Jäi paha mieli päiväkodin lto:sta... en oikein tiedä mitä tehdä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeellistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeellistä

Vieras
Eilen aamulla vein lapseni hoitoon normaalia myöhemmin. Kerroin pihalla lapsen vastaanottaneelle lto:lle (lapsen omahoitaja) että lapsi nukkui tosi pitkään eikä varmaan nuku päiväunia muiden mukana. Tästä sain halveksuvia ja v**tumaisia katseita ja lto alkoi äksyillä ja oikeastaan v**tuilla minulle. En ymmärrä miksi. Eikä ollut itse asiassa eka kerta. Tuntuu että en voi enää luottaa häneen, jotenkin luottamus meni siihen että haluaako hän hoitaa lastani niin hyvin kuin mahdollista, saattaako hän laiminlyödä jotenkin lastani koska on minulle suuttunut/ei tykkää minusta. Toki näin ei varmaankaan ole mutta silti tällainen mielikuva pyörii mielessä... Sanoin tästä nyt aamulla toiselle hoitajalle, koska tämä kyseinen lto ei ollut töissä ja hän kehoitti juttelemaan iltapäivällä kys. henkilölle. Onko tämä normaalia päiväkodissa että näin käy? Tällainen käytös? Näinkin yksinkertaisesta asiasta...

no ei ole normaalia, tietänet itsekin.
mutta jospa olit itsekin jotenkin "herkillä" ja tulkitsit katseet väärin jne . kyllä hän lapsesi hoitaa varmasti hyvin, älä siitä huoli =)

Mua aina vähän mietityttää jos tulkinnat jonkun ihmisen asenteesta tehdään "katseista" tai auringonpilkuista. Voipi olla se tulkintavirhekin jos katseen perusteella päättelee pitääkö lapsen lto musta...

Se on sama onko maanatai vai ehkä torstai . henkilökohtaiset asenteet ja mielipiteet ei saa vaikuttaa työhön. En minäkää voi alkaa mummoja huonosti hoitamaan jos itellä sattuu vituttamaan.

Kaikkien kemiat eivät vain kohtaa. Mutta jos lapsesi viihtyy, niin sittenhän kaikki on hvyin. Meillä lapsi lähes palvoo kahta hoitajaa, ryhmän kolmas hoitaja on pakollinen häiriötekijä lapsen mielestä :) Olen huomannut, että tämä harmittaa (ymmärrettävästi) tuota hoitajaa, mutta kamalan fiksusti hän sen silti hoitaa. Kun kaikki ei ole kaikkien kanssa samalla tavalla samalla aaltopituudella.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Etköhän itsekin vähän liioittele. Eilen oli maanantai... hei haloo, ehkä lto:lla oli vain huono aamu. Jos lapsesi viihtyy hoidossa niin tuskinpa syytä huoleen!

Ai maanantaisin saa aamulla käyttäytyä huonosti lasten vanhempia kohtaan? En minä ainakaan kiukkuile toisille vaikka olisi kuinka huono aamu, jos toinen ei sitä ansaitse.

Lapsi viihtyy siellä ja on tosiaan muitakin hoitajia (ONNEKSI!) seuraamassa tilannetta. Toki myönnän, että tulee itsellekin sellainen olo, että mieli liioittelee tuota laiminlyönti-juttua mutta en voi sille mitään koska lto oli todellakin aika töykeä minua kohtaan, ja tätä on sattunut pari kertaa aikaisemminkin. Yleensä hän on "ihan kiva".

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Mua aina vähän mietityttää jos tulkinnat jonkun ihmisen asenteesta tehdään "katseista" tai auringonpilkuista. Voipi olla se tulkintavirhekin jos katseen perusteella päättelee pitääkö lapsen lto musta...

Katse oli osa tätä juttua, kyllä hän ihan sanallisestikin minulle äksyili.

Tiesivätkö etukäteen, että viet tavallista myöhemmin?

