Jahas, nuorten koulu loppu sitten alkuunsa tänään...

Pommiuhka tietenkin :headwall: :headwall: :headwall: ... Toivotaan nyt ettei mitään pommia löydy! Onneksi sattuu yksi kyläläinen olevan kirkolla töissä, niin toipi nuoret kotiin. Tosin toinen jäi kylille kavereiden kanssa pyöriin, kun sai mieheltä luvan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
missä kaikkialla ne pommiuhat on ollu?
No ei kai vielä ainakaan muualla kuin Pyhäjärvellä ja täällä Joroisissa.

Nyt tuli tieto, että huomenna kouluun. Taitaa olla jo uhkailija kiinnikin, mutta pommin etsinnät jatkuu vielä...

Eihän tässä osaa lähteä päiväunillekaan, vaikka väsyttäs...
 
ysi
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
missä kaikkialla ne pommiuhat on ollu?
No ei kai vielä ainakaan muualla kuin Pyhäjärvellä ja täällä Joroisissa.

Nyt tuli tieto, että huomenna kouluun. Taitaa olla jo uhkailija kiinnikin, mutta pommin etsinnät jatkuu vielä...

Eihän tässä osaa lähteä päiväunillekaan, vaikka väsyttäs...
kyllä niitä voi olla ihan ymäpäri suomen monessa paikassa.

 
No kun ei ne pennut ajattele muuta kun sitä, että on kivaa kun tulee säpinää.
Mä en nyt muista, kuka juuri tänään kommentoi, että tää uutishärdelli lisä noita iskuja kun juuri tämä on niiden pämäärä ja tarkoitus. (Se oli vissiin mielenterveysseuran puheenjohtaja??)
 
Joo, kyllähän tuollaiset tapahtuman aina näitä ruokkii, joten varmasti näitä tulee lähipäivinä lisää muuallakin.
Sitä en sitten tiedä onko se säpinän hakuisuutta vai kenties jonkinlainen avunhuutokin.

Tämä Joroisten uhkaushan oli laitettu nettiin jo eilen illalla, mutta tieto poliisille meni vasta aamulla :eek: . Ja varmasti sen on useampikin ihminen lukenut ennen sitä... Jotenkin olis kuvitellut, että eilisten tapahtumien jälkeen ihmiset herkemmin ilmoittais tuollaisista. Mutta sitähän tämä nykyisin on, ei haluta sotkeutua toisten asioihin... Tai sitten vaan ei välitetä.

Tilanne oli ollut aika kaottinen koululla. Poliisi partio oli ollut sattumalta koulun läheellä, kun tieto tuli. Menivät siis suoraan paikanpäälle aamunavaukseen ilmoittamaan. Viesti kuului kajareista, mutta ei suoraan mikkiin sanottuna vaan sieltä taustala... Osa opettajista koulutuksessa, paikalla sijaisija, jotka eivät osanneet toimia... Osa nuorista oli mennyt aika paniikkiin.

No huomenna kouluun. Meiltä lähtee yksi rauhallisin mielin ja toinen vähän jännittyneenä kouluun.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Kiuruvetinen:
Kiuruvedellä oli tänään keskustan koulujen ovet lukittu ja vartija ovella uhkauksen vuoksi.
Täh?! Siis Kisikselläkin? Mitkä koulut? Lukio? Yläaste?
Nim. "Ei kai vaan mua kiinnosta..." ex-kisisläinen kun oon...
 
Kiuruvetinen
Lukio ja yläaste ensin, sitten myös ala-aste (saattoi johtua tosin siitä, että ala-asteelaiset olivat urheilukisoissa). Yläasteella ainakin oli vartija ovella. Sama uhkaaja, joka oli uhannut nyt Pyhäsalmenkin kouluja.
 

Yhteistyössä