Jälkivuotoa vai menkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Niini

Jäsen
20.09.2004
486
0
16
Jälkivuoto loppui n. 1,5vk sitten kestettyään 5,5vk. Siis silloin loppui se vaaleanruskea tuhruttelukin. Nyt sitten alkoi 3 päivää sitten tuo tuhruttelu taas, ei paljon mutta sen verran että paperiin jää ja joskus tarvitsee pikkuhousunsuojaakin ja jotain pientä hyytymääkin.. Voiko tää olla jälkivuotoa, voiko sitä muka tulla VIELÄKIN |O ? Kuukautiset on mulla aina olleet ekana päivänä tosi kivuliaat ja runsaat, että en oikein miellä menkoiksikaan mutta kuulin että synnytyksen jälkeen tilanteet voi muuttua.. Sanokaa mielipiteenne, jookos? Ei ole alavatsakipuja tms mitään mikä viittais tulehdukseen. Ollaan osittaisimetyksellä eli menkat vois varmaan alkaa koska vaan. Kiitos :)

Mulla alko vuoto uudestaan viikko siitä ku jälkivuoto loppu, tais olla juuri samalla lailla kun sullaki. Mulla vuoto oli selkeesti menkkamaista eli ihan eri väristäki kun jälkivuoto oli viimeisinä päivinä. Ite olin ihan satavarma, et ne oli menkat mut gynekologi sano, et kaikki vuoto mikä alkaa 52 päivän sisällä synnytyksestä lasketaan vielä jälkivuodoksi. Tämän jälkeen ei oo menkkoja kuulunu ja tyttö synty huhtikuussa. En tiiä sitte tuota lääkärin kommenttia onko totta vai ei ku tuntuu, et monella kuitenki on menkat alkanu heti pian synnytyksen jälkeen.

Hei!
Mullakin kuulostaa ihan samalta! Jälkivuoto kesti viis viikkoa, jonka jälkeen viikko taukoa, ja sitten alkoi taas, tosin hirmu pientä ja rusehtavaa oli. Itse kuvittelin että menkat alkoi, mutta vuotoa kesti vain päivän ja nyt en ole enää varma. Mä kylläkään en ole imettänyt kuin ensimmäisen viikon.

Juu mull aoli kanssa samalla lailla jalääkäri sanoi olevan vielä jälkivuotoa, mulla tuli ainakin pariin otteeseen muutama päivä ja välissä oli ehkä viikko. Menkat alkoi jo vajaa vuosi edellisten alkamisesta... :( Ja itse menkat ei ollu kivuliaat, kuten yleensä on ollu vaan tusin ilmeisesti aika selkeesti ovulaation. Mutta menkat ei ole tosiaan ollu ollenkaan kivuliaat synnytyksen jälkeen, kahdet on ollu.

Mullakin oli vajaa viikko vuotamatonta aikaa ja vuoto alkoikin sitten uudestaan. Eli jälkivuoto kaikkinensa kesti reilut 8 vkoa! Näin oli myös ensimmäisen synn. jälkeen. Kuukautisista ei ollut kyse, vaikka täysimetin alkoivat ne kuitenkin kun vauva oli 5 kk.

Minulla samankaltainen juttu eli jälkivuodosta muistaakseni jotain 1.5-2vko:a ja sitten alkoi menkat ja ne oli menkat. Päättelen siitä, että oli juuri oikeanlaiset menkkakivut ja vuoto alkoi juuri samalla tavalla kuin minulla menkat alkaneet. Sanoin sitten jälkitarkastuksessa, että kuukautiset jo olleet eikä pitänyt lääkäri sitä ihmeenä.

Mulla kesti jälkivuoto sellaisen 7 viikkoa, jonka jälkeen oli 2 viikkoa taukoa, ja ilmeisesti menkat alkoi. Sit taas sen pari viikkoa ilman mitään ja taas menkat. Nyt oli kierron pituus 30 päivää, menkat saapui TAAS :/ ja naurettavan kivuliaat olleet nyt joka kerta :/