Jälkisupistukset ja mahan pieneneminen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mee lapses luo:
Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
Niin et ku lapset kasvaa niin ajatukset saa olla jo muuallakin.ok.

Ehkäpä uuden elämän synty ei jokaiselle sitten olekaan niin suuri ja mullistava asia. Sääli.

Voi pojat, mä se vasta huono äiti olen. Sairaalassa ollessani mä juttelin henkilökunnan kanssa, muiden äitien kanssa, vierailijoiden kanssa, katsoin telsua, luin kirjaa, kirjoittelin tekstareita ja puhuin puhelimessakin.

Muoks: niin ja lopun aikaa sitten tuijotin huumaantuneena pientä nyyttiäni ja ihmettelin voiko maailmassa olla mitään muuta niin kaunista (paitsi tietty esikoinen)

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
No mutta nyt kysymys kuuluukin, että mitä SÄ kaikkien äitien esikuva teet täällä netissä ? :laugh: :laugh:

Jos lukisit ensimmäiset viestini, sulle selviäisi, että puhun tässä nyt vastasyntyneistä vauvoista. Itselläni ei sellaista ole.

Joo, oon lukenut viestisi. Ja sulla tarvii olla kristallipallo edessäsi jotta voit sanoa varmuudella ettei Emilynin vauva nuku esim tietsikan lähettyvillä.
Mutta mä pistän sut siihen nippuun joka tulee tänne palstalle omaa paskaa oloaan purkamaan ja yrittää asettua mm Emilynin yläpuolelle, oot varmasti vuoden äiti-marttyyri.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttulantäti:
Kyllä ma raaskin jättää vauvan synnärillä jo.
Olin paska mutsi ja kävin suihkussa, kanttiinissa, ulkona kävelyllä yms. ja sillä aikaa isä oli nukkuvan vauvan luona. Kotona olin vielä julmempi ja jätin tyynen rauhallisesti vauvan kotiin isänsä ja lypsetyn pullon kanssa ja lähdin koiran kanssa kävelylle. Tuntui aivan järjettömän hyvältä kävellä auringossa ilman mahaa ja selkäkipuja.

Tämäpä juuri. Ihanaa kun ei ole joka hetki supistuksia ja särkyjä kuten raskausaikana.. aion myös jättää vauvan isänsä kanssa nytkin alusta alkaen jos välillä käyn jossain. Kuten kerran viikossa pari tuntia opiskelemassa. Kävelylle aion huomenna lähteä ihan yksin ja salille palaan heti, kun kykenee tekemään reippaita kävelylenkkejä, jokunen viikko kai tässä pitää ainakin malttaa :)

Siitäkin huolimatta, että olen tällainen vauvan/lapsentahtinen imetysfanaatikko yms toimin näin tunteettomasti :'( :D

Älkääs nyt tehkö tästä liian hauskaa ketjua tai mä joudun notkumaan täällä vielä pitempään :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis jos ei tuijota nukkuvaa lasta niin on jotenkin epänormaali.?? En ymmärrä nyt viestisi pointtia. Selventäisitkö kiitos.

Ehkä minä ja minun ystäväni olemme sitten vaan tunteikkaampia ihmisiä, kuin jotkut täällä.

Ei olisi nimittäin tullut mieleenkään minkäänmoiset netissä roikkumiset silloin, kun vauva oli vasta hädin tuskin kahta päivää vanha. Ajatukset ja mieli oli ihan pilvissä ja vauvassa, eikä arkiset asiat (saatika omat napakorut) olleet lähelläkään omaa sen hetkistä elämää silloin.

Ja ei, en ole katkeroitunut / rupsahtanut / elämääni kyllästynyt äitiraasu.

Ja koska sulle ei olis tullut mieleenkään, niin kellekään muullekaan ei voi eikä kuulu tulla?

Ja jos joku mamma haluaa ja onnistuu repimään vartin omaa aikaa vaikka netissä notkuen silloin, kun vauva nukkuu, niin se on varmasti huonompi äiti, sekö tässä oli pointti?

Jos tahtoo kerätä voimia ja pitää yllä (vaikka netitse) sosiaalista elämää silloin kun se on mahdollista (ja usein on helpointa silloin kun vauva on ihan vastasyntynyt ja nukkuu paljon), niin se on varmasti outoa ja väärin?? Varsinkin, koska sä et ole tehnyt niin, eikä sun ystävät tee niin?

