jättäisitkö 2 vuotiaan ja 5 vuotiaan keskenään kotiin 15 minuutiksi?

• Viestiketjun aloittaja ojsdakfjlkasd
  • Ensimmäinen viesti
ojsdakfjlkasd
Meidän aamut ovat niin hankalia kun esikoinen täytyy viedä eskariin. Metsän läpi lumessa kahlaten menee toi 15 minuuttia kun oon takaisin kotona. Pulkkaa en voi vetää tossa lumimäärässä ja 2 vuotias ei voi siellä kävelläkään. Tietä pitkin ois taas matkaa 2 km.
Lisäksi 2 vuotias ei jaksa herätä 8lta. Jätin pojan nukkumaan nyt kahtena aamuna ja nukkui edelleen kun tulin takaisin. 5 vuotiaan herätin katsomaan lasten ohjelmia ja neuvoin ottamaan pikkuveljen syliin jos se herää.
Koko syksyn oon raahannut lapset mukaan eskarireissulle mut nyt lunta on niin paljon ettei enää onnistu:/
mitä te tekisitte? oli kamala huoli kun jätin lapset kotiin:/ mut samalla paljon helpompaa ja nopeempaa.

Mä en kyllä jättäisi... Tosin meidän 2 vuotias onkin niin vauhdikas että saisi 15 minuutissa aikaiseksi vaikka ja mitä!
Ja 5 vuotias taas sen ikäinen, ettei vastuuta voi hänelle sysätä. Jos sillä aikaa menee juuri mielenkiintoinen piirretty, niin ei tuon ikäinen vielä osaa kiinnittää huomiota piirrettyjen sijaan 2 vuotiaan perään.

"Mimi"
No en todellakaan jättäis! Mitä jos oikeasti tapahtuu jotakin (esim. pienempi saa jonkun lelun kurkkuun)? Sinä JA 5-vuotias tuntisitte syyllisyyttä koko loppuelämän. Hanki kantoliina (käytettyjä saa kympillä netistä), niin saat 2-vuotiaan kannettua siinä. Varaat enemmän aikaa, niin 5-vuotiaskin voi tarpoa lumessa. Ja lapset aikaisemmin nukkumaan, niin jaksaa herätä ja nukkuu ehkä paremmin päikkäritkin kun ulkoilette heti aamusta?

"abc"
En mäkään uskaltaisi, mut meidän 2v on tosi vauhdikas heppu ja vanhempi on reilu 4v.
Eniten mua huolettaa se, että matkalla mulle tapahtuiskin jotain, kaatusin ja nilkka murtuis, jäisin auton alle tms. ja siitä ajasta tulisikin paljon pidempi. Lisäks 15minuutissa ehtii tapahtua jo vaikka mitä.

Se riippuis lapsista. En usko, että jättäisin, mutta ihan on lapsikohtaista. Pikkusiskoni kanssa voisin jättää, ehkä. Riippuisi aika paljon asuinympäristöstäkin. Hankala sanoa, en ole koskaan ollut siinä tilanteessa.

ap....
2 vuotias menee nukkumaan 8 mut päiväunia nukkuu vain 30 minuuttia. rytmiä on yritetty muuttaa mut ei onnistu. 5 vuotias on rauhallinen kiltti tyttö joka ei vielä koskaan ole keksinyt mitään järjetöntä.

"äiti"
en jättäisi.. olen jättänyt kasivuotiaan yksin nukkumaan pariksi minuutiksi, se on pahin mitä olen tehnyt pakon edessä. mutta kyllä tuo 15min tuntuisi liian pitkältä ajalta, 5vee on tosi pieni itekin vielä...

e ei
MInä raahaan mukana eskarilaisen vientiin 5,4,2 ja 7kk ikäisen. En todellakaan jättäisi ketään niistä kotiin vaikka minulla ei mene vientiin kuin korkeintaan vajaa 10min.

Mietin myös sitä, että miten nämä vanhemmat jotka jättävät lapsia liian aikaisin yksin ajattelevat vain sitä, mitä lapset tekevät sillä aikaa.
Miettikää, mitä voi tapahtua jos teille itsellenne sattuu jotain?
Auto ajaa teidän päälle, tai loukkaannutte muuten vain ettekä pääse nopeasti kotiin.
Ei kukaan tiedä, että juuri sinun lapsesi on siellä aivan yksin?

"Mimi"
Vielä: Meidän viisvuotias ei osaisi lohduttaa heräävää pientä (meillä 3 v.), puhumattakaan tosiaan siitä, jos jotakin sattuisi. 15 min. on silloin pitkä aika. Itse jätän ihan silloin tällöin heidät korkeintaan 1-2 minuutiksi jos on esim. pakko hakea jotakin autosta. Muuten halua olla kuuloetäisyydellä. Tuo 3-vuotiaskin kerran onnistui (2-vuotiaana) saada lelun poikittain syvälle kurkkuun, siinä oli leikki ja tyyneys kaukana...

"Mimi"
Ja tosiaan, mitä jos itsellesi sattuu jotakin? Sairaskohtaus voi tulla yllättäen (itselleni puhkesi epilepsia 24-vuotiaana, onneksi olin kotona nukkumassa kun eka kohtaus tuli), tai kuten miehelläni, että vain liukastuu mutta koko polvilumpio hajoaa murusiksi. Silloin on parempi että lapset ovat mukana, vaikkei se ihannetilanne olekaan, mutta se että hysteerisinä odottelisivat kotona ja ihmettelisivät missä kaikki ovat...

ap...
no ei tuolla metsässä paljon autoja näy ei siellä auton alle jää. eskari näkyy metsän läpi meidän ikkunasta, matkaa on 200m. mut lunta on paljon ja siksi menee aikaa. mut täytyy ostaa toinen auto että saan joulun jälkeen lapsen eskariin. ei mulla ole aikaa tuntia laittaa yhteen eskarireissuun koska töitäkin on tehtävä. (yrittäjä olen ja kotona teen töitä)

"vieras"
olen jättänyt 1v8kk ikäisen tytön nukkumaan päiväunia kun olen ollut pois noin 15-20min ja kotona on ollut pian 8v poika jolla on kännykkä jolla voi soittaa jos tyttö herää tai tulee joku hätä, mutta 5v kanssa en ketään jättäis, sen ikäinen on vielä niin pieni...

Yhteistyössä