Jätettiin lapset nukkumaan, ja...

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Tätä mä taas en vois koskaan tehdä. Ei tulis mieleenkään poistua kotoa ja jättää lasta yksin, vaikkakin nukkumaan.
En tekis tuota minäkään.
Sama matka tuonne kauppaan kuin teillä saunaan :) ja yleensä menee korkeintaan 5min.
Mut mun mielestä kotoa poistuminen on silti eri asia.
Kukaan ei voi esimerkiksi ajaa mun yli autolla kun menen saunaan.
Mut tää on mun mielipide ja ajatusmaailma vaan.
 
zzz
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Niin ja jos olet yh ja kakkimisessa sulla menee se 15min ainakin niin otat lapsen vessaan mukaan jottei jää vaan yksin minnekään.. Hei haloo!
Samoten kun tahdot suihkuun,otat lapsen suihkuhuoneeseen mukaan,eihän häntä voi jättä yksin muualle olemaan..
Ja nämä eivät ole yhtään eri asioita kuin saunomiset ja pieni kauppareissu (max. 15min ) jokaisessa asiassa lapsi kotona yksin nukkumassa.
Entä jos sulle sattuis kauppareissulla jotain? Kukaan ei tiedä että pikkuinen on siellä nukkumassa. Kotoa poistuminen on eri juttu, kuin esim. vessassa käyminen.
voishan siellä vessassakin vaikka liukastua ja saada kallovamman tai saada vaan sairaskohtauksen ja kuukahtaa sinne. kotiinsakin on moni kuollu.
 
kolk
Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:
Katri:Kyllä minä otan lapsen mukaan vessaan, suihkuun ja kaikki alle kun olen kotona ilman miestä eli yksin lapsen kanssa. En näe sitä ongelmana.
Tiesitkö, että moni ilmoittaa tuollaisesta toimista sosiaaliviranomaisille? Tuo kun taidetaan luokitella heitteille jätöksi. :(
Mä en todellakaan koskaan ole lasta mukaan suihkuun ottanut paitsi jossain eritys tapauksissa.
En ole kyllä vessaankaan ja postinki olen hakenut kun lapsi nukkunut päikkäreitä.
Mies on yksityisyrittäjä ja paljon poissa kotoa.
Mielestäni en ole kuitenkaan heitteillejättänyt lastani!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Pientä yli hysteriaa taas..
no onneks meillä soi heti puhelin jos savu tunnistin hälyttää ja jos siitä loppuu patteri teho samantien tulee soitto siitäkin.
piha sauna meilläkin.
Et taida tietää miten nopeasti palo etenee? Sä et sieltä pihasaunalta välttämättä ehdi lapsia pelastamaan, jos tulipalo tulee ja hälytin hälyttää. Mutta eihän se kovin todennäköistä ole, että tulipalo syttyy. Mutta jollekin se sitten osuu kohdalle ja tekee varovaisemmaksi.
Paljon todennäköisemmin me palamme sinne pihasaunaan...
Todennäköisempänä asian minäkin pidän tätä että sauna palaa tai siellä on häkää tai jotakin muuta sellaista...
 
lasj
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Tätä mä taas en vois koskaan tehdä. Ei tulis mieleenkään poistua kotoa ja jättää lasta yksin, vaikkakin nukkumaan.
En tekis tuota minäkään.
Enkä minä. Ihan vaan jo senkin tähden, että jos lapsi herää eikä kukaan tulekaan lohduttamaan. Jo 15 mi hylätyksi kokeminen voi olla traumaattinen kokemus lapselle.
 
Katri:No en tietenkään ota silloin jos lapsi nukkuu. Mutta kaikki toimet hoidan niin että sellaista tilannetta ei tule, että joutuisin jättämään lapsen yksin pidemmäksi aikaa. Olkoonkin "vain" 15 min. :/
Perustelit aiemmin kauppareissujasi, että tarvitset omaa aikaa. Tähän olisi paljonkin sanottavaa, mutta sanoin vain, että koita etsiä sitä aikaa omille touhuille jostain muualta. Aina ei ole mahdollista saada omaa aikaa kun on lapsia, mutta sitten kun lapset kasvaa, alkaa omaaikakin lisääntyä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Mikä helvetin autuus siellä hikikaapissa on istua kököttää sen oman karvakullin vieressä?Miksette voi käydä erikseen saunassa te jotka parutte, ettei yhteissaunaan miehen kanssa pääse?
Se on sitä parisuhteen hoitoa ;)
Ja varsinkin, jos istuu sen päällä. :D
Siihen mä en kyllä rupee, happi loppuu! :D
 
Wtf
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Minä olen yh-äiti, lapsi reilun vuoden ikäinen.. kyllä minäkin yksin lapsen nukahdettua käyn kaupassa tuossa toisella puolella tietä. Lapsi turvallisesti pinnasängyssä.. avaimet tarkistan moneen kertaan että on mukana yms. ja suihkussa käyn ihan yksin,joskus lapsi nukkuu ja joskus leikkii lelunurkassaan

