jälleenmyyjät? verotus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiia

Jäsen
28.05.2004
98
0
6
kysäisen tämmöistä, että miten hoidat verotuksen jos myyt useampia tuoteryhmiä esim. mausteet ja tupperit tai party lite ja oriflame? mikähän on se raja josta joutuu maksamaan veroja lisäprosentin mukaan.

mä toimin näin: kerään kaikki tositteet ostoista ja myynneistä ja kuluista. sitten kun veroehdotus tulee laitan siihen siis jos myyntiä ollut ihan oikeesti eikä vaan sellasta harrastelua. 8500e on se raja , jolla myynti tulee arvonlisäveron alaiseksi. itsellä toistaiseksi vielä enemmän harrastus kuin työ. myyn kotigastronomin ja avonin (ihan alkumetreillä toiminta) tuotteita.

Itse myyn oriflame ja en ole viel mitään verottajalle ilmottanut kun tulot mitä on tullut ei ole suuria ja olen kyllä kaikki pitännyt ihan varmuuden vuoksi ylhäällä eli mitä menoja on ja mitä tuloja taas.
En ole kyllä kuullut yhtään oriflamen yhhteyshenkilöä joka joutus veroja maksamaan paitsi piiriedustajat ja aluepääliköt.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 12:18 tamalo kirjoitti:
mä toimin näin: kerään kaikki tositteet ostoista ja myynneistä ja kuluista. sitten kun veroehdotus tulee laitan siihen siis jos myyntiä ollut ihan oikeesti eikä vaan sellasta harrastelua. 8500e on se raja , jolla myynti tulee arvonlisäveron alaiseksi. itsellä toistaiseksi vielä enemmän harrastus kuin työ. myyn kotigastronomin ja avonin (ihan alkumetreillä toiminta) tuotteita.

Mä aikoinani otin asiata selvää ja käsitin asian näin: Kiakesta voitosta, olipas se vaikka 50e joudut maksamaan veroa tuloprosentin mukaisesti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 23:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 12:18 tamalo kirjoitti:

Mä aikoinani otin asiata selvää ja käsitin asian näin: Kiakesta voitosta, olipas se vaikka 50e joudut maksamaan veroa tuloprosentin mukaisesti.

Tuo ei koske harrastus toimintaa ainakaan koska mä sain ihan toisen vastauksen verottajalta!!

:laugh:
"Tuo ei koske harrastus toimintaa ainakaan koska mä sain ihan toisen vastauksen verottajalta!!"

**Verottaja ei tunne käsitettä harrastustoiminta, vaan kaikki puuhastelukin, jossa ollaan rahan kanssa tekemisissä, vaikka ei saisi senttiäkään voittoa, on verotuksenalaista toimintaa. Alv-raja koskee koko liikevaihtoa, ei voittoa tms.

Yhteistyössä