Jalan koosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isojalka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isojalka

Vieras
Voi itku sentään! Siis esitän nyt TODELLA tyhmän kysymyksen, mutta voiko jalka suurentua raskauden jälkeen? Takana 2 raskautta parin vuoden välein ja nyt ei mahdu enää mitkään kesäkengät, nyyh. Ennen kengän koko 37-38 ja nyt on varmaan joku 40-41. Painoa on kyllä tullut raskauksien jälkeen noin 10 kg, ja kaiken kaikkiaan pudotettavaa olis noin 20 kg. Saiskohan tuota jalan kokoa pienemmäksi jos pudotan tuon 20 kg pois, ei tarvitsis viedä vähän käytettyjä kenkiä vielä kirppikselle.

Kai se voi, siskolleni kävi niin. Ja tulos jäi. Mittaas tuolla:

http://www.merikartano.fi/selko/pt/tita/vaatteet/kenkakoko.htm

niin saat oikean kenkäkokosi selville.

Mulla oli ennen raskauksia 39, ekan jälkeen 40 ja nyt tokan jälkeen 40-41. Että hyvin on kasvanu. :D
Sisko jo naurokin että elä enää kovin montaa tee tai kohta et löydä kenkiä... :whistle:

Mulla itsellä jalka ei ole kasvanut yhtään raskauksien takia. Yleensähän sanotaan että jalka "leviää", ja mulla kyllä poikaa odottaessani oli jalkapöydät tosi kipeänä, muttei kengänkoko silti ole kasvanut. Tosin mulla on aika kapea jalka, ehkä siinä on ollut varaakin levetä ;)

Äitini on kyllä sanonut että numeron-pari kengänkoko kasvoi (meitä on kolme sisarusta, itselläni kaksi mukulaa). Siskollani taas laihtumisen myötä kengännumro pieneni 2 numeroa. Tarkkaa kilomäärää en tiedä, paljonko laihtui, mutta vaatekoko pieneni 3-4 kokoa.

Jalkapöytä laskeutuu raskausaikana ja ei valitettavasti palaudu.
Lisäkiloilla tietysti jonkin verran osuutta jos ihan reippaasti,kyllä se läski iskee tiensä myös varpaisiin ja koko jalkaan..Eli jos lisäkiloja tullut voi laihduttaminen auttaa hiukan KAVENTAMAAN jalkaa,pituuteen ei oikeestaan se asia vaikuta.

Yhteistyössä