jos poistut pihasta, niin älä jätä, ton ikäiset voi keksiä vaikka mitä. voi olla talo ja lapset vaikka tulessa kun tulet jos sattuvat löytämään tulitikut.
Kaikki lapset eivät sytytä tulipaloa, vaikka löytävät tikut!Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26249748:jos poistut pihasta, niin älä jätä, ton ikäiset voi keksiä vaikka mitä. voi olla talo ja lapset vaikka tulessa kun tulet jos sattuvat löytämään tulitikut.
En mä ole hysteerinen, vaikken jättäisikään tuon ikäisiä keskenään Onnistuu hysterisoimattakinAlkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26249760:Kyllä tosiaankin jättäisin,ihme hysteerikkoja taas täällä.
Paremminkin, millaisia vanhempia, jotka jättävät lapsensa yksin. Katsopa kuinka nopeasti tuli leviää, siinä 15 min on pitkä aika. Lapset keksivät mitä vain.Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;26249760:Kyllä tosiaankin jättäisin,ihme hysteerikkoja taas täällä. Ja aina vedotaan just tulipaloon jne. Millaisia lapsia teillä on jos pelkäätte tulipaloa ja ties mitä onnettomuuksia VARTISSA? Ovathan tuon ikäiset ulkonakin yksin.
niin palstamammoilla näkyykin olevan niin fiksuja lapsia, että ne osaa olla yksin pihalla jo heti sen jälkeen kun oppivat kävelemään, eikä hukuta itseään vesiojaan, ja toki jos hukkuu, niin sehän oli vahinko.Kaikki lapset eivät sytytä tulipaloa, vaikka löytävät tikut!
Aikamoinen vastuu, jos joku onnettomuus tapahtuuJättäisin. Sen verran pitää opetukset ja ohjeet mennä perille, että voi LUOTTAA vanhemman lapsen vastuuseen. Ei ne lapset mitään nössöjä ole.
Itse olin useinkin valvojan roolissa saman ikäisena kun kaksoisveljet olivat nelivuotiaita.
Kaverin 4v oli keksinyt isosiskon 8v kanssa kivan leikin . Peittivät lukulampun tyynyllä siitä tuli hohtava olio ja loput voikin sitten arvata
Mitä vaan voi sattua ja hätätilanteissa ei voi olettaa lapsen osaavan toimia oikein.
Aivan. Sehän on jokaisen oma valinta, kuinka toimii.Kuka ei jättäis ja kuka jättäis.
Mutta en kyllä siitä huolimattakaan rupea tekemään mitään toisin.
Kylläpäs on kirvoittanut teidän mieliä tämä kysymys.
Eli meitä on moneen junaan.
Kuka ei jättäis ja kuka jättäis.
Noh, ehkä ymmärrän paremmin sitten et miksi ne mun parit kaverit on niin hämmästelleet ja kummastelleet asiaa.
Mutta en kyllä siitä huolimattakaan rupea tekemään mitään toisin.
Meiltä kuitenkin pääsee ovesta ulos kahvasta painamalla jos nyt jotain sattus. Ja joskus on tosiaan ollut isompi ovella huutelemassa et äiti tuu pyyhkimään siskon pylly.
Naurattanu varmasti ohikulkijoita
Ja tosiaan kaiken huippuna et oon tehny tätä jo tässä tän talven ajan.
Eli pienempi ollu vasta sen 3,5 vuotias sillon.
Ja eihän toi isompi mitenkään ole vastuussa pienemmän tekemisistä.
En odota sellasta, ei tulis mieleenkään.