Kyllä sitä kaipaa hetkellistä omaa aikaa ja todellakin ap lasten nukkuessa voi käydä pihasaunassa kahdestaan miehensä kans
Tätä mä taas en vois koskaan tehdä. Ei tulis mieleenkään poistua kotoa ja jättää lasta yksin, vaikkakin nukkumaan.
En tekis tuota minäkään.
Sama matka tuonne kauppaan kuin teillä saunaan :) ja yleensä menee korkeintaan 5min.
Mut mun mielestä kotoa poistuminen on silti eri asia.
Kukaan ei voi esimerkiksi ajaa mun yli autolla kun menen saunaan.
Mut tää on mun mielipide ja ajatusmaailma vaan.
No jos aletaan tälle jossittelulinjalle niin karhu voi hyökätä sinne ja raadella teät kuoliaaksi.. meteori tippua teidän päälle, joku hullu hiippari voi tappa teidät sinne ja mitä vielä..
9v lapsenne sillä aikaa on voinut leikkiä talossa tulitikkuleikkejä kun saunotte.. alkaa itse "kokkailemaan" ja näin ollen loukkaa itsensä kiehuvaan veteen tai kuumaan hellaan.
Nuorimmainen voinut tipahtaa sängystä,taittaa niskansa ja näin ollen 9v lapsenne ei ole kuullut itkua tai muuta vastaavaa..

Jos jos ja jos jos jos!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei jaksa enää jauhaa tällaista pas*aa
 
klasjd
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Niin ja jos olet yh ja kakkimisessa sulla menee se 15min ainakin niin otat lapsen vessaan mukaan jottei jää vaan yksin minnekään.. Hei haloo!
Samoten kun tahdot suihkuun,otat lapsen suihkuhuoneeseen mukaan,eihän häntä voi jättä yksin muualle olemaan..
Ja nämä eivät ole yhtään eri asioita kuin saunomiset ja pieni kauppareissu (max. 15min ) jokaisessa asiassa lapsi kotona yksin nukkumassa.
No mä ainakin joudun ottamaan 1v 8kk lapsen mukaan vessaan tai sitten asioimaan ovet selkosen selällään. Ihan lapsen turvallisuuden vuoksi en voi jättää lasta puuhastelemaan yksin ilman valvontaa edes vessareissun ajaksi. Suihussa käyn illalla lapsen nukahdettua ja kaupassa käydään aina lapsen kanssa yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Mikä helvetin autuus siellä hikikaapissa on istua kököttää sen oman karvakullin vieressä?Miksette voi käydä erikseen saunassa te jotka parutte, ettei yhteissaunaan miehen kanssa pääse?
Se on sitä parisuhteen hoitoa ;)
Ja varsinkin, jos istuu sen päällä. :D
Niinpä!Ja välillä käy vilvoittelee pihalla :p Ja taas menoksi :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja klasjd:
Alkuperäinen kirjoittaja Katri:
Niin ja jos olet yh ja kakkimisessa sulla menee se 15min ainakin niin otat lapsen vessaan mukaan jottei jää vaan yksin minnekään.. Hei haloo!
Samoten kun tahdot suihkuun,otat lapsen suihkuhuoneeseen mukaan,eihän häntä voi jättä yksin muualle olemaan..
Ja nämä eivät ole yhtään eri asioita kuin saunomiset ja pieni kauppareissu (max. 15min ) jokaisessa asiassa lapsi kotona yksin nukkumassa.
No mä ainakin joudun ottamaan 1v 8kk lapsen mukaan vessaan tai sitten asioimaan ovet selkosen selällään. Ihan lapsen turvallisuuden vuoksi en voi jättää lasta puuhastelemaan yksin ilman valvontaa edes vessareissun ajaksi. Suihussa käyn illalla lapsen nukahdettua ja kaupassa käydään aina lapsen kanssa yhdessä.
Suoraan sanoen sä oot menny metsään kasvatuksen kanssa jo ajat sitte :/

 
Katri
Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:
Katri:No en tietenkään ota silloin jos lapsi nukkuu. Mutta kaikki toimet hoidan niin että sellaista tilannetta ei tule, että joutuisin jättämään lapsen yksin pidemmäksi aikaa. Olkoonkin "vain" 15 min. :/
Perustelit aiemmin kauppareissujasi, että tarvitset omaa aikaa. Tähän olisi paljonkin sanottavaa, mutta sanoin vain, että koita etsiä sitä aikaa omille touhuille jostain muualta. Aina ei ole mahdollista saada omaa aikaa kun on lapsia, mutta sitten kun lapset kasvaa, alkaa omaaikakin lisääntyä.
Mielumin yksin käyn kaupassa illalla ostamassa maitoa ja puuroa aamuksi kuin että alan lastani pukemaan ja raahaamaan matkassa,,
Omalla rauhalla pääsääntöisesti tarkoitan yksinoloa eri huoneessa,hiljaisuutta ja että saa lehden lukea rauhassa.

