En ymmärrä miksi raskaustesti näyttänyt plussaa vaikka en ollut vielä raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidiksi kuitenkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äidiksi kuitenkin

Vieras
Kirjoittelin eilen kun ultrassa löytyy vatsastani kuitenkin elämää vaikka toinen lääkäri oli antanut "tappotuomion".

Kun kuuautiseni oli pari päivää myöhässä, niin testi näytti heti plussaa vaikka olisi kaiken järjen mukaan pitänyt vasta näkyä parin viikon päästä.
minulla ollut normaalia pidempi kierto jolloin laskettu aikakin siirtyi parilla viikolla.

Onko ne testit todella noin herkkiä? Vai onko tämä nyt vain tällaista odottavan äidin hermoilua.. =)
Tiedän että tyhmiä kysymyksiä mutta askarruttaa. =)

Onko muita joilla laskettu aika siirtynyt eteenpäi? Ja kaikki kuitenkin ollut ok?

odottavan äidin hermoilu ei vaikuta testin tulokseen. Sen tekee raskaushormooni jota virtsaan erittyy ja sitä on sulla siis ollut.

Itselläni siirtyi la eteenpäin ja nyt olen 17 viikolla. Menin ultraan kuukautisten mukaan myöhemmillä viikoilla, ultra kertoi sikiön olevan silloin 6viikkoinen.

Minä en ole koskaan hosunut noiden testien kanssa, mutta meidän poikien lasketut ajat ovat siirtyneet eteenpäin. Toisen kohdalla tosin tiesin itsekin, että milloin oli aikaisintaan voinut saada alkunsa.

Niin tai olen siis ollut mutta ei olisi vielä pitänyt näkyä.. Sekavaa, sekavaa.. =)
Ja kiertoni normaalisti ollut ihan säännöllinen, ja siksi tuo pitkä kierto huolestuttaa

pitkässä kierrossa sen määrittäminen on vaikeampaa. No nythän olet raskaana ja kaikki hyvin? LAskettua aikaa voidaan joutua siirtämään useamman kerran eteenpäin myöhemminkin.

mulla siirtyi la kolmella viikolla kakkosen kaa. johtui siitä että imetin sillon ja ovulaatio oli tapahtunu myöhemmin kuin mitä luulin. mutta sillon sain plussan myöhemmin..eli sillon kun ovulaatiosta oli n. 2 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mulla siirtyi la kolmella viikolla kakkosen kaa. johtui siitä että imetin sillon ja ovulaatio oli tapahtunu myöhemmin kuin mitä luulin. mutta sillon sain plussan myöhemmin..eli sillon kun ovulaatiosta oli n. 2 viikkoa.

Joo siis yleensä plussa näkyy noin kahden viikon päästä hedelmöityksestä vasta. Eli ainakin yli viikko on ollut hedelmöityksestä kun testi on plussaa näyttänyt.

Testi näyttää plussaa, kun hedelmöityksestä on kulunut yleensä noin kaksi viikkoa. Ei ole kiinni välttämättä kuukautiskierrosta jos normaali kierto niin kuukautisten mukaan, mutta esim pitkässä kierrossa monesti myöhemmin, riippuen ovulaation ajankohdasta.

Jaa niin siis nyt ymmärsin mitä tarkoitit. :D Juu, kyllä olet ollut raskaana jos silloin, kun testikin on näyttänyt, joten turhaan laskettua aikaa noin paljon siirrettiin. Kerroitko neuvolassa milloin testi näytti plussaa? Varmistetaanko raskauden kesto vielä ultralla?

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Jaa niin siis nyt ymmärsin mitä tarkoitit. :D Juu, kyllä olet ollut raskaana jos silloin, kun testikin on näyttänyt, joten turhaan laskettua aikaa noin paljon siirrettiin. Kerroitko neuvolassa milloin testi näytti plussaa? Varmistetaanko raskauden kesto vielä ultralla?

Niin ja kerroin hätäpäissäni vielä niin epäselvästi. =)
En ole vielä käynyt neuvolassa, tarkoitus olisi ensi maanantaina mennä.
Ultralla tuo eilinen gynekologi totesi tuon lasketun ajan ja sikiön mitat.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidiksi kuitenkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Niin ja kerroin hätäpäissäni vielä niin epäselvästi. =)
En ole vielä käynyt neuvolassa, tarkoitus olisi ensi maanantaina mennä.
Ultralla tuo eilinen gynekologi totesi tuon lasketun ajan ja sikiön mitat.

Sekin voi heittää. Minullakin on käynyt lähes noin kun sinulla. Ultran mukaan laskettuaika siirtyi eteenpäin vaikka testin mukaan raskaus oli kestänyt jo kauemmin.

Yhteistyössä