järkyttävän kallista kahvia nykyisin.

• Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
[QUOTE="shihtzu";22153882]Onneksi ei tunnu missään, kun en kahvia juo ja vain silloin kun vieraita käy, niin kahvia tarjoilen. Yksi kahvipaketti saattaa kestää parikin kuukautta.[/QUOTE]

Ja lisätään, että juhlamokkaa saa todella usein alle 2 eurolla paketti, että ei se nyt mitään järkyn kallista ole minusta.

Tohon, järkyttävää jos ei löydy 3 euroa... niin ensinnäkin itse olen ihan lähikaupan armoilla ja ne saa pyytää kahvistaki aika hirveitä hintoja, juhlamokka maksaa muistaakseni melkeen 4e pkt ja se on kallista ainakin mun mielestä. Noihin isojen kauppojen alennuksiin meiltä matkaa 25 kilsaa ja ei paljo kannata bensaa tuhlata jos ei muuta asiaa satu oleen samalla.

No onneks ota costaricaa saa 2pkt/5e melkeen aina tosta lähikaupasta niin ei se silleen paha ole.
Mutta eikös ne hinnat nouse koko ajan?

Muutama vuos sitten ostin aina kulta katriinaa alle 2e/pkt niin nyt sekin maksaa jotain 3.70/pkt paitsi lidlin tarjouksissa välillä on halpaa, mutta sitäkään ei oo lähimailla.

Omalla aiemmalla kommentillani tarkoitin sitä, että kyllä oikeesti voi joskus olla monellakin kahvin juojalla tiukassa se paketin hintakin ja ostaa sillä rahalla mieluummin vaikka maitoa perheelle tms.
Onnellinen se, joka ei ole koskaan kärsinyt köyhyydestä.

"mie"
Laskekaa joskus valittajat huviksenne litrahintoja kahville. Halvempaa ja halvempaa pitäisi vaan silti olla koko ajan. Viljelijät eivät saa tavallisesta kahvistaan itselleen juuri mitään eli kyllä on naurettavat valituksenaiheet. Juokaa vähemmän, jos ei kukkaro kestä.

"mie"
Kaupat ovat saaneet aivopesullaan ihmiset kuvittelemaan, että suunnilleen henkikaupalla pitäisi alihintaisten kahvitarjousten perässä juosta. Olen luullut, että se on mummojen harrastus, mutta ei vissiin ole. Ettekö te ymmärrä, että se on vedätystä, jolla saadaan ihmiset ostoksille? Suomalaisten hinnantaju on kahvin suhteen pilattu ja kuvitellaan, että Suomessa on kallista kahvia.

aloittaja
niin älä jeesustele täällä.

[QUOTE="mie";22154107]Laskekaa joskus valittajat huviksenne litrahintoja kahville. Halvempaa ja halvempaa pitäisi vaan silti olla koko ajan. Viljelijät eivät saa tavallisesta kahvistaan itselleen juuri mitään eli kyllä on naurettavat valituksenaiheet. Juokaa vähemmän, jos ei kukkaro kestä.[/QUOTE]

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22153913:
Ja, meillä taas 4,20 €/paketti. Normihintaan siis.
Käytät väärää kauppaa tai jotain elintarvikekioskia. En maksa laadukkaasta kahvista koskaan yli 3,-€/pkt. Eikä tarvitse tyytyä edes johonkin Juhla-Moskaan.

[QUOTE="vieras";22154216]Käytät väärää kauppaa tai jotain elintarvikekioskia. En maksa laadukkaasta kahvista koskaan yli 3,-€/pkt. Eikä tarvitse tyytyä edes johonkin Juhla-Moskaan.[/QUOTE]

Mä saan kahvit suoraan Pauligilta henkilökuntahintaan mun sukulaiselta. :D

"mie"
sinäkö kaupassa mietit aina tavaroita ostaessasi mitä niiden tekijä saa siitä tavarasta? en usko.
niin älä jeesustele täällä.
No kahvi nyt ehdottomasti on niitä tuotteita, joissa tuottajia kuristetaan todella paljon. Siksi reilun kaupan tuotteet on aloitettu juuri kahvista. Kummallista on se, että kahvin hinnanmuutosta ei saisi tulla vaikka satovuosi olisi ollut huono. Silloin se menee ehdottomasti tuottajien selkänahasta, koska ylemmät portaat varmasti vievät osansa.

Itse haluaisin niin, että tavallinen kahvi olisi sen verran kalliimpaa, että siitä olisi varaa maksaa käypä hinta tuottajille. Nyt on pakko tyytyä suppeaan valikoimaan, jos haluaa reilusti tuotettua kahvia.

"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22153897:
Eipä saa enää. Puolta kalliimpaa tällähetkellä.
Taitaa Tarjoustalossakin parhaillaan olla tarjous 1.89, tosin ostaa voi yhden paketin. Pari viikkoa sitten myös lähialepa tarjosi kahvin hintaa 1.98.

Yhteistyössä