Jalankulkijat hoi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viima"

Vieras
Taas on aika vuodesta kun loppujen lopuksi ei ole kunnolla valoisaa ollenkaan. ja vielä kunme suomalaiset pukeudumme niin pirteästi mustaan, harmaaseen ja ruskeaan ulkoillessa. niin toivon, pyydän kauniisti että niitä heijastimia ja mieluusti heijastinliivejä käytettäisiin myös päivällä. varsinkin näillä teillä joilla itse joudun ajelemaan eli kun ei ole kävelytietä ja nopeusrajoitus kuitenkin 60-80km/h. ette varmaankaan itse sitä ymmärrä mutta jopa päivällä tällainen kulkija on todella hankala hahmottaa tien reunasta. ja niihin lastenvaunuihin myös. monta kertaa olen huomannut vaunut vasta ihan kohdslla ja juuri ja juuri ne kerinnyt väistämään. vaikka te näette auton ei kuljettaja välttämättä näe teitä.

kiitos.

Samaa mieltä ap, ehdottomasti heijastimet jokaisella oltava.

Kysynkin tähän samaan syssyyn, että mihin olette vaunuissa lisännyt heijastimen vielä. Mulla on nyt toisella puolella työntöaisaa sekä vaunun päädyssä, mutta mites kun välillä työnnän selkäpuolelta??

[QUOTE="viima";22375246]itse meinasin noihin vaunuihin pistää ihan heijastin liivin koska sellainen minimaalinen nauha tai roikkuva läpsy ei näy mihinkään.[/QUOTE]

päätyynkö vai? hyvä idea kyllä.

[QUOTE="hmm";22375264]päätyynkö vai? hyvä idea kyllä.[/QUOTE]

jep. siihen kuomun niskaan heitän ja ittelle päälle samanlaiset. näin näkyy joka suuntaan karavaanini. täällä on yksi lenkki jossa voi kävellä katuvaloissa talojen läpi mut jos yhtään haluaa lenkkiä muuttaa niin pakko kulkea tienvierustaa. rajoitus 80 mut suurin osa vetää niin paljon kuin uskaltavat ajaa. kuitenkin tunnettua peura-aluetta ja pelkkää mutkaa. ei tuonne kovin mielellään lähde hiippailemaan....

[QUOTE="viima";22375292]jep. siihen kuomun niskaan heitän ja ittelle päälle samanlaiset. näin näkyy joka suuntaan karavaanini. täällä on yksi lenkki jossa voi kävellä katuvaloissa talojen läpi mut jos yhtään haluaa lenkkiä muuttaa niin pakko kulkea tienvierustaa. rajoitus 80 mut suurin osa vetää niin paljon kuin uskaltavat ajaa. kuitenkin tunnettua peura-aluetta ja pelkkää mutkaa. ei tuonne kovin mielellään lähde hiippailemaan....[/QUOTE]

Tosi turvallinen ratkaisu. Mistä olet ostanut liivit ja paljonko maksaa? Mistä saisi halvimmalla? :)

Nykyaikaisissa vaunuissa on ihan itsessää heijastimet joka suuntaan, joten välttämättä ei tarvitse lisätä yhtään mitään. Sen sijaan työntäjän kannattaisi lisätä itseensä useampikin heijastin.

Pyöräilijöitä myöskin muistuttaisin, että ihan lain mukaan polkupyörässä on oltava heijastimet joka suuntaa ja ihan vinkkinä, että nämä nykyiset pienet pyörälamput eivät todellakaan paljasta pyörää ja korvaa heijastinta.

[QUOTE="hmm";22375321]Tosi turvallinen ratkaisu. Mistä olet ostanut liivit ja paljonko maksaa? Mistä saisi halvimmalla? :)[/QUOTE]

ne on huomisen ostoslistalla kun vaunutkin viel odottaa käyttäjää joka kovin potkii tuol masussa. eikös noita tuppaa oleen joka marketissa nykyään.

Juu, ainakin emmaljungissa on tosi hyvin heijastimia, kaikki ne valkoset kanttaukset on heijastimia :) itse taasn ostan vain sellasia ulkoilupukuja joissa on hyvät heijastimet joka suuntaan niin ei sitten tarvitse muuta.

Nykyaikaisissa vaunuissa on ihan itsessää heijastimet joka suuntaan, joten välttämättä ei tarvitse lisätä yhtään mitään. Sen sijaan työntäjän kannattaisi lisätä itseensä useampikin heijastin.

no täälläpäin sit taitaa kaikilla olla jotkut ikäloput vaunut ja tavallinen heijastin ei heijasta päivällä vaan vaaleat tai tummat vaunut hukkuu tien penkkaan. muutama koiran ulkoiluttaja käyttää noita liivejä myös päivällä ja voin sanoa et ovat ainoita jotka näkee kunnolla. se neon keltanen-oranssi on kuitenkin huomio väri eikä sitä luonnossa ole.

noissa nauhois on se ongelma ettei ne näy kunnolla hämärässä tai päivällä. pistäkää ne vaunut tien viereen tuossa klo kolme esim ja ajakaa autolla vastaan ja katsokaa itse näättekö ne kunnolla harmaan-ruskean-mustasta taustasta.

vaikka noi liivit on ihan ääliön näköiset niin ne on oikeasti ainoat turvalliset. pimeällä riittä yksi normi heijastin koska tausta on tumma.

