Jätättekö oven raolleen..

Tuli mieleen,että jättääkö muut oven raolleen,kun lasta koitetaan saada nukkumaan,tai lapsi nukkuu jo?Meillä tänään HYVIN PITKÄSTÄ AIKAA ei tarvinnut jäädä viereen odottamaan,että nukahtaa.Tiedän kuitenkin,että huomenna varmaan vaikeaa taas.Tytär selvästi pelkää yksin jäämistä huoneeseensa. :'(
 
Meillä saatetaan tyttö sänkyyn ja ovi menee kiinni perässä, nukahtaa melkein heti ilman itkuja (joskus pulisee pidempään itekseen), aamulla sitten huutelee kun on heränny ja mennään hakemaan.
 
Meillä on raollaan aika usein, mutta kun me vanhemmat mennään nukkumaan niin avataan ovi auki . Joskus lapsi tahtoo oven kiinni asti, mutta kuitenkin käydään avaamassa ovi jossain vaiheessa ja tämä siitä syystä, että lapsen huoneesta tulee todella kylmä jos ovi on kiinni tai vain vähän auki koko yön. Ja meillä on huonelämpötilä normaalisti 19
 
pienesti raolleen,sit kun nukkuu niin kiinni. poika nukkuu jatkettavassa sängyssä ja jos oven laitan kii niin tulee kyl samoil tulil avaamaan sen ja huudon kera :D raolleen kun jätetään niin pojukin jää nukkuun,eli selvästi pelkää jäädä ihan yksin oven taa. herätessään tulee itekseen pois,ikää 1v 3kk
 
Kiitos vastauksista.Minä en ole oman pahanoloni keskellä tajunnut,että vähemmän pelottavaa,kun ovi raollaan,ja hiukan kuuluu tuttuja ääniä.Ollaan oltu liian hiljaa,nyt tulee muutos.Itsekin kärsin hyvin pahasta herkkä unisuudesta,vaikka lapsuudenkodissa kuuluikin ääniä.Omalle lapselleni en halua samaa!Hiljaa oleminen alkoi joskus kauan sitten,kun tytär johonkin ääneen satunnaisesti heräsi.Nyt vähän morkkista omasta väärästä toiminnasta. :snotty: :eek:
 
meillä laitetaan pikkukakkosen ovi lähes kiinni ja eteisestä valot pois joka huoneen vieressä. nukahtaa nopeeta yksin sänkyynsä. sitten käydään avaamassa ovi viimeistään siinä vaiheessa kun itse mennään nukkumaan. muuten huoneesta tulee kylmä.
 
Meillä on ovi ihan auki että täältä kuuluu normaaleja (tosin hiljaisempia ääniä ). Sitten kun tyttö nukahtaa laitetaan ovi kiinni ja siksi kiinni etteivät yöllä toiset herätä kolinallaan kun käyvät vessassa tms. Ja ettei tyttö heräisi isin töihin lähtöön klo 5. Oven ollessa suljettu/ihan hivenen raollaan pelataan itkuhälyttimien kanssa koska en luota itteeni ja omaan heräämiseeni.
 
Mä jätän oven rakoselleen kun oon kuopuksen laittanu nukkumaan, ettei kuule niin hyvin isoveikan mölinää, mutta kun molemmat nukkuu (samassa huoneessa) avaan oven että ilma vaihtuu ja jos kömpivät ylös, niin eivät törmää oveen, pienempi ei saa sitä vielä kovin hyvin avattua eikä varsinkaan unisena. Mä en ise pysty nukkumaan, jos ovi on ihan kiinni, tulee suljetun paikan kammo.
 
Me jätetään ovi puoliksi auki ja käytävään valo. Lisäksi pojan sängyn vieressä on pistorasiassa yövalo (tämä helpottaa jo minuakin, jos yöllä tarvii etsiä pudonnutta tuttia lattialta). Ollaan huomattu, että tuo nukahtaa parhaiten, kun ei ole liian pimeää ja hiljaista. Joskus, kun tuntuu nukahtaminen kestävän, lisätään telkkaan vähän ääntä. Sitten ei menekään kauan kun jo nukkuu :D
 
Esikoinen (2v1kk) viedään iltapuuhien jälkeen omaan huoneeseen jatkettavaan sänkyyn. Ovi laitetaan perässä kiinni. Sinne nukahtaa pian itsekseen ja aamulla tulee itse pois. Mä olen niin herkkäuninen, et herään pienimpäänkin ääneen.

Kuopuksen (11kk) mä nukutan omaan pinnasänkyynsä ja olen vieressä kunnes nukahtaa. Oven jätän auki siksi aikaa kunnes menen itse nukkumaan ja sen jälkeen suljen raolleen. Osan yöstä nukkuu vielä vieressä (lopettelen imetystä).
 
Meillä neiti laittaa itse oven kunnolla kiinni ja tulee sitten iltavellille syliin. Kun laitamme neidin sänkyyn nukkumaan, niin hänen huoneen ovi laitetaan kiinni siten, että saa auki sen itse. Eli ei "säppiin asti" vaan tavallaan raolleen. Aamuisin neiti nousee itse sängystä ylös ja tulee pois huoneestaan, neiti siis nukkunut nyt viikon verran lastensängyssä (pinnis "annettiin" heinäkuussa syntyvälle pikkusisarelle, joka vielä äidin masussa). Meillä ei tuo oven kokonaan sulkeminen onnistu kun neiti hermostuu siihen, jos ei pääse itse pois huoneesta.
 
Meillä ei ole oikein ovia koko talossa ja harvemmin muu kuin vessan ovi on edes kiinni.

Pojan huoneessa on haitariovi, jota ei koskaan pidetä kiinni. Ei se edes taida mennä :) Makuutilat ovat yläkerrassa ja alakerrassa olemme ihan normaalisti vaikka lapsi olisi nukahtamassa tai nukkumassa.
 

Yhteistyössä