Jalkaterän kipu

Mitä tämä mahtaa olla?

Synnytin kaksoseni 5kk sitten. Jalkateräni ovat olleet kipeät viimeiset kolme kuukautta. Kipua on levon jälkeen kun lähtee kävelemään ja myöskin silloin kun ottaa kengät pois. Kenkien kanssa kipua ei tunnu. Kipu myös helpottuu kun on jonkin aikaa kävellyt.
Jalkani olivat todella turvonneet loppuraskaudessa. Kun turvotus vihdoin laski, huomasin jalkojen levinneen aika lailla.
 
noo
Mulla on ollut samaa vaivaa, jalkaterät olleet todella kipeät varsinkin aamuisin kun yritän sängystä ylös. Nyt kun synnytyksestä 9 kk aikaa, on pahin kipu helpottanut, mutta ei kokonaan kadonnut. Entiset kengät ei ole sopineet, ja olen käytännössä käyttänyt vain kunnon ulkoilukenkiä kauppa- ym reissuilla aina siis kun vain on voinut.

Mulla oli kans sitä turvotusta tosi paljon. En ole raaskinut ostaa uusia kenkiä (siis noiden oikein hyvien ulkoilukenkien lisäksi) kun toivon että jalat tästä vielä tokenee.. Kaikki mun mielestä hyvännäköset kengät oon toistaiseksi saanut unohtaa.

Kävin pari kertaa fysioterapeutilla ja näistä jalkavaivoistakin sanoin. Hän totesi että mun jalkapöydän kaari on tosi korkea ja että vaivat johtuis siitä...mutta onhan se nyt ollut korkea 30 vuotta ja nyt vasta vaivat.. Puhui myös jostain syndroomasta..en muista sitä nimeä, mutta jalkaterästä löytyi selkeä kipupiste, taisi meinata että joku hermo on puristuksissa.

Piti kirjottaa nopsaan eli sekavaa tuli. Oli "kiva" kuulla että muillakin on tätä vaivaa, kun luulin jo että olen ainoa. Nyt on siis vähän helpottanut, toivottavasti sielläkin sama pian edessä! Ja toivottavasti päästään molemmat näistä eroon mahd pian..
 
Onpa hyvä tietää ettei ole ainoa näitten kipujen kanssa.

Ei ole mullekaan menny kun yhdet entiset kengät jalkaan. On tosi vaikeaa löytää kenkiä jos tulee pikkukenkien tarve. Kaikki on niin kapeita!

Odottelen kyllä lääkärin soittoa mitä mieltä näistä kivuista on. Mahdollisesti poissuljetaan(?) reuma ja nivelrikko kun niitä suvussa kuitenkin on.
Mutta on lohduttavaa tietää että aika parantaa, ellei se sitten ole jotain reumaa tms.
 

Yhteistyössä