7-10kg ja rv22 menossa :whistle:
mä oon todennut että pojan odotus tekee tän, esikoinen oli poika ja tuli 20kg ,tytöstä 11kg ja nyt taas näyttää pahasti siltä että painoa vaan tulee ja tulee koska odotan poikaa.Tää on vaan mun teoria :D

No ni, pistän siis pojan piikkiin minäkin tän, 15kg tullu ja poika tulossa.. :D

Ihanaa, en siis ole yksin! :D Mun lähtöpaino oli 55kg, rv18 61kg, ja huomenna pitäis mennä neuvolaan ja oma vaaka näyttää 64kg!! Huhhuh! Oon miettiny samaa, että miten kehtaan mennä edes siihen puntariin!! Mutta minkäs teet, kun ihan hirveä syöpötys jatkuvasti, ja noita herkkuja kans menee aika moisia määriä... Ja sitten on ihan hirveen huono omatunto...

Alkuperäinen kirjoittaja dio:
Ihanaa, en siis ole yksin! :D Mun lähtöpaino oli 55kg, rv18 61kg, ja huomenna pitäis mennä neuvolaan ja oma vaaka näyttää 64kg!! Huhhuh! Oon miettiny samaa, että miten kehtaan mennä edes siihen puntariin!! Mutta minkäs teet, kun ihan hirveä syöpötys jatkuvasti, ja noita herkkuja kans menee aika moisia määriä... Ja sitten on ihan hirveen huono omatunto...

Niin ja siis mulla on nyt menossa rv 22...

Alkuperäinen kirjoittaja dio:

Oi, lisää kohtalotovereita! :D

Yhteistyössä