Järkyttävä tuo Yle-maksu!

• Viestiketjun aloittaja Yle boikottiin
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
niinpä. jos yleltä tulis ees jotain hyvää joskus niin voisin maksaakki. mut ei paljoo kiinnosta maksaa hirveitä summia siitä että saa kattoo sillon tällön sen ruohonjuuritasolla ohjelman :D
Ja esim 175e lankeaa maksettavaksi opiskelijallekin, jonka tulot tietysti ovat suuret. Oikeasti nyt sieppaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niinpä. jos yleltä tulis ees jotain hyvää joskus niin voisin maksaakki. mut ei paljoo kiinnosta maksaa hirveitä summia siitä että saa kattoo sillon tällön sen ruohonjuuritasolla ohjelman :D
Ja esim 175e lankeaa maksettavaksi opiskelijallekin, jonka tulot tietysti ovat suuret. Oikeasti nyt sieppaa.
On se halvempi kuin televisiolupa. En tunne yhtään opiskelijaa, jolla ei olisi televisiota... tunnetko sinä?

hmm
onko sinulla tv?
Katsotko tv:tä?

kaikki ohjelmat käyttävät ylen linkkejä joten jos katsot edes jotain käytät ylen palveluja.

katsotko esim kotikatua, metsolaa käytät ylen palvelua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

höpö
mun mielestä se että joskus vahingossa tulee joku x3m päälle ku selaa radioo, ja kattoo sen 10 minuutin pätkän ohjelmaa niin siitä pitää maksaa noin paljon?
Ai miksei pitäis? Ei kaupastakaan voi ostaa mars-patukkaa ja maksaa vain 40cm ja sanoo, että otan vaan yhden haukun.

Alkuperäinen kirjoittaja höpö:
mun mielestä se että joskus vahingossa tulee joku x3m päälle ku selaa radioo, ja kattoo sen 10 minuutin pätkän ohjelmaa niin siitä pitää maksaa noin paljon?
Ai miksei pitäis? Ei kaupastakaan voi ostaa mars-patukkaa ja maksaa vain 40cm ja sanoo, että otan vaan yhden haukun.
kaupasta saa ostaa sen mitä tarttee.

vieras
Näin siinä kävi,kun monet jätti tv-luvan maksamatta. Keksittiin uusi keino rahankeruuseen. Että kiitos tästä kuuluu niille m**kuille jotka eivät telkkaristaan lupaa maksaneet :flower:

Mia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se halvempi kuin televisiolupa. En tunne yhtään opiskelijaa, jolla ei olisi televisiota... tunnetko sinä?
Minä tunnen montakin ihmistä, joilla ei ole televisiota. Ja jos se on pakollinen maksu vaikka haluat periaatteesta olla ilman, on se väärin!

Minulla ei opiskelijana ollut rahaa eikä aikaa televisioon. Ja nyt en katso Ylen ohjelmia, kuin joskus hyvin harvoin Teemaa. Radiota kuuntelen ainoastaan työpaikalla.

Entäs sittenm kun lähtee esim. ulkomaille kuukaudeksi, maksetaan siltäkin ajalta. Ja tuo summa on ISO opiskelijalle. He saattavat olla kirjoilla asuntoloissakin ja siellä heillä ei ole televisiota.

vieras
Näin siinä kävi,kun monet jätti tv-luvan maksamatta. Keksittiin uusi keino rahankeruuseen. Että kiitos tästä kuuluu niille m**kuille jotka eivät telkkaristaan lupaa maksaneet :flower:
Näinpä.
Mutta kuitenkin iso kiitos, kun meille ennenkin maksaneille se maksu alenee aika roimasti :)

Mia
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
En meinaa maksaa kunnen yleä katso.
Se on veroluonteinen ja ulosottokelpoinen. Ja riippuvainen vain siitä missä on kukin kirjoilla. Jos sinulla ei otista maksajaa ole, niin sitten sinä maksat. Ja puolisoilla ym., onko tämä jaettu heidän kesken?

on se vaikeeta
Jokaikinen ihminen joka katsoo televisiota käyttää Ylen palveluja koska muutkin kanavat käyttää Ylen verkkoa.
Onko vaikea ymmärtää?
Mä en tajua mikä siinä maksussa järkyttää. Mä katson televisiota ja kuuntelen radiota ja maksan tv-maksua.
Mutta mä en olekaan mikään persaukinen ruikuttaja.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sorry:
Tuota yle-maksua ei voi olla maksamatta. Lasku tulee kaikille ja menee aikas nopsaa ulosottoon. Ei toimi kuten tv-maksu nykyään.
Itse asiassa lasku taitaa sitten tulla asunto-osakeyhtiöille ja jokainen maksaa sitä vastikkeeseensa/vuokraansa sisällytettynä.

Maksamista ei voi välttää, mutta itse maksulappua harva suoraan näkee.

pieru
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Minä tunnen montakin ihmistä, joilla ei ole televisiota. Ja jos se on pakollinen maksu vaikka haluat periaatteesta olla ilman, on se väärin!

Minulla ei opiskelijana ollut rahaa eikä aikaa televisioon. Ja nyt en katso Ylen ohjelmia, kuin joskus hyvin harvoin Teemaa. Radiota kuuntelen ainoastaan työpaikalla.

Entäs sittenm kun lähtee esim. ulkomaille kuukaudeksi, maksetaan siltäkin ajalta. Ja tuo summa on ISO opiskelijalle. He saattavat olla kirjoilla asuntoloissakin ja siellä heillä ei ole televisiota.
Kyse ei olekkaan mistään televisiomaksusta, vaan MEDIAMAKSUSTA !

nöps

Yle-maksulla tuo harvoin katselukin onnistuu. Ilman maksua sitä ei katsota YHTÄÄN.
Helpottaa tuo yle-maksu meitä tv-luvan rehellisesti maksavia, kun hinta halpenee sen ansioista, että epärehellisetkin joutuvat sen maksamaan, heh!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mia:
Se on veroluonteinen ja ulosottokelpoinen. Ja riippuvainen vain siitä missä on kukin kirjoilla. Jos sinulla ei otista maksajaa ole, niin sitten sinä maksat. Ja puolisoilla ym., onko tämä jaettu heidän kesken?
Se maksu on ASUNTOkohtainen. Ihan riippumatta siitä, kuinka monta asukasta on.

Yhteistyössä