Jaksaako joku auttaa minua sisustusongelman kanssa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outolintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outolintu

Vieras
Minulla on aivan idiootti ongelma.
Olen jo vuosia kamppaillut sen asian kanssa, mikä on minun ominta tyyliäni, mikä ei...mieheni maku on hyvin erikoinen, sellainen fantasia-tyyppinen.
Omasta mausta sitten en olekaan ihan perillä.

Olen aina kuvittelut tykkääväni kaikesta perinteisestä ja vanhanaikasestakin, sellaisesta söpöstä vanhasta, nalleista jne.
Ajan kanssa mieheni maku on sekoittanut(?) tuon makuni sitten niin, että en enää tiedä, mitä tänne kotiin laittaisin...seinät pitäisi maalata ja sisustaa tarvitsisi, mutta kun en tiedä mitä väriä ja mitä tyyliä.
Mieheni toivoisi sini-liila-fantasia-maailmaa kaikkineen kimalluksineen ja itsekin luulen siitä tykkääväni, mutta toisaalta mielessä pyörii nuo söpöiset ruudut ja nallet ja se perinteinen maailma...ja nämä kaksi ovat niin kaukana toisista kuin ikinä olla voi!! Sepä tässä ongelma onkin. Tahtoisin kuitenkin jotain selkeää tyyliä tänne.

Se asia ainoastaan on selvä kuin vesi, ettemme laita nyt emmekä varmaan koskaan sellaista umpimodernia ja tätä perustrendiä, mitä nyt on lähes joka kodissa. Se ei ole meidän makuun ollenkaan. (edes joku asia on selkeä, juu)

Jos näen sellainen fantasia-tyyppisen huoneen, jossa on värillisiä valoja ja kimallusta, olen ihan haltioissani ja tykkään hurjasti...
Toisaalta kuitenkin sellainen hillitty, perinteinen nalle-ruutu-maailma saa sydämeni lämpenemään...

Mietin, yritänkö miellyttää miestäni ja "alkaa tykkäämään" hänen tyylistään vain olenko itsekin oikeasti sen kannalla ja minulta vain puuttuu rohkeutta, vai mistä on kysymys?

Meillä on paljon ns maalaisromanttista ja rustiikkia molemmat siitä tykätään, mutta mä olen sinne tänne ripotellu keijuja ja lohikäärmeitä :) en nyt tiiä onko se sopivaa mutta me tykätään mä varsinkin =)

Kyllä niitä mun mielestä voi yhdistellä, kun kumpikin vähän joustaa mielityylistään. Tai sitten toteutatte eri tyyliä eri huoneissa. Kontrastithan ovat ihania :)

Esim.:
http://www.sisustustalosherwood.fi/?gclid=CMXhy6vNwZUCFQyI1QodqF0VQw

En tiedä minkälainen kämppä sinulla on, mutta yksittäisen huoneen voi sisustaa hieman eritavalla.

Jos romantiikkaan te olette enemmän kallellaan, niin vessaan kimalletta blig blig. Tai sitten fantasiaa ja yhdistät tiettyjä romanttisia piirteitä. Esim vaikka puuhuonekaluja "Taru Sormusten Ritareista" henkeen. Ruutuakin on erityylistä. Valitse vahvempi maalaisromantiikka tukemaan fantasiaa.

Sulla oli ap tuossa kaksi ongelmaa: uskallatko ilmaista omaa tyyliäsi (psykologinen huoli) ja toisaalta miten sisustaisitte kotinne. Sisustusratkaisut on tässä se helpompi huoli hoitaa :) Toisessa aiheessa tarvitset vähän itse asian miettimistä ja oman itsesi hakemista. Ällä anna miehen viedä kokonaan.

Kiitos näistä! Minulla on täysi työ päästä selvyyteen, mitä väriä esim. tuonne isoon olkkariin laitamme...ja maalata pitäisi mahdollisimman pian, pohjatyöt on tehty. Maalia odottaa myöskin keittiö ja yksi pienempi tila, molemmat yhteydessä olkkariin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Sulla oli ap tuossa kaksi ongelmaa: uskallatko ilmaista omaa tyyliäsi (psykologinen huoli) ja toisaalta miten sisustaisitte kotinne. Sisustusratkaisut on tässä se helpompi huoli hoitaa :) Toisessa aiheessa tarvitset vähän itse asian miettimistä ja oman itsesi hakemista. Ällä anna miehen viedä kokonaan.

Totta varmaan turiset! Olen jo vuosia etsinyt itseäni ja välillä jo luulin löytäneeni etsimäni, mutta hukassa olen edelleen...tämä on aika raskastakin, kun päivät toisensa perään asiaa miettii...

TIEDÄN, että jos pääsisin sellaiseen kotiin, joka olisi yhtä värienhehkua ja kimallusta ja värivaloja tuomassa tunnelmaa...TIEDÄN, että olisin myyty.
Mutta miksi se on niin vaikeaa toteuttaa itse??
Mietin, vaikuttaako asiaan se, että tuo maalaisromanttinen tyyli on se, joka on suvussani erittäin ok, siis se on sellainen joka varmasti saa hyväksynnän muiltakin...tuo toinen tyyli taas varmasti herättäisi kummastelua ja kauhistelua jne. Mieheni tosin on erittäin sinut oman tyylinsä kanssa, eikä hän tällaisia edes mieti. Mutta itselleni on kuitenkin jollain tasolla tärkeää, mitä sukulaiseni minusta ajattelevat tai jotain sinnepäin...siis ihan höpöä, tiedän. Haen jotain hyväksyntää kuitenkin, vaikka olen ollut aina se, joka on erottunut eniten porukasta...olen aina ollut räiskyvä tyyppi.
Siksi mietinkin, onko se hillitty ruutu-nalle todella minua? Vai onko se joku "perintö" suvustani, josta en pääse irti...

