Jalkapohjien kutina ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen raskaana viikolla 32 ja mulla on parina iltana kutittanu jalkapohjia. Pitääköhän olla heti maanantaina asiasta neuvolaan yhteydessä, voiko merkata sitä hepatoosia? Vai onko jollain muulla kutissu jalkapohjat muutenkin? Mulla on kyl nyt neljättä päivää antibioottikuuri menossa, voiskohan sillä olla tekemistä kutinan kanssa? Onko toi hepatoosi sellainen, että tulee useimmiten ekassa raskaudessa vai voiko puhjeta vasta myöhemmissä raskauksissa?

Onko mitään näppylää? Antibiootista mahdollisesti voi tulla ihottumaa, en tiedä onko pelkkä kutina, ilman näkyvää ihottumaa sitten myös listalla sivuvaikutuksista.
Mainitse asiasta neuvolassa, se on vain verikoe, jolla tarkastetaan maksa- ja sappiarvot, jolloin tiedät paremmin ja pääset nopeammin seurantaan, jos sille on tarvetta.
Puhkeamisyleisyydestä sen verran, että suurin riski on saada se, jos on ollut aikaisemmassa raskaudessa r-hepatoosi, mutta jos ei ole koskaan ollut, niin riski ei ole oleellinen, raskauksien lukumäärää katsottaessa.
Puhkeaminen kuitenkin noilla viikoilla mitä olet, on yleisin aika.

pyydäpä ottamaan maksa ja sappikokeet varmuuden vuoksi.
yleensä kuulemma puhkee jo ekassa raskaudessa mutta esim meikäläinen joku luonnonoikku että puhkes vasta nelosen kohdalla! ja vauva sit syntyi käynnistettynä rv 36

Mulla kutisi ja ajattelin kans noita maksa ym juttuja, mut ei ollut onneksi mitään.
Jostain syystä vaan oli kutisevat ja itse ajattelen, että olisiko olleet vähän turvoksissa ja siksi kutissu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onkohan se kutina kuin kovaa jos kyse on tosta hepatoosista? Niin ja ei ole mitään näppylää ilmaantunut. Uskallankohan odottaa asian kanssa maanantaihin?

Uskallat odottaa maanantaille. hepatoosin riskit painottuvat aivan viimeiselle raskausviikoille, testit kuitenkin tehdään labrassa, jotka tietääkseni ovat noita tutkimuksia varten auki vai arkisin, ettei se vastaus tulisi aikaisemmin, vaikka nyt soittelisitki. Kutina ei ole mikään vakio, vaan lähinnä oireena siis se, että huomaat nimenomaan sen, että kutisee, muutenkin kuin muutaman kerran, niin on se mitta, mistä lähdetään.

Mulla kutina enteili ihottumaa, puhkesi hirveänä!! Otettiin kaikki arvot mut kaikki oli hyvin, joten määrättiin kortisonikuuri. Ei tänä päivänä tiedetä mistä ihottuma johtui mut kuori ihon kokonaan jalanpohjista! Taidan olla allerginen raskaudelle :D

Yhteistyössä