Jälkivuodosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mustikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mustikka"

Vieras
Kuinka kauan teillä oli jälkivuotoa synnytyksen jälkeen?

Mietin myös sellaista asiaa kuin jälkivuodon haju... Mun jälkivuodolla on tosi outo haju, melkein sanoisin kaalimainen haju, ja se tunkee pikkuhousujen ja housujenkin läpi. Todella inhottavaa, ja vaihdan sidettä kuitenkin usein ja käyn suihkussa 2-4 kertaa päivässä. Kuulostaako tutulta?

Ei kai sul oo mitää tulehdusta? Sen ei oikeestaan kuuluis kauheesti haista. Mul oli tulehdus, vain haju oireena ja piti tehsä kaavinta. Kohtuun oli jäänyt istukasta jotain, vaikka luultiin, että istukka oli tullut ehjänä pois. Onko sulla jo ollu jälkitarkastus? Varaile lääkäriä tai ainakin soita ja kysy tosta hajusta.

Onko sulla mitään kipuja? Mä kyllä kävisin sinuna lääkärissä ettei vaan ole mitään tulehusta!
Mulla jälkivuotoa kesti 5vko. Tympeetä ku rätit hauto alapäätä niin et tuli haavaumia :/
Vaikka kuinka suihkuttelin, kuivasin kunnolla ja vaihdoin rättiä tiheesti, pakkokin oli ku sitä vuotoa tuli ja paljon

tasan 2 viikkoa synnytyksestä tullut tänään.

Jälkivuoto on tooosi niukkaa tässä vaiheessa, välillä ei tuu 1-3h mitään, vaan side pysyy puhtaana.

Nyt huolestuin...

Se on ihan normaalia et voi olla tunti toinen kolmaski ettei tule mitään ja sit saattaa holahtaa enemmän esim. liikunnan jälkeen. Jos sinulle nousee kuume ni heti päivystykseen, mut jos et ole erityisemmin kipeä eikä ole kuumetta ni soittele heti aamulla omaan neuvolaan!

kesti jopa 8 viikkoa.....välillä oli viikko ettei tullut mitään ja sit taas hulahti.Normaalia oli, ei tulehdusta. 5 raskautta takana ja yksi keskenmno raskauden puolivälissä.

Hei!

Ekan synnytykseni jölkeen mulla oli ihan hirveä haju sekä jälkivuoto.
Mutta ihanan kätilön joka kotona kävi, tutki minut, ja sanoi kaiken olevan ihan kunnossa....

Tästä tosin aikaa jo 20v, mutta minulla monta poikaa....

T: R

[QUOTE="mustikka";24040383]Kuinka kauan teillä oli jälkivuotoa synnytyksen jälkeen?

Mietin myös sellaista asiaa kuin jälkivuodon haju... Mun jälkivuodolla on tosi outo haju, melkein sanoisin kaalimainen haju, ja se tunkee pikkuhousujen ja housujenkin läpi. Todella inhottavaa, ja vaihdan sidettä kuitenkin usein ja käyn suihkussa 2-4 kertaa päivässä. Kuulostaako tutulta?[/QUOTE]

mulla kesti jälkivuoto yli 3kuukautta, ei tainnu olla yhtään kokonaan vuotamatonta päivää tossa välissä, välillä tuli tosi niukasti ja innostuin jo että nyt se loppu mut sit seuraavana päivänä vuos taas ku esterin perse :D mulle laitettiin kyllä kotiutumisen yhteydessä jadelle kapselit käteen, voi olla että vuoto piteni niiden johdosta.

No tokihan se tuoksuu sellaselle jännälle, ei ole täysin hajutonta, niinkuin ei mikään muukaan ihmiserite. Kyl mä ainakin oon aina sen haistanut, vaikka ei oo mitään tulehdusta ollut. Se haisee muuten mun mielestä samalle kuin lapsivesi. Sellaselle vähän imelälle. Tuksin on tulehdus, jos ei oo mitään muita oireita, sul on varmaan vaan herkkä nenä niinku mullakin.

Mulla on vuoto kestänyt aina 7-8 viikkoa. Välilä voi olla päiviä ettei tuu juuri mitään, mut sit jos käy vaik kaupassa ja kantaa kasseja niin saattaa holahtaa.

tätä mäkin mietin, että ehkä mulla on herkkä nenä, ja kyllähän eritteiden kuuluukin haista vähän jollekkin. Mulla ei oo mitään muita "oireita", ei kipua, ei supistuksia, eikä muutakaan mikä voisi viitata tulehdukseen.

Jos olisi tulehdus, miten sitä sitten hoidetaan? antibiooteilla?

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;24040535:
No tokihan se tuoksuu sellaselle jännälle, ei ole täysin hajutonta, niinkuin ei mikään muukaan ihmiserite. Kyl mä ainakin oon aina sen haistanut, vaikka ei oo mitään tulehdusta ollut. Se haisee muuten mun mielestä samalle kuin lapsivesi. Sellaselle vähän imelälle. Tuksin on tulehdus, jos ei oo mitään muita oireita, sul on varmaan vaan herkkä nenä niinku mullakin.

Mulla on vuoto kestänyt aina 7-8 viikkoa. Välilä voi olla päiviä ettei tuu juuri mitään, mut sit jos käy vaik kaupassa ja kantaa kasseja niin saattaa holahtaa.

Kättärille, sille ostastolle jolla olin ja selostin tilanteen. Hoitajan mielestä kuulosti ihan normaalilta, ja sanoi että jos on kohtutulehdus niin sen kyllä sitten tietäisin, olisi kovia alavatsa kipuja ja korkea kuume, että ei syytä huoleen. Sanoi että joskus saattaa vähän haista, kunhan se ei ole pistävää.

tarkkailen tilannetta, ja jos pahenee tai ilmenee enemmän oireita niin meen päivystykseen.

Yhteistyössä