Kirjoituksesi perusteella tulee mielikuva, että olitte myöhässä mitään ilmoittamatta, koska pikkukultamurua ei raskittu herättää, eikä häntä edes saisi laittaa nukkumaan, kun on nukkunut niin pitkään...

no kyllä minäkin sain pph:lta jolla lapseni oli joskus vähän aikaa hoidossa niin hirmuista marmatusta ja hän ei vissiin tykännyt minusta ja keksi kaikenmaailman syitä mistä sanoa. ei tykänny olla lapsikaan, itki sinne mennessä ja alkoi itkeä öisin. löytyi toinen hoitopaikka meidän murulle jossa viihtyi!! kyllä sen huomaa lapsessa jos ei viihdy hoitopaikassaan!
pk:ssa jos lapsi hoidossa niin siellä tietysti tahdotaan pitää se tietty aikataulu jolloin kaikki lapset lepäävät ym. ellei olla niin ystävällistä porukkaa et touhutaan sitten lapsen kanssa jos on nukkunut just pitkät unet ettei sitten tahdota päiväunille..

No mikä on v****ilua sun mielestä? Kyllähän se ärsyttää jos muut lapset nukkuis mut yks siellä nukkarissa pyörii ja villitsee muita. Jotkut vaan on sellaisia, että "töksäyttelevät" ja jollekin se sitten on v****ilua...

Katse ja olemus kertoi: "miksi annoit lapsen nukkua niin pitkään", "mikä teitä vaivaa kun nukutte niin pitkään" ja "nyt tulee ongelmia kun ei saada sitä pentua nukkumaan..." ja lisäksi hän sanoi aika pitkälti samat asiat: "Ei meillä ole aikaa nukuttaa sitä, jos ei kerta ala itse nukkumaan" (kyseessä 1v ikäinen) ja kun sanoin että lapsi varmaan nukahtaisi vasta sitten kun muut heräilee (tarkoittaen ettei edes kannata yrittää nukuttaa) niin lto tokaisi että "ei se siihen aikaan enää voi nukkua!" oikein vittumaisella ja kiukkuisella äänellä. Näiden lisäksi vaikka mitä muuta... :/

Joo, sanokaa vaan että oon käsittänyt kaiken väärin jne. mutta siltä se musta tuntui. Ja ei, en oo raskaana että olis hormoonihuuruja tms. eikä oo muutenkaan mieli herkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kirjoituksesi perusteella tulee mielikuva, että olitte myöhässä mitään ilmoittamatta, koska pikkukultamurua ei raskittu herättää, eikä häntä edes saisi laittaa nukkumaan, kun on nukkunut niin pitkään...

Peesi... Ehkä itse käyttäydyit lto:n mielestä myös tyyliin "meidän pikku prinsessalle kaikki nyt ja heti..." ja annoit tavallaan määräysken, että lapsi ei saisi nukkua päiväunia... Lto ehkä alkoi pohtia mitä tehdä sitten päiväunettoman lapsen kanssa... ja niin etseteraa....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Etköhän itsekin vähän liioittele. Eilen oli maanantai... hei haloo, ehkä lto:lla oli vain huono aamu. Jos lapsesi viihtyy hoidossa niin tuskinpa syytä huoleen!

Ai maanantaisin saa aamulla käyttäytyä huonosti lasten vanhempia kohtaan? En minä ainakaan kiukkuile toisille vaikka olisi kuinka huono aamu, jos toinen ei sitä ansaitse.

Lapsi viihtyy siellä ja on tosiaan muitakin hoitajia (ONNEKSI!) seuraamassa tilannetta. Toki myönnän, että tulee itsellekin sellainen olo, että mieli liioittelee tuota laiminlyönti-juttua mutta en voi sille mitään koska lto oli todellakin aika töykeä minua kohtaan, ja tätä on sattunut pari kertaa aikaisemminkin. Yleensä hän on "ihan kiva".

Niin, piti itsekin tässä miettiä. Että mitäpä jos minä vähän huonona maanantaina vaikkapa teho-osastolla vetäisin potilailta putket irti, kun "vähän vituttais" ;)

Kyllä pitää ammattilaisen olla aina ammattilainen, varsinkin asiakaspalvelutyössä. Muuten pitää hankkia toinen ammatti.