Alkuperäinen kirjoittaja KYLLÄ;22375226:

Kysynkin tähän samaan syssyyn, että mihin olette vaunuissa lisännyt heijastimen vielä. Mulla on nyt toisella puolella työntöaisaa sekä vaunun päädyssä, mutta mites kun välillä työnnän selkäpuolelta??

liimasin vaunujen runko-osaan sellaista heijastinnauhaa.. lisäksi meillä on huomionkeltainen sadehuppu näitä sateisia syysiltoja varten :)

Alkuperäinen kirjoittaja KYLLÄ;22375226:

mä oon ostanut/saanut sellaista pitkää heijastinnauhaa jossa on paperi takana ja liima. Siitä oon leikannut pätkiä ja liimannut vaunuun sinne niihin rungon putkiin pätkiä vähän joka puolelle. Niin sivuille, eteen kuin taaksekin, taisinpa liimata myös työntöaisaan ja kuomuun pari raitaa.

Ja noissa heijastinliiveissä on kai justiinsa todettu olevan sellaisia jotka ei edes heijasta mihinkään. En osaa sanoa merkkiä tai mallia joka olisi hyvä ja laadukas, mutta en usko että tässä kannattaa alkaa pihistelemään muutaman euron takia ja etsiä halvin mahdollinen jostain...

meillä on ne sellaset heijastin läpsyt mitä ne on jotka saa suoraan ja sit kun lyö johonkin niin menee rullalle niin sellaset joka renkaassa ja sit kuomussa on heijastin nauhaa molemmissa sivuissa ja takana ja tyttö yleensä istuu hänellä on heijastinliivit ja itellä myös, kyllä pitäis näkyä, noi renkaissa olevat näin ite jollain vaunuissa joskus kun olin autolla liikkeellä ja näky kyllä tosi hyvin kun pyöri renkaissa!

Ja noissa heijastinliiveissä on kai justiinsa todettu olevan sellaisia jotka ei edes heijasta mihinkään. En osaa sanoa merkkiä tai mallia joka olisi hyvä ja laadukas, mutta en usko että tässä kannattaa alkaa pihistelemään muutaman euron takia ja etsiä halvin mahdollinen jostain...

täytyypä muuten kattoo josko löytyis joku kuningaskuluttajan testi tms noista... itsekään en oo viel tarvinnut mut jos talvella aijon vaunuilla niin pakko olla.

[QUOTE="hmm";22375321]Tosi turvallinen ratkaisu. Mistä olet ostanut liivit ja paljonko maksaa? Mistä saisi halvimmalla? :)[/QUOTE]

if:in turvakauppa netissä näytti hinta olevan 4€ kpl. ja luulis et noi on kunnolliset.

kuluttaja sivuilla oli 2007 tehty testi ja silloin oli löytynyt puutteita tutkituista liveistä. mut eiköhän ne ole jo korjattu.

Noi liivit on kyl hyviä,tänään ostin pojallekin omansa ja mekin ne puetaan kun tonne pimeälle lähetään tallustamaan. CE on joka liivissä. Ja muutenkin on heijastimia kuteissa. Noihin rattaisiin täytyy vielä virittää. vaunuissa oli roikkuvaa, sadesuojaa, se semmonen jousipötkö iskettynä runkoon+turvakaareen. kuomussa roikku yks joten jokapuolella oli.

Täältä yksi ääni heijastimille! Valaisemattomat maantiet, ja valaistutkin, ovat kuolonloukkuja varomattomille ja 'pimeille' jalankulkijoille. Vähän pitäis itsesuojeluvaistoa löytyä.

Itse jalankulkijana (en siis omista autoa,korttia) ehdottomasti suosittelen!!Mulla on ollu käytössä heijastinliivi,omille muksuille oon sellaset kans hommannu-mutta mielummin kulkevat heijastimien kanssa.Lenkille kun koko väki lähtee,niin liivit tulee päälle,tai jääpi kottiin.

Mutta,vaikka mulla on heijastiliivi-silti tuntuu jotkut autoilijat ajavan kauheen liki..Huom sana JOTKUT.On mielessä käyny eikö juuri se ratin takana oleva huomaa,eikö sitä liikuta vai mikä...Täällä maalla ei ole joka paikassa kevaria missä kävellä...

Kaikesta huolimatta,jokaiselle iloista syksyä.

ps.pienet taskulamput on kans oiva apu näkymiselle,kunhan sillä ei torota suoraan autoilijan silmiin=)

Yhteistyössä