jaksa enää tätä...

  • Viestiketjun aloittaja millamagilla
  • Ensimmäinen viesti
millamagilla
Siis miksi mä en pysty laihduttamaan?
Olen alkanut inhoamaan itseäni ja siitä kärsii tavallaan mies ja lapsikin,kun olen tyytymätön itseeni.Kun ei ole hyvä olla itsellä niin ei oikein muillakaan,Tasan tarkkaan tiedän miten laihdutaan,mutta ei mene mulle tajuntaan.Syömisen jälkeen syömistä..pieni pala ja sitten perään vielä toinen,kolmas jne.Raivostuttavaa...
Jotain vinkkejä,miten päästä vakaaseen alkuun?
 
Minä tiedän miltä susta tuntuu. Itse kamppailin vuosia tuon ongelman kanssa. Aina päätin että nyt aloitan mutta laihis loppui enne kuin ehti alkaa kunnolla.

Nyt olen laihduttanut hitaasti. Aloitin heti joulun pyhien jälkeen ja paino on pudonnut 11kg. Mun konsti on se että vähitellen vähensin esim. herkkujen syömistä. Ennen pullia saattoi mennä neljä tai viisi päivässä, niin ensin vähensin kolmeen, jonkun ajan päästä kahteen ja nyt syön joka päivä yhden pullan, piirakan tms.

Karkkia syön yleensä kerran viikossa. Minä en pärjää ilman herkkuja. Suklaatakin syön, mutta nyt pienin yhden palan neljään osaan niin tuntuu siltä että saa usien laittaa suuhun suklaata.

Ruoka-annoksia pienensin kans vähitellen. Napostelusta en ole kokonaan siis luopunut mutta nyt napostelen pikku porkkanoita, vesimelonia, tuorekurkkua jne. Joskus jotain karkkia hitaasti imeskellen.

Älä anna periksi, pyydä vaikka miestäsi tai jotain ystävääsi kannustajaksi. Minun mieheni on mahtavasti kannustanut ja suorastaan vetänyt mua kävelylenkille.

Välillä muakin uuvuttaa ja tuntuu että tästä ei tule mitään. Monesti olen ajatellut että olkoot, itsehän minä läskini kannan. Mut silti kuitenkin olen jatkanut.
 
Bassalva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 20:09 leenukka kirjoitti:
Minä tiedän miltä susta tuntuu. Itse kamppailin vuosia tuon ongelman kanssa. Aina päätin että nyt aloitan mutta laihis loppui enne kuin ehti alkaa kunnolla.

Nyt olen laihduttanut hitaasti. Aloitin heti joulun pyhien jälkeen ja paino on pudonnut 11kg. Mun konsti on se että vähitellen vähensin esim. herkkujen syömistä. Ennen pullia saattoi mennä neljä tai viisi päivässä, niin ensin vähensin kolmeen, jonkun ajan päästä kahteen ja nyt syön joka päivä yhden pullan, piirakan tms.

Karkkia syön yleensä kerran viikossa. Minä en pärjää ilman herkkuja. Suklaatakin syön, mutta nyt pienin yhden palan neljään osaan niin tuntuu siltä että saa usien laittaa suuhun suklaata.

Ruoka-annoksia pienensin kans vähitellen. Napostelusta en ole kokonaan siis luopunut mutta nyt napostelen pikku porkkanoita, vesimelonia, tuorekurkkua jne. Joskus jotain karkkia hitaasti imeskellen.

Älä anna periksi, pyydä vaikka miestäsi tai jotain ystävääsi kannustajaksi. Minun mieheni on mahtavasti kannustanut ja suorastaan vetänyt mua kävelylenkille.

Välillä muakin uuvuttaa ja tuntuu että tästä ei tule mitään. Monesti olen ajatellut että olkoot, itsehän minä läskini kannan. Mut silti kuitenkin olen jatkanut.
Jos olisi hattu niin nostaisin sinulle hattua! Onnea sinulle sitkeälle! Itse päätin viikonloppuna että nyt saa riittää. Katsotaan miten tässä käy...
 
Toimisiko tällainen tavoite: valitset vaikka tän kuukauden ja tästä kuusta yhden viikon jolloin olet oikein superterveellinen ja -kevyt kaikissa valinnoissasi. Ja sitten jatkat ensi kuussa kahden viikon ajan, sellaisena ajankohtana tietty ettei satu kauheasti juhlia siihen aikaan. Ja niinä viikoina valitsisit jonkun hyvän jutun; liikuntaharrastuksen jota olet aina halunnut kokeilla ja nyt sitten kokeilisit. Ja sit seuraavassa kuussa taas vähän pidempään ja pidempään ja kevyemmin jne....
Toimi ainakin mulla alkuun kun ehdin tavallaan aina "valmentautua" seuraavaan koitokseen ja kohta jo huomasin pitäväni kevyemmistä jutuista enempi kuin rasvaisista yms.
Ai niin, kuka sen on sanonu et laihiksen pitää alkaa maanantaisin!?! :LOL:
Voimia sinulle ja jaksamista!
 
Laitanpa vähän omia kokemuksiani tähän.Viisi viikkoa sitten inhosin omaa ulkonäköäni yli kaiken.Vaatteillahan saa mukavasti peitettyä ylimääräisiä muhkuroita,mutta itse inhoa ei voi peittää.Olin tyytymätön joka asiaan ja aloitin laihduttamaan pisteillä.Mielikuva harjoituksia kannattaa käyttää apuna kun aloittaa,eli millaisia vaatteita sitten käytän kun saan kilot pois,miten uusin kampauksen jne.Pinnallisia asioitahan nämä ovat terveyden rinnalla,mutta kuitenkin ruokkivat turhamaisuuttamme,haluammehan näyttää hyviltä muidenkin silmissä.Olen syönyt koko ajan tavallista kotiruokaa kevyemmin valmistettuna ja rasvan jätin kokonaan pois leivän päältä.Tuloksia on tullut kuuden miinuskilon verran.Alussa olo oli välillä tympeä kun päähän koski,palelsi,hikoillutti ym. mutta nyt olo on tosi positiivinen kun huomaa,että on saanut jotain aikaan.Annoskoot ovat suuria edelleen,mutta lautasella on paljon salaattia,rasvatonta raejuustoa,välillä parsakaalia,kukkakaalia jne.Saan olon kylläiseksi,mutta syömisen jälkeen ei ole ollut ollenkaan ähky olo,mikä normaalisti tuli.Nyt jaksaa aloittaa hommat välittömästi syömisen jälkeen.Tästä tuli nyt pitkä sepustus,mutta haluan kannustaa kaikkia painonsa kanssa kamppailevia,kyllä me pystytään siihen kun kannustamme toisiamme. =)
 
millamagilla
Kiitoksia omista kokemuksistanne :flower:
Printtailinkin eilen hyvältä tuntuvia ja kevyitä ruokaohjeita ja etsin "iltajumppaohjeet" valmiiksi..kerään vielä motivaatiota..
 

Yhteistyössä