Jättitrampoliinista..

vieras
Naapurilla on ja kovassa käytössä koko kesän. Haavereita kyllä on ssattunut joten sääntö, että yksi kerrallaan pomppii on hyvä. Likalla tuli kaverin polvi leukaan ja huuli pahasti halki yms. Hintoja en tiedä.
 
Mun veljen pihalla on trampoliini ja ihan hauskahan se lasten mielestä on. Tekevät erilaisia temppuja siellä ja joskus vaan makoilevat :D Niitähän saa ihan cittaristaki. Ehkä en 6 lasta laittas sinne yhtäaikaa, niitä haavereita kun sattuu tosi helposti..
 
Onko tietoa kannattaako hankkia se turvaverkko siihen? Olen siitä kuullut vähän eriäviä mielipiteitä ja olen kahen vaiheilla sen hankkimisesta. Muksut jo kovasti oottaa, että saisivat trampoliinin jo =).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Me kaytiin eilen tuttavilla, joilla on sellainen jattitrampoliini pihassa. Kaikki lapset (6kpl) mahtuivat yhtaikaa trampoliinille.
Varmaan mahtuvat, mutta yhtäaikaa ei noissa saa pomppia.

Ostakaa sitten se turvaverkko. Mä olen ihaillut erittäin nerokkaita sijoituspaikkoija trampoliineille. Yksi oli sijoitettu ilman verkkoa kivisen rinteen viereen. Yleensähän vieressä on puu, kukkia tai kiviä, kun jättis ei muuten mahdu pihaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mun veljen pihalla on trampoliini ja ihan hauskahan se lasten mielestä on. Tekevät erilaisia temppuja siellä ja joskus vaan makoilevat :D Niitähän saa ihan cittaristaki. Ehkä en 6 lasta laittas sinne yhtäaikaa, niitä haavereita kun sattuu tosi helposti..

Haavereita minakin pelkasin koko ajan ! Ei onneksi sattunut mitaan. Meidan 12v. piti pienemmille jarjestysta ylla :D

 
Meillä on ollu tuolla ladossa kesällä trampoliini. Näppärä, pääsee sateellakin muksut purkamaan ylimääräisiä höyryjä :D

Meillä se turvaverkko on ihan ehdoton kun 5v. ja 2v. rymyävät siellä. Alas ois tultu ja reteästi moneen kertaa ilman sitä. Mukulat odottaa jo, koska se taas pystytetään.

en muista kokoa, mutta hiton iso se on. Mies osti käytettynä, kun löysi työpaikkansa intrasta ilmoituksen, 70? kärsittiin ja on se ollut kyllä ihan hintansa väärti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miima76:
Onko tietoa kannattaako hankkia se turvaverkko siihen?
Oletko koskaan katsellut neloselta perjantaita "Hauskoja kotivideoita"? Vastaus kysymykseesi löytyy ohjelman trampoliinivideoista. :D

Turvaverkko on siis ilman muuta pakollinen mutta sekään ei poista aikuisen valvontavastuuta. Ties kuinka monta putoamista turvaverkko on meilläkin estänyt.


 
Alkuperäinen kirjoittaja miima76:
Meillä onneksi saa pihaan semmoiseen kohtaa missä ei ole kiviä tms ihan sen vieressä.
Trampoliinin reuna on noin metrin korkeudessa ja sieltä kun sopivan holtittomasti tulee niskoilleen alas niin lienee ihan yksi ja sama onko maassa kiviä vai höyhentyynyjä.

Kiinnostaisi tietää mitkä sinulla ovat ne seikat jotka puhuvat turvaverkkoa vastaan?

Maksaahan se verkko satasen mutta sillä säästetyllä satasella ei sitten saa lapselle pyörätuolia.

 
En ole turvaverkkoa vastaan enkä tietääkseni niin ole myöskään väittänyt. Vaan että olen kuullut siitä eriäviä mielipiteitä ja olen itse ollut kahden vaiheilla sen hankkimisesta. Niistä asioista mitä olen kuullut on jo aikaa ja varmasti verkotkin ovat sen jälkeen kehittyneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miima76:
En ole turvaverkkoa vastaan enkä tietääkseni niin ole myöskään väittänyt. Vaan että olen kuullut siitä eriäviä mielipiteitä ja olen itse ollut kahden vaiheilla sen hankkimisesta. Niistä asioista mitä olen kuullut on jo aikaa ja varmasti verkotkin ovat sen jälkeen kehittyneet.
Et ole väittänyt. Ehkä muotoilin kysymykseni hieman väärin.
Mitkä ovat olleet ne perustelut joita olet kuullut?
 
