Jätätkö vastaamatta puhelimeen?

• Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti
apsi
Vastaatteko te yleensä aina puhelimeen, kun se soi? Miten käy tuntemattomien numeroiden kohdalla, tai tuttujenkin?

Mulla meni todella kauan ennen kuin opin, ettei mun ole mikään pakko vastata joka kerran, kun luuri kilisee. Tämä systeemi, että soittajan näkee ruudulta on aivan ihana. Jos ei jaksa tai ei huvita, sen kun antaa soida vaan.

Nykyään on ollut pakko tinkiä siitä periaatteesta, että tuntemattomat saavat jäädä vastaamatta, kun voi olla työasioita tai kelan tädillä jotakin ihan oikeaa asiaa.

Tulipahan mieleen, kun juuri äsken jätin puhelimen soimaan itsekseen. En nyt ole ollenkaan kyläilytuulella, ja tiedän, että tarjolla olisi ollut kahvittelukutsu tai tarjous saapua meille kahville. Soittelen itse takaisin päin, kun siltä tuntuu.

jep
monesti äänettömällä iltaisin. Tuntemattomiin mun on pakko valitettavasti nykyään vastata koska lekurit (mulla 4kpl) soittaa aina tuntemattomasta. Parin kaverin puheluihin en aina vastaa (tiedän, että ovat juovuksissa) jne. Ei aina tarvitse olla tavotettavissa, ainakaan klo 19 jälkeen. Lähinnä ajattelen kännykän niin, että se on mulle ilo, ei mikään "pakko vastata aina ja heti"-kapine.

Kyy
Vastaan melkein aina, jos tilanne on sellainen että sopii puhua/ kuulen puhelimen soivan. Paljon kyllä unohtelen puhelinta, esim. autoon, jolloin se voi soida vaikka koko päivän siellä yksinään ilman, että kaipaan sitä. :D

En mitenkään karttele outoja numeroita, mulla on kätevä kikka lehtikauppiaille, joten niistä pääsee nopeasti eroon.

No en läheskään aina.
Se, että suurimmalla osalla ihmisistä on nykyään kännykkä, ei tarkota sitä että TÄYTYY olla tavoitettavissa koko ajan.

Mä pidän puhelinta äänettömällä aika usein.
Enkä juuri koskaan vastaa mihinkään tuntemattomiin numeroihin, ne kun lähes poikkeuksetta on jotain myyjiä.

Ne, joilla oikeasti on asiaa, osaavat kirjoitaa kyllä viestin, sähköpostia, kirjottaa facebookkiin tai vaikka laittaa kirjeen.

apsi
Kännykkä jättää onneksi valinnan varaa, en muista koskaan jättäneeni vastaamatta seinäpuhelimen sointiin. Toisaalta musta tuntuu, että silloin kyllä puhelin soi muutenkin PALJON harvemmin kuin nyt, ja soittajalla tapasi olla oikein asiaakin.

Sara
En vastaa tuntemattomiin, ellei ole sen näköisiä numeroita, että on tältä paikkakunnalta tai lähistöltä ( jostain virastosta ) Tai esikoisen ollessa eskarissa vastaan myös tuntemattomiin kännykkänumeroihin, jos on lapsella joku hätä.

Useimmiten vastaan, mut toisinaan ei vois v*ttuakaan kiinnostaa :$

Jos joku soittaa oudosta numerosta enkä ehdi vastaamaan, niin en myöskään soita takaisin. :saint: Soittaja soittaa uudestaan, jos on tärkeää asiaa.

Nooh
Mä jätän usein vastaamatta tuntemattomiin numeroihin. JOs on oikeesti asiaa, laittaa tekstarin tai soittaa uudestaan... mua pommittaa niin hitosti taas nuo lehti-vakuutus ym.myyjät, kun mun suoramarkkinointikielto loppui, että tuun hulluksi.
Sitä paitsi äkkiä oppii ulkoo, minkä alkuisia on tiettyjen lehtitalojen numerot :D

Vastaan mielen mukaan. Joskus vastaan kaikille, joskus en kenellekkään, joskus vain tutuille numeroille. Kun en jaksa ketään, laitan puhelimen äänettömälle tai nakkaan jopa useaksi päiväksi kiinni. Jos joku hoitaa lapsia, tai tiedän että mies yrittää tavoitella, silloin vastaan vain heille.

Yleensä vastaan, niille lehtimyyjillekin :)
Mut joskus on niin että en kuule, esim. kun olen koneella taaperon päiväunien aikaan, jätän kännykän suosiolla toiseen päähän taloa. Sitten siellä on (varsinkin pikkusiskolta) puheluita ja viestiä miksi en vastaa.

En todellakaan vastaa aina. Töissä vaan jos pk:sta soitetaan, muut voi lähettää viestin. Usein mulla unohtuu puhelin äänettömälle, enkä välttämättä katso siihen ennenkuin seuraavana päivänä. :whistle:

Valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä
Hyvä kuulla, etten ole ainoa joka ei aina vastaile kännyynsä!
Tuntemattomiin numeroihin en vastaa, enkä sellaisiin, joissa siis numero näkyy, mutta en tiedä kenen se on. Usein otan selville 16400:sta, ja soitan takaisin jos on joku tuttu kyseessä.
En välillä vastaa kavereillekaan, jos en ole sillä tuulella.

Yhteistyössä