Jaha, meille valitettiin sitten metelistä. :(

• Viestiketjun aloittaja hissunkissu
  • Ensimmäinen viesti
niih
Kotimammat nyt ei vaan ymmärrä, että vuorotyöläisten on nukuttava työvuorojen mukaan MYÖS PÄIVÄLLÄ. Helppohan kotimammojen on olla, kun ei tarvii tehdä oikeaa työtä.

"lastenhoitaja"
ihmiset jaksaa valittaa.. anna vuorotyöläisen naapurisi olla omassa arvossaan valituksinensa, itse on työnsä ja asumismuotonsa valinnut. naapureita ei vaan voi valita. itse teen vuorotyötä ympärivuorokautisessa päiväkodissa ja asun lähiössä, jossa paljon lapsiperheitä. kyllä minäkin ärsyynnyn jos joku pitää päivällä kauheeta meteliä kun yritän yövuoron jälkeen nukkua, mutta oma on vikani. ei siitä naapuria oo syyttämistä jos itse en saa nukuttua.

ja tiedän kyllä että lapset pitävät ääntä vuorokaudenaikaan katsomatta, ei sille minkään voi. elämä on sellaista.

joku tässä aiemmin mainitsi että "lapsella ADHD, ei kaikki lapset melua", niin voin ihan työni puolesta sanoa, että hoidan vaikka kuinka montaa kovaäänistä ja liikkuvaista lasta jotka on ihan täysin terveitä. joillakin vaan on kovempi ääni ja menevämmät jalat kun toisilla.

myös joku tuumasi että vie lapsesi päiväkotiin ja mee oikeisiin töihin, niin minä olen kyllä sitä mieltä että OLE KOTONA LAPSESI KANSSA NIIN KAUAN KUN SUINKIN MAHDOLLISTA!! lapsuus on kuitenkin ainutlaatuista aikaa ja lapsi oppii koko ajan uutta, pidän tärkeänä että vanhempi voi olla mukana kaikessa elämän myllerryksessä mitä pieni lapsi kokee, näkee ja tuntee.

tsemppiä kotiin, ja älä turhia naapurista ota stressiä. nauti ajasta lapsesi kanssa :)

"vieras"
Meillä niin, että asuttiin tätä ennen rivitalossa ja paritalossa, häätöä ei niistä saatu, mutta molemmissa naapuri valitti lasten äänistä keskellä päivää...eivätkä olleet edes mitään vuorotyöläisiä.

Joillakin ei vaan ole sitä omaa elämää ja pitää keksiä jotain mistä valittaa ajankuluksi.

Nyt asutaan kerrostalossa, jossa ei ole edes muita lapsiperheitä ja kukaan ei valita meille mistään. Viimiseks olisin uskonu että lähiössä jossa lapsiperheitä muitakin ja vain se yksi naapuri keksii meistä valittaa. Sitten muutat kerrostaloon keskustaan, ei muita lapsiperheitä, silti kukaan ei valita ja meiltä kuuluu ääntä...toisella pojista adhd....lääkityksen myötä meno onneksi vähän rauhottunut.

"pontso"
Jaa, jos lasten pitää olla hiljaa että vuorotyöläinen saa nukkua päivällä, niin sit kyllä saa lapsiperhekin vaatia sitä että kun laps käy nukkumaan vaikka jo klo 19, niin muiden pitää olla ihan hiljaa! Se on ihan sama asia, vaikka hiljaisuus vasta 22 alkaakii.
Eikä sit se vuorotyöläinen saa käydä klo 22 jälkeen esim. suihkussa vaikka tekis kui rankkaa ja likasta työtä. Sen on vaan ootettava aamu 7 että suihkuun pääsee.

Lasten äänet kuuluu normaaleihin ääniin. Hiljaisuus on useimmissa kerrostaloissa klo 22-07. Ja useimmat lapset nukkuu tuon ajan.

