Jalat eri pituiset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsi6kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsi6kk

Vieras
Neuvolassa todettiin että lapsellani on toinen jalka hieman pidempi kuin toinen, ja saimme lähetteen ortopedille. Aika on vasta parin viikon päästä, joten aattelin kysästä jos jollakin olisi ollut samanlaista ""vaivaa""

Mulla itelläni on toinen jalka 6mm lyhyempi kun toinen,ja mun mielestäni se ei ole vaivannu. Joku lääkäri joskus käski pitämään toisessa jalassa pohjallista että ero tasottuisi mutta sekin sitten ajan myötä jäi. Kuinka teillä huomattiin se ero? Onko kuinka suuri? Mun kax vuotiaani on ruvennu 'linkuttaan' toista jalkaansa ja olen miettiny syytä. Yhtenä mahkuna pidän sitäkin että kintut on erimittaset kun mistään ei kuitenkaan ole kipeä...

Mulla itelläni on toinen jalka 6mm lyhyempi kun toinen,ja mun mielestäni se ei ole vaivannu. Joku lääkäri joskus käski pitämään toisessa jalassa pohjallista että ero tasottuisi mutta sekin sitten ajan myötä jäi. Kuinka teillä huomattiin se ero? Onko kuinka suuri? Mun kax vuotiaani on ruvennu 'linkuttaan' toista jalkaansa ja olen miettiny syytä. Yhtenä mahkuna pidän sitäkin että kintut on erimittaset kun mistään ei kuitenkaan ole kipeä...

tuo alaraajojen pituusero on aika yleistä aikuisten keskuudessa, lapsista minulla ei niinkään ole kokemusta. Aikuisilla eroa pyritään korjaamaan kun ero on 1cm luokkaa. Aikuisena tuo pituusero saattaa aiheuttaa selkäkipuja.Mutta ennenkuin pituuseroa aletaan millään pohjallisilla korjaamaan tarvitaan hyvä arvio tuosta eron määrästä, silmämääräinen arvio on usein todella epätarkka kun kuitenkin puhutaan milleistä ja muutamista senteistä. Tarkimman arvion tekee varmasti juuri ortobedi.

Neuvolassa huomasivat kun ""testaili"" kaikken näköisiä juttuja. Ei se ero ole kovin suuri mut itsekkin sen siinä näin, eli kun vetää jalat suoraks. Toivottavasti ei ole lonkissa mitään vikaa, noh ei auta kun odotella lääkärin ""diagnoosia""

KAnnattaa ehdottomasti viedä lapsi lääkäriin jos se alkaa ontumaan!!!! MUlla itsellä havaittiin lastenreuman puhkeaminen sillain. Olin 2,5v vanha ja muistan salanneeni kivut ja teeskentelin ettei ole kipeä mutta oli pakko nilkuttaa kun sattui niin kovasti.. Ja kysyttäessä väitin ettei satu!

Yhteistyössä