Tultiin ihan ajoissa, normaliin aikaan mutta lapsi vaan oli nukkunut muuten normaalia pitempään.

No mikä on v****ilua sun mielestä? Kyllähän se ärsyttää jos muut lapset nukkuis mut yks siellä nukkarissa pyörii ja villitsee muita. Jotkut vaan on sellaisia, että "töksäyttelevät" ja jollekin se sitten on v****ilua...

No niitähän on joka tapauksessa sellaisia lapsia, jotka eivät joka tapauksessa nuku ollenkaan. Silti heidätkin pitää hoitaa. Itse muistan jo omilta tarha-ajoilta pari tyyppiä, jotka eivät koskaan nukkuneet päikkäreitä. Ei kyllä yhtään haitannut näitä ammattilaisia.

Ei asiakaspalveluammatissa töksäytellä, vaikka olisit luonteeltasi minkälainen tahansa.

Meillä ylläpidetään viikonloppuisin lapsella sama rytmi kuin pk:ssa on.
Silloin kaikki on sujuvaa eikä lapsen tarvitse taipua puolet viikosta eri rytmiin, sellainen on lapselle rankkaa.
On varmasti inhottavaa katsella lasta joka on nukkunut aamulla poikkeuksellisen myöhään, sitten mölisee kun muiden pitäisi nukkua ja sitten iltapäivällä on väsynyt kun taas pitäisi jaksaa touhuta.
Kannattaa vähän miettiä miten sen lapsen täytyy jaksaa siellä pk:ssa, ei se ole vaan sitä että "ehkä ei sit nuku kun muut nukkuvat"...

Tultiin ihan ajoissa, normaliin aikaan mutta lapsi vaan oli nukkunut muuten normaalia pitempään.

Koita nyt sentään päättää milloin veit, aloituksessasi sanoit vieneesi normaalia myöhemmin!

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä:
Eilen aamulla vein lapseni hoitoon normaalia myöhemmin.

Kaikkien kannalta on kyllä helpointa ylläpitää opittuja rutiineja ja rytmejä päiväkotiarjen sujumisen kannalta. Viikonloppuisin voi sitten ottaa vapaammin, mutta mitä pienempi tarhattava, sitä tärkeämpiä rutiinit ja päivän rytmin ennustettavuus ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku asioista loukkaannut:

Peesi... Ehkä itse käyttäydyit lto:n mielestä myös tyyliin "meidän pikku prinsessalle kaikki nyt ja heti..." ja annoit tavallaan määräysken, että lapsi ei saisi nukkua päiväunia... Lto ehkä alkoi pohtia mitä tehdä sitten päiväunettoman lapsen kanssa... ja niin etseteraa....

En antanut määräystä. LTO on aikaisemmin sanonut että kaikki menee nukkariin klo 12 ja vaikka ei nukkuisikaan niin lepäilee ainakin. Sanoin vaan, että lapsi ei tod.näk. nuku, eli on turha pakottaa/nukuttaa, nukahtaa jos nukahtaa.

Hassua että aloituksessa olit sitä mieltä että veit lapsen normaalia myöhemmin?

Jos heillä olisi vaikka suunniteltu päivärytmi lapsilukumäärän mukaan yms?
Oletan sinun ilmoittaneen aikasemmin, että vietkin lapsesi myöhemmin päivähoitoon?

Odotetaan, että päiväkotien henkilökunta luovisi päiväänsä aina vanhempien ja perheiden muuttuvien tarpeiden mukaan ja minun kokemusteni mukaan he näin pitkälle tekevätkin, aina se ei vain ole mahdollista laittaa suunnitelmia uusiksi.

Henkilökunnallakin voi olla paha päivä, vaikkakaan se ei saisi näkyä. Mikäli asiallisesti olit aikaisemmin ilmoittanut muutoksesta päivässä ja muutenkin sopimuksista pidetään kiinni, en ymmärrä tuottuilua.
Mikäli taas lapsen päivärytmi muuttui yllättäin, aiemmin tehdyistä sopimuksista poiketen, ymmärrän lto:n v.tuksen täysin

Yhteistyössä