Tuli mieleen kun juttelin yhen tutun kanssa. Jouluaattona pukki tuli jo melko aikasii iltapäivällä. Tietty lapset oli innoissaan ja jopa nauroivat ja ilakoivat lahjoista :eek:
Noh, niije naapuri tuli valittaan niille nauramisesta ja riemun kiljahduksista! Alkuiltapäivästä ja jouluaattona!!

No sitten naapurisi ottaa kimpsut ja kampsut jä lähtee kävelemään! Normaalia elämän ääntä ei musta tartte alkaa hiljentämään. Kamalaa ajatellakkin että omassa kodissa pitäs hissutella. Taas yks syy, miksen koskaan halua muuttaa kerrostaloon. Meillä kun nuo ipanat saa täällä osottaa fiilikset vaikkapa sitten huutamalla/raivoomalla jos on sellainen olo. Mutta jos nyt tosiaan tahtoo antaa sen naapurinsedän nukkua niin pihalle vaan touhuamaan :)

Minusta tuo "valitus" oli ihan ok siihen asti, että pyysi vuokranantajanne puhelinnumeroa. Fiksu olisi ollut, jos olisi vain ystävälliseen sävyyn (kuten ap mainitsi) sanonut, että teiltä kuuluvat äänet häiritsevät häntä ja jättänyt teille mahdollisuuden tuumia onko jotain tehtävissä. Ei olisi kiva, että heti on vuokranantajalle valittamassa, mitä tuo numeron pyytäminen kielii.

[QUOTE="vieras";23060189]Yritä pitää se kiljuva kakarasi kurissa tai mikä parasta, pistä se johonkin päivähoitoon ja mene itse töihin.[/QUOTE]

Oletko kokeillut pitää hiljaisena lujatahtoista uhmaikäistä? Teippi suun eteen? Ärsyttää tälläiset kommentit! AP:lle kovasti tsemppiä, et tosiaan oo tehnyt mitään väärää!

Ja vielä, että jos kaikki kerros/rivitaloissa asuvat uhmaikäiset hyssytellään hiljaiseksi, niin johan on soppa sitten myöhemmin. Uhma nyt vaan täytyy kestää, ja lapsen täytyy saada kiukuta se pois!

"minä"
No, ap:n vuokranantaja varmaan sanoo tuolle naapurille suorat sanat :)
Meillä oli joskus muinoin aivan täyskahjo alakerran naapuri. Oma teininsä piti bileitä kyllä keskellä yötä jne, mutta kun mun vauva leikki jollain mistä kuuui hieman ääntä, niin hakkas kattoon tai patteriin. Ihan mielisairas tyyppi...

Jätä ap valittaja omaan arvoonsa! Päivällä SAA kuulua elämisen ääniä.

no tuo lasten metelöinti on kyllä vähän kinkkinen juttu, vaikka se onkin periaatteessa normaalia elämisen ääntä, niin kyllä siinäkin voi mennä liiallisuuksiin.. ja kyllä mä omaa lastani komennan olemaan hiljaa juuri siitä syystä että häiritsee naapureita..
tosin, kyllä mä itsekkin häiriinnyyn siitä metelistä mikä syntyy jos alspi hakkaa lelulla lattiaa tai huutaa turhaan..

Kotimammat nyt ei vaan ymmärrä, että vuorotyöläisten on nukuttava työvuorojen mukaan MYÖS PÄIVÄLLÄ. Helppohan kotimammojen on olla, kun ei tarvii tehdä oikeaa työtä.
Meil tekee kumpikin töitä ja voivoi jos joku vuorotyöläinen häiriintyy elämänäänistä lapsen ollessa kotona. En anna karjua miten vaan mut ei lasta voi vaijentaakaan kokonaan. Kukaan ei voi kerrostalossa vaatia että muut elävät just hänen halunsa mukaan. Kaikkien on sopeuduttava ja jos ei ni voi mennä sinne missä ei muita ole. Tässäkin rapussa on niitä vuorotyöläisiä+lapsiperheitä eikä kukaa jaksa rutista jos päivällä kuuluu ääniä. Tulpat korviin jos niin häirii.

