Jaha, tuli kutsu palaveriin (eskariasian tiimoilta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jellonainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
13 143
3
36
Kirjoittelin tänne aiemmin laittaneeni sähköpostia eskariopelle, koska en ole tyytyväinen siihen kuinka olemattoman vähän he ulkoilevat ja siihen kuinka lastani ei mielestäni kannusteta riittävästi leikkimään muiden kanssa. Tänään eskariope oli laittanut viestin, jossa kertoi sopineensa palaverin, jonne on tulossa hän, eskarilaisten yksi hoitaja, rehtori ja me vanhemmat (tai siis minä yksin, koska meillä ei ole täällä lapsenvahtia). Todella hienoa että asia halutaan selvittää, mutta tuli heti olo että joudun jonkinlaisen inkvisition eteen kun läsnä on noin monta koulun edustajaa ja minä. Lisäksi olen aika huono ilmaisemaan ajatuksiani suullisesti, jos haluan saada ne hyvin selvitettyä. Siispä taidan ehkä luistaa palaverista kirjoittamalla uuden sähköpostiviestin, jossa selvitän vielä niitä asioita, joita pidän epäkohtina eskarissa.

Vai kuinka te muut kokisitte tuollaisen tilanteen? Olenko ihan outo kun karsastan tuollaista palaveria? Apua, en tiedä mitä tekisin!

samaa mieltä, että totta kai menet. Jos näet epäkohtia hoidossa, ja nyt kun siellä on myös muita koulun edustajia niin asilla voi jopa jotain tapahtua,

ja tosiaan jos nyt et sinne mene ei muutoksiakaan tule luultavasti tapahtumaan.

siis helppo se on vaatia kaikennäköistä mutta ne opettajat jne. on ihmisiä vaan joilla raskas työ. onhan se jo 2 lapsen kanssa vaikea useinkin tasapainoilla, puhumattakaan että on iso luokka

en tiedä miten ilmaisit asiasi. minä olen vaan joskus reissariin laittanut pikkujuttuja, eikä ole mitään palaveria haluttu pitää asian tiimoilta vaan olen saanut palautetta päiväkodissa. ja siis toiveita vaan, mullle on aika sama miten ulkoilevat. ei se ole mikään autuaaksi tekevä asia enkä kotiäitinäkään joka päivä raahautunut ulos.

Tietenkään et livistä!!!! Esilleottamasi asia on vaan otettu vakavasti ja kaikki asioihin vaikuttavat paikallaolijat tulevat tietty mukaan. Ole siis hyvilläsi, että asiaan on reagoitu, sitä kai halusit. Valmistaudu vaan esittämään oma asiasi ja ole valmis kuuntelemaan myös muita, niin palaveerista voi tulla paljon hyvää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ja:
Jos on muita samoin ajattelevia eskarilaistaen vanhempia niin pyydä mukaan :)

Olisi ihan hyvä idea, mutta tunnen hyvin oikeastaan vain ne, joiden lapset ovat siellä vain eskariajan eivätkä jää hoitoon. Heille ei siis ulkoilu ja hoidon laatu ole niin tärkeitä asioita. Yhden hieman vanhemman äidin kanssa yritin ottaa asian puheeksi, mutta hän vaikutti niin konservatiiviselta tyypiltä, ettei taida olla iskemässä nyrkkiä pöytään ja vaatimassa muutosta. Minulla oli vain niin suuret odotukset ihanan päiväkotiryhmän jälkeen, että nykytilanne tuntuu aika kamalalta.

mutta tekisin selväksi, että palaverin asetelma kummastuttaa. Laittaisin myös rehtorille aikaisemmin lähettämästäsi sähköpostista kopion menemään, jotta tietää mistä on osaltasi ollut kyse (on saattanu paisua opettajan suussa). Meillä ei KOSKAAN ole yliedustusta virkamiestaholta kun on lapsen asiassa palaverista kyse. Asiakkaalle ei koskaa saa tulla tunnetta, että hän on ikään kuin altavastaajana suuren koneiston pöydässä.
Tsemppiä! Ja tosiaan laita itsellesi ihan paperille mitä haluat tuoda esiin. Itse olen joskus ihan lukenut paperista "missä mennää ja nykytilanne".

Minusta paikalla kuullostaa olevan ihan oikea poppoo eskarin puolelta. Etkö saisi mistään hoitajaa, jotta miehesikin pääsisi mukaan? Ei noita palavereita tarvitse pelätä -sehän olisi ollut välinpitämättömyyttä, jos mitään kutsua palaveeraamaan ei olisi tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta tekisin selväksi, että palaverin asetelma kummastuttaa. Laittaisin myös rehtorille aikaisemmin lähettämästäsi sähköpostista kopion menemään, jotta tietää mistä on osaltasi ollut kyse (on saattanu paisua opettajan suussa). Meillä ei KOSKAAN ole yliedustusta virkamiestaholta kun on lapsen asiassa palaverista kyse. Asiakkaalle ei koskaa saa tulla tunnetta, että hän on ikään kuin altavastaajana suuren koneiston pöydässä.
Tsemppiä! Ja tosiaan laita itsellesi ihan paperille mitä haluat tuoda esiin. Itse olen joskus ihan lukenut paperista "missä mennää ja nykytilanne".

"Asiakas" on lapsi, ei hänen vanhempansa... Minusta tuo kuulostaa siltä, että asia on otettu vakavasti. Hienoa, että paikalla on vaikka ketä. Ja on hienoa kaikkien oikeusturvan kannalta, että paikalla on useita tahoja keskustelemassa asiasta.

Jos et osaa puhua, kirjoita ajatukset paperille. Rehtorit sun muut on ihmisiä ja usein tosi mukavai sellaisia. :)

Yhteistyössä