Järkytys :(

"vieras"
Mieti tilannetta, jos jollakin olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö ja ympärillä olevat antaisivat touhuta miten sattuu ja panisivat paksuksi. Sehän olisi hyväksikäyttöä.
 
"vieras"
Ja voihan kyseisellä ihmisellä ollakin kaksisuuntainen. Sitä puoltaa se, että ilmeisesti on "kausihullu". Muutenhan ystäväsi ei varmasti olisi hänen kanssaan ollutkaan, ellei olisi tasaisempia aikoja myös.
 
[QUOTE="vieras";22107334]Mun mielestä se on enemmän vastuussa, ketä on eniten järjissään. Kaverisi pitää ottaa vastuuta omista seurusteluistaan ja myös toisen raskaudesta, jos on tiedossa, ettei kyseinen yksilö pysty huolehtimaan lapsesta.[/QUOTE]

No mut mun kaveri uskoi siihen et hän sais pidettyä sen lapsen ja et hän pystyis pitämään perheen kasassa. Ja kuka on sanonut ettei mun kaveri ota vastuuta omista seurusteluistaan? Tässä aloituksessa on kokonaan kyse mun järkytyksestä.
 
[QUOTE="vieras";22107346]Ja voihan kyseisellä ihmisellä ollakin kaksisuuntainen. Sitä puoltaa se, että ilmeisesti on "kausihullu". Muutenhan ystäväsi ei varmasti olisi hänen kanssaan ollutkaan, ellei olisi tasaisempia aikoja myös.[/QUOTE]

Juu, olihan se alku tasaista, huom ALKU. Siihen asti et se akka näytti oikean luonteensa. Mut siinä vaiheessa mun kaveri oli jo ihan rakastunu...
 
No olipa sekava stoori ja on kyl kunnon spurguteinihommaa.

Ps. Keskenmeno tuskin tulee pilvenpoltolla. Runsas alkoholinkulutus ja erittäin runsas tupakointi SAATTAISI keskenmenon aiheuttaa mutta tuskinpa pilvenpoltto.
No mä olen niin järkyttynyt etten saa oikein ajatuksiani järjestykseen ja mun kaverin exä on nimenomaan just tommonen spurguteini, vai olisiko sellainen whitetrash parempi nimitys...
Mut tosiaan, raskaana se oli. Sit se kuitenkin käytti aineita, poltti ja joi ja kuulemma sai keskenmenon. Totuus saattaa kuitenkin olla et se on käyny tekees abortinkin, koska se akka tekee mitä vaan et se sais huomioo.
 
[QUOTE="Mamma italiana";22107372]minusta ei pitàisi mitààn kohtua poistaa. hàntà pitàisi auttaa ja tukea.[/QUOTE]

No se nyt oli vähän kärjistettyä, mut siltä must tuntuu tällä hetkellä, ei tuollaiset ihmiset sais tehdä lapsia. Eikä se edes halua tukea. Tai ei ainakaan halunnut vielä silloin kun se oli mun kaveri...
 
Tuttu nainen (kaveriksi en halua sanoa, kun en voi sietää häntä) on raskaana, ja häneltä on kaikki aikaisemmat lapset (4-6 kpl, tälleen ympäripyöreesti ettei kukaan voi kitistä liian yksityiskohtaisten tietojen antamisesta) otettu huostaan. Eka satsi useampi vuosi sitten, toka satsi (jonka teki uuden miehen kanssa) muutama kuukausi sitten (ikävä kyllä vasta silloin, lapset ehti kärsiä ja kokea kaikkea paskaa), ja nyt tulossa sitten kolmas erä taas uuden miehen kanssa.

Pakkosterilointi olis kiva asia.
 
Tuttu nainen (kaveriksi en halua sanoa, kun en voi sietää häntä) on raskaana, ja häneltä on kaikki aikaisemmat lapset (4-6 kpl, tälleen ympäripyöreesti ettei kukaan voi kitistä liian yksityiskohtaisten tietojen antamisesta) otettu huostaan. Eka satsi useampi vuosi sitten, toka satsi (jonka teki uuden miehen kanssa) muutama kuukausi sitten (ikävä kyllä vasta silloin, lapset ehti kärsiä ja kokea kaikkea paskaa), ja nyt tulossa sitten kolmas erä taas uuden miehen kanssa.

Pakkosterilointi olis kiva asia.
Mä en siis ymmärrä et miten tämmöset ihmiset saa tehdä enemmän kuin sen yhden lapsen? Jos kerran lapsi otetaan huostaan syistä jotka johtuu vain ja ainoastaan äidistä/vanhemmista niin miten ne saa pukata lisää jälkikasvua! :(
 
[QUOTE="vieras";22107412]Kai sun lapsillasi silmät on päässä? Näkeehän ne viiltojäljet ja aistii, ettei kaikki ole kunnossa.[/QUOTE]

Niinpä, entä jos sun lapset näkee vahingossa ne jäljet ni miten sä selität ne?
 
Mä en siis ymmärrä et miten tämmöset ihmiset saa tehdä enemmän kuin sen yhden lapsen? Jos kerran lapsi otetaan huostaan syistä jotka johtuu vain ja ainoastaan äidistä/vanhemmista niin miten ne saa pukata lisää jälkikasvua! :(
Suomenmaassa biologisille vanhemmille annetaan lähes rajattomasti mahdollisuuksia, eikä lapsia voida viedä ennen kun paljon pahaa on tapahtunut, koska on (mukamas) olemassa mahdollisuus että tällä kertaa äiti onnistuukin äitiydessä.
Lapsi raukat. Kuka heitä suojelisi?
 
"vieras"
Pakkosterilisaatiot olivat yleisiä mielenterveyspotilaiden hoidossa muutamia vuosikymmeniä sitten. Ruotsissa tehty niistä paljon dokumentteja ja elokuviakin, pyydetty julkisesti anteeksi ja maksettu muistaakseni vielä korvauksiakin.
 
Kaikki sairaat ihmiset pitäis steriloida, niinkö?
samaa ihmettelen ja ajattelin kysàistà ettà eikò silloin olisi parasta semmoinen ddr-tyyppinen làhivakoojasysteemi jossa naapuri vahtii naapuriaan? kaikki perheet olisi hyvà tarkistaa unohtaen kulissit (tai siis mahdolliset sellaiset) . ihmettelen suuresti tàtà ketjua etenkin kun kuka tahansa palstalla voi leimata toisen sairaaksi "akaksi". miksei kukaan tàllà kertaa kyseenalaistanut ap:n juttua?
 
"vieras"
No kun mun kaveri kertoi sen muijan pettäneen, eikä se yllätä koska se muija on jääny joskus jopa rysän päältä kiinni. Ja tää muija jätti mun kaverin sen toisen jätkän takia. Se oliski hyvä jos se lapsi olisikin mun kaverin, niin hän vois vaatia huoltajuutta... Mut nyt tää muija taitaa pilata toisenkin lapsen elämän...
Miten voi pilata toisenki lapsen elämän,jso eka on kerta otettu huostaan...
 

Yhteistyössä