se tuhma äiti joka kieltää kaiken kivan
meillä on tollanen iso trampoliini talvisäilössä.ei taijeta tänäkesänä koko hökötystä laittaa esille.ois nekin tappelut ja riitelyt jääneet vähemmälle.murkkuikäiset tekevät kuperkeikka ynnämuita temppuja.ei uskota kun kerron että voi halvaantua,pikkuipanat taas hyppivät toistensa päälle.milloin on huuli halki tai jalkaan sattuu......argh,,,,, en jaksa vahtia koko kesää trampoliinin vieressä.olkoon siis laatikossa.
 
Mm. että ollaan luotettu liikaa siihen verkkoon ja kuitenkin sieltä väleistä pääsee tippumaan alas. Tuossa nyt yksi asia mitä olen kuullut, mutta siitä tosiaan on jo aikaa. Ja ennen kun siitä nyt ruvetaan vääntämään niin ei ole tarkoitus jättää muksuja vahtimatta verkosta huolimatta.
Jonkun kerran tytöt ovat päässeet kylässä hyppimään ja ihan asiallisesti ovat olleet, mutta eipä niitten päähän pistoista ikinä tiedä. Ikä- ja kokoeroa kuitenkin jonkun verran. Itellä ei ole sen enempää kokemusta noista, kun nyt ollaan vasta trampoliinia hankkimassa. Ja senpä vuoksi kyselin täältä kokeneemmilta mielipiteitä.
 
meillä
oli 4,3m halkaisijaltaan oleva tramboliini turvaverkolla,kunnes 5 bv tyttö hyppeli aivan normaalisti ja jalka vääntyi jotenkin alaspäin hypätessä(ei siis maahan) ja sekä sääri-että pohjeluu katkesivat ja 6 vk oli pyörätuolissa. Silloin lähti meiltä tramppi parempaan kotiin. Onneksi meillä ei mennyt muksuilta niskat kuten kirurgi kertoi jollekin lapselle käyneen kun putosi trampista peräkärryn lafdalle niskoilleen=(
 
Alkuperäinen kirjoittaja tramppa:
Miehen työkaveri on kuulema kaivanut trampoliinin maahan niin että trampoliini on maan tasalla. Minusta se on aika nerokasta :)
Tällasta ratkaisua mäkin olen miettiny viime kesäisen puuhamaa reissun jälkeen.
sitä en vain ole vielä keksiny että missä meijän pihassa olis paikka tällaselle kuopalle.

Sit semmosta tossa mietin kun yhen talon pihassa tässä mein lähellä on koko talven ollu se trampoliini pihalla niin ainakaan ite en uskaltais siinä enään hyppiä... mahtaako kestää talven jäljiltä?
 
Tossa Jumpkingissa ainakin se verkko on korkea ja punotaan koko pituudeltaan alhaalta kiinni trampoliiniin, sinne reunasuojuksen alle. Käytännössä mahdotonta pudota alas, mitään välejä ei ole, vetskarillinen pieni oviaukko.

Mä olin alkuun todella varauksellinen noiden suhteen, mutta tosi asiallisesti on sujuneet sekä omien että vieraiden muksujen pomppimiset siinä. Varmaan kun täällä haukansilmä vahtii. :D <@>
 
gg
meillä on ollut trampoliini turvaverkolla jo 3 kesää, neljäs tulossa tanä vuonna. maksoi turvaverkolla vähän vajaa 300? silloin ,on se isoin yli 4 metriä halkasijalta. ehdottomasti on ollut hintansa arvoinen kun laskee hyppelytunnit . ensimmäisenä päivänä pojalta meni nivelsiteet kädestä kun käsi jäi alle, sen jälkeen ei mitään ole sattunut. ikinä en antais ilman turvaverkkoa hyppiä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Tossa Jumpkingissa ainakin se verkko on korkea ja punotaan koko pituudeltaan alhaalta kiinni trampoliiniin, sinne reunasuojuksen alle. Käytännössä mahdotonta pudota alas, mitään välejä ei ole, vetskarillinen pieni oviaukko.
Ja näin se taitaa olla kaikissa trampoliineissa. Ei ole mitää välejä.

Tuo edellä kuvattu "tippuu väleistä"-juttu tuntuu ihan pelkältä selittelyltä säästää satanen turvallisuudesta.


 

Yhteistyössä