Miksei olohuoneesta voisi tehdä hiukan neutraalimpaa, sellaista sun "nalle-ruutu-perus"-huonetta, ja sitten vaikka makuuhuoneesta semmoista enemmän fantasiahuonetta.... Tai sitten päin vastoin. Olis sitten molempiin makuihin jotain. Noitakin kai vois sillain fiksusti kuitenkin yhdistelläkin, jotta sopivat samaan huusholliin! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Miksei olohuoneesta voisi tehdä hiukan neutraalimpaa, sellaista sun "nalle-ruutu-perus"-huonetta, ja sitten vaikka makuuhuoneesta semmoista enemmän fantasiahuonetta.... Tai sitten päin vastoin. Olis sitten molempiin makuihin jotain. Noitakin kai vois sillain fiksusti kuitenkin yhdistelläkin, jotta sopivat samaan huusholliin! =)

Voiko niitä fiksusti yhdistellä? :D Vaikea uskoa.

Mä oon sellanen, että kun näen jonkun ihanan, värikkään, kimaltavan huoneen, oon ihan fiiliksissä. Mutta jos mun kotona on sellaista, mä suutun, oon hermostunut, kaikki ketuttaa...

Niin että kotoa on jätetty värit pois, ja meillä on just tota ruutu/nalle meininkiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä oon sellanen, että kun näen jonkun ihanan, värikkään, kimaltavan huoneen, oon ihan fiiliksissä. Mutta jos mun kotona on sellaista, mä suutun, oon hermostunut, kaikki ketuttaa...

Niin että kotoa on jätetty värit pois, ja meillä on just tota ruutu/nalle meininkiä. :D

Oi taivas! Olenko löytänyt sielunsisareni...?? :D En tosin tiedä vielä, miten reagoisin, jos kotini olisi se kimallushässäkkä... ;)

Taisi se Marko siitä Inno ohjelmasta sanoa, että kun asiakas haluaa jotain hyvin rohkeaa ja räväkkää (ymmärsin, että esim. värejä ja bling-blingiä tai sitten yltiöromanttista) hän linjaa sen asiakkaan toivomusten mukaisesti, mutta selvästi pliisumpana. Perusteli tätä sillä, että pitkällä tähtäimellä liian räväkkään kyllästyy nopeasti ja se alkaa ahdistamaan, kun taas neutraalimpi kestää kauemmin. En ole mikään "Marko-fani", mutta tuo juttu kuullosti kyllä järkevältä, sillä on ihan eri asia mennä johonkin tilaan hetkeksi ja ihastella sitä, kun asua siellä päivästä toiseen.

Sama juttu oli hieman eri kantilta eilen T.I.L.A:ssa, jossa BB-talon suunnittelija sanoi, että hän suunnitteli taloon lavastuksen ei kotia. Eli bb-talo on rohkea ja räväkkä värien, etc suhteen, mutta kyseessä ei ole missään nimessä koti vaan lavastus.

No menipä pitkälle tämä mun juttu, ennen kun sanon asiani... ;)... eli sisustatpa millä tyylillä vain, tee siitä jonkin verran neutraalimpaa mitä alunperin ajattelit. Eri huoneiden sisustaminen eri tyylillä on mielestäni ihan hyvä ajatus. Ja kun ne ovat hieman neutraalimmin toteutettu, ei kontrastikaan ole liian rankka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taisi se Marko siitä Inno ohjelmasta sanoa, että kun asiakas haluaa jotain hyvin rohkeaa ja räväkkää (ymmärsin, että esim. värejä ja bling-blingiä tai sitten yltiöromanttista) hän linjaa sen asiakkaan toivomusten mukaisesti, mutta selvästi pliisumpana. Perusteli tätä sillä, että pitkällä tähtäimellä liian räväkkään kyllästyy nopeasti ja se alkaa ahdistamaan, kun taas neutraalimpi kestää kauemmin. En ole mikään "Marko-fani", mutta tuo juttu kuullosti kyllä järkevältä, sillä on ihan eri asia mennä johonkin tilaan hetkeksi ja ihastella sitä, kun asua siellä päivästä toiseen.

Sama juttu oli hieman eri kantilta eilen T.I.L.A:ssa, jossa BB-talon suunnittelija sanoi, että hän suunnitteli taloon lavastuksen ei kotia. Eli bb-talo on rohkea ja räväkkä värien, etc suhteen, mutta kyseessä ei ole missään nimessä koti vaan lavastus.

No menipä pitkälle tämä mun juttu, ennen kun sanon asiani... ;)... eli sisustatpa millä tyylillä vain, tee siitä jonkin verran neutraalimpaa mitä alunperin ajattelit. Eri huoneiden sisustaminen eri tyylillä on mielestäni ihan hyvä ajatus. Ja kun ne ovat hieman neutraalimmin toteutettu, ei kontrastikaan ole liian rankka.

Kiitos tästäkin!! :)

Voisin vielä tarkentaa, että se fantasia-koti, mitä tässä on kaavailtu, olisi ikäänkuin sellainen Fairytopia-maailma...heh... :D Ihan tosi. Oiskohan ihan hullua?

Joku sanoo sisälläni, että kyllästyisin siihen jossain vaiheessa totaalisesti...mieheni tosin ei varmaankaan milloinkaan.

Yhteistyössä