En harrasta baareilua tai muutenkaan alkoholin juomista joten tämänlaisesta ei kuitenkaan kyse..

En vaan nyt ymmärrä tätä ylihysteerisointia.. Noh, tapansa kullakin =)
 
poitsut
sillon ku meijän esikoinen oli n.7kk ni äijäke mun pyynnöstäni jätti yksin kotiin ku tuli hakee mut kaupungist(matkaa n.12km ja aikaa meni n.30-40min)ja täällähän se pieni nuhanenä nukku tyytyväisenä.....nyt ku ajattelee ni ei koskaan enää tulis mielee jättää noi pitkäks aikaa =( kuopusta oon sit kyl jättäny nukkuu ku kipasen hakee lehden tai anopil kahvil(tiedän tarkallee millo herää)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Mikä helvetin autuus siellä hikikaapissa on istua kököttää sen oman karvakullin vieressä?Miksette voi käydä erikseen saunassa te jotka parutte, ettei yhteissaunaan miehen kanssa pääse?
Se on sitä parisuhteen hoitoa ;)
Ja varsinkin, jos istuu sen päällä. :D
Niinpä!Ja välillä käy vilvoittelee pihalla :p Ja taas menoksi :whistle:
Tai tekee sen ulkona.
Meillä muuten naapurin rouva morjestaa taas, jos joku muistaa ketjun. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Mikä helvetin autuus siellä hikikaapissa on istua kököttää sen oman karvakullin vieressä?Miksette voi käydä erikseen saunassa te jotka parutte, ettei yhteissaunaan miehen kanssa pääse?
Se on sitä parisuhteen hoitoa ;)
Ja varsinkin, jos istuu sen päällä. :D
Niinpä!Ja välillä käy vilvoittelee pihalla :p Ja taas menoksi :whistle:
Tai tekee sen ulkona.
Meillä muuten naapurin rouva morjestaa taas, jos joku muistaa ketjun. :saint:
Joo meillä tuppaa toi auto olee välillä tuolla alapihalla :ashamed:
Sullekko se kävi se seksiä siellä pihalla ja naapuri jotain kuikoili? :LOL:
noo ei se täälläkään naapurin rouva morjesta :eek: Mut mies kyllä...voi hitto nähny tietty jotain :saint:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Mikä helvetin autuus siellä hikikaapissa on istua kököttää sen oman karvakullin vieressä?Miksette voi käydä erikseen saunassa te jotka parutte, ettei yhteissaunaan miehen kanssa pääse?
Se on sitä parisuhteen hoitoa ;)
Ja varsinkin, jos istuu sen päällä. :D
Niinpä!Ja välillä käy vilvoittelee pihalla :p Ja taas menoksi :whistle:
Tai tekee sen ulkona.
Meillä muuten naapurin rouva morjestaa taas, jos joku muistaa ketjun. :saint:
Mä muistan! :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi musculus trapezius:
[Sullekko se kävi se seksiä siellä pihalla ja naapuri jotain kuikoili? :LOL:
:
Juup. Mutta se on varmaan jo saanu itsekin mieheltään, kun iloisesti juttelee taas.
Yks ilta niiden auto meni tuosta meen ohi tasan klo.12 ja ei tasan käyny ku korkeintaan kilsan päässä ja tuli takas. Meillä tuli silloinkin saunan piipusta savu.

Mä nauroin miehelle, et joko ne tulee nurkkiin kurkkimaan tai sit ne hakee niiden teinit kotiin, ettei ne vaan vahingossakaan näe meitä.
 
vieras
mun mies on toisella paikkakunnalla töissä arkisin ja mun on kanssa pakko jättää lapsi (9kk) yksin nukkumaan kun käytän koiran nopeesti iltapissillä tien toisella puolella, aikaa menee max 5min. Yleensä teen kauppaostokset lapsen kanssa, mutta asumme kaupan yläpuolella (eli hissillä alas, ovesta ulos ja kaupan ovesta sisään...) ja jos jotain todella tärkeää on unohtunut (lapsen maidot tms) niin juoksen ne hakemaan kaupasta.

Ja käynhän mä suihkussakin kun lapsi nukkuu, mä en ymmärrä miksi ei voisi lastaan jättää nukkumaan kun menee itse saunaan??? Todella hysteeristä porukkaa tällä palstalla näyttäisi taas olevan.

AP: nauttikaa vaan yhteisistä hetkistänne ja saunokaa ihan rauhassa! :)
 

Yhteistyössä