hissunkissu
[QUOTE="huoh";23060922]minä en henkilökohtaisesti ymmärrä millä konstilla YKSI kaksivuotias saa sellaisen melun aikaiseksi että naapurit häiriintyy?[/QUOTE]

En ymmärrä minäkään. Siis kun ihan oikeasti, ei meidän lapsi mitenkään jatkuvasti KARJU tai HUUDA. Ei hän ole edes mikään ylivilkas tapaus, välillä tietysti ihan normaaleja kiukku ja riehumiskohtauksia, eikä nekään nyt mitenkään päättömiä ole, mutta niinkun sanoin, lapsella on normaalistikkin kova ääni, oli menossa kiukkukohtaus tai ei.
Tosi kiltti tyttö,tuttujen seurassa kuin pikku myy mutta vieraiden seurassa jopa hieman ujo.

En vaan enää tiedä mitä voisin tehdä, ulkoillaan ihan varmasti riittävästi, lapsi näkee ikäisiään ja saa leikkiä heidän kanssaan, on vaikka mitä toimintaa... onpa kiva ku nyt tuntuu ettei voi enää kutsua lapsiperheitä meille kyläänkään, siitähän vasta sitte melu lähtis tämän rinnalla!

Ee
Minä olisin sanonut sille naapurille yhtä kohteliaasti ja asiallisesti, että teillä on AINA hiljaista kun talossa on hiljaisuus, koska te ette pidä bileitä tai soita poppia muuten kovalla. Lapsen äänet päivällä ovat normaaleja elämän ääniä, joita kerrostalossa päivisin saa kuulua. Sellaisia ihmisiä, joita nämä elämän äänet häiritsevät, kehotan muuttamaan omakotitaloon, koska kerrostalossa niitä vaan aina kuuluu.

mie olen tehnyt valituksen päivällä kuuluneesta metelöinnistä kun asuin kerrostalossa, nimenomaan siitä syystä että vaikka on päivä niin ei se silti tarkoita sitä että alakerran naapurin tarvitsee kuunnella hirveää rytinää yläkerrasta..
meidän yläpuolella asui lapsiperhe ja se oli kamalaa kolinaa mitä saivat aikaseksi.

hissunkissu
Siis soitin jo itse heti miehen käynnin jälkeen vuokranantajalleni ja selitin että näin on käynyt. Kerroin myös hänelle että ihan varmasti meiltä meteliä kuuluukin, kun on tuon ikäinen lapsi, ja vuokranantajakin nauroi (todella mukava vanhempi mies) että höpölöpö, älä tuollaisesta välitä kaikenlaisia niitä on liikkeellä valittamassa. Puhuttiin pitkään ja tietää kyllä nyt että alakerran mies saattaa soittaa hänelle, mutta kyllä vuokranantaja oli minun puolellani.

Pelottaa nyt vaan että ihan oikeastikko tällaisen takia voi saada varoituksen?!

"vieras"
Kerrostalossa vaan pitää ottaa naapurit huomioon. Jokaisella kun on oikeus elää rauhassa omaa elämää. _Kukaan_ ei tykkää kuunnella älämölöä pitemmän päälle.
Jep..puolin ja toisin. Jos tahtoo rauhaa ja hiljasuutta niin kerrostalo ei tosiaan oikee paikka asua!!!!!!!!!Muuttakoot sitten jonnekkin omaan rauhaan!!! Mua ainakin niin vituttaa nää lastenvihaajat jotka tunkee itsensä väkisin asumaan "lapsisperhealueille" ihan vaan sen takia kun ei ole omaa elämää ja on kiva valittaa koko ajan...näitäkin ihmisiä on.

"vieras"
mie olen tehnyt valituksen päivällä kuuluneesta metelöinnistä kun asuin kerrostalossa, nimenomaan siitä syystä että vaikka on päivä niin ei se silti tarkoita sitä että alakerran naapurin tarvitsee kuunnella hirveää rytinää yläkerrasta..
meidän yläpuolella asui lapsiperhe ja se oli kamalaa kolinaa mitä saivat aikaseksi.
Mistä se meteli tuli?Siis mitä tekivät siellä?

Yhteistyössä