Mä en kyllä koskaan lakkaa ihmettelemästä ihmisten mustavalkoisuutta, ja jostain syystä varsinkin täällä siihen olen törmännyt.

Mun puolesta on vallan ok, hyväksyttävää ja ymmärrettävää, jos joku haluaa tuijottaa vauvaa jopa sen nukkuessa ensimmäiset viikot tai vaikka kuukaudet.
Mutta mun mielestä se on outoa, ettei millään lailla kykene ymmärtämään tai hyväksymään sitä, että toisella tavalla toimiva äiti on ihan yhtä normaali ja hyvä.
(Taidan siis itsekin olla vähän suvaitsematon :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja raaskiva:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Pointtini oli että ei sitä vauvaa ihan oikeasti tarvitse katsoa kun se nukkuu. Kyllä sinäkin sen vielä ymmärrät ja opit.

Minulla on jo kolme lasta ja siksi asian esille otinkin. Itse en tunne yhtään äitiä irl, joka RAASKISI raaskisi istua netissä, kuin on juuri saanut elämäänsä uuden ihmisen.

Eikö se oo sama et pinkasetko pikasesti nettiin vai istutko paskalla,molemmis se paska lentää kuitenki.
Niin ja molempia raaskii tehdä,jos on yhtään normaali ihminen.

:laugh: Kyllä vastuuntuntoinen äiti pidättää paskansa kunnes vauva on vähän isompi :D

:laugh:

Kuulunkohan mäkin sarjaan "huono äiti" kerta näin kuukauden vanhan pojan äitinä olen täällä netissä roikkumassa kun vauva on yöunilla...? Ja olen jopa kironnut sitä, että vanhat housut eivät mahdu jalkaan synnytyksen jälkeen ja sitä että tuo nahkapussi on jäänyt tuohon vatsanseudulle ja haluan siitä pian eroon... :D

Alkuperäinen kirjoittaja ZikZik:
Kuulunkohan mäkin sarjaan "huono äiti" kerta näin kuukauden vanhan pojan äitinä olen täällä netissä roikkumassa kun vauva on yöunilla...? Ja olen jopa kironnut sitä, että vanhat housut eivät mahdu jalkaan synnytyksen jälkeen ja sitä että tuo nahkapussi on jäänyt tuohon vatsanseudulle ja haluan siitä pian eroon... :D

Joo, soitetaan samantien sossuun ja tehdään ilmoitus vauvan heitteillejätöstä ja äidin itsekeskeisyydestä. Johan luulis alkavan tapahtumaan... :laugh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja ZikZik:

Joo, soitetaan samantien sossuun ja tehdään ilmoitus vauvan heitteillejätöstä ja äidin itsekeskeisyydestä. Johan luulis alkavan tapahtumaan... :laugh: :kieh:

Juu, tehkää se :laugh:

Kiva juttu Emilyn, jos vatsasi palautuu nopeasti! On luonnollista, että se on sinusta hieno asia. Itse olen synnyttänyt kolme lasta ja mä kuulun niihin "epäonnekkaisiin", jotka todella joutuvat tekemään hiki päässä töitä, jotta se vatsa palautuu. Mä en myöskään koskaan ole laihtunut imetysaikana, vaan vasta sen jälkeen.

Mitä muuten tykkäsit polikliinisesta synnytyksestä? Mä synnytin vuosi sitten kolmannen lapsemme sillä tavoin ja olin aivan onnessani, kun pääsin nyytin kanssa uuden tunnin päästä synnytyksestä kotiin.

Juups

Oli ihan äärettömän ihanaa päästä samana aamupäivänä kotiin :) Aika kerkesi ruveta käymään pitkäksi jo sen kuuden tunnin aikana, kun odoteltiin lääkäriä vauvaa tarkastamaan.

Nyt mä tiedän miksi jotkut kotiäidit ovat lihonneet hirveästi kotona ollessaan ja eivät pidä omasta ulkonäöstään huolta! Hehän ovat siis vastuuntuntoisia äitejä jotka pidättävät paskansa ja ovat tässä tapauksessa täynnä paskaa!

Nämä äidit taas katsovat nokan varttansa pitkin meitä, ei vastuuntuntoisia äitejä, jotka käyvät paskalla, nettailevat, puhuvat puhelimessa, käyvät suihkussa ja jopa meikkaavat!